Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست مسعود پزشکیان آغاز شد. تاریخ انتشار: 08:32 - 24 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۶۹۱۳

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۴ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی با حضور ۱۹۶ نفر از نمایندگان آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

عضو هیئت رئیسه مجلس: استیضاح وزرای نفت، کشور و آموزش و پرورش در حال بررسی است ریاست این جلسه را مسعود پزشکیان برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:   ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد: لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد مغایرت آیین نامه‌های قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد: طرح یک فوریتی استفساریه تبصره (۱) ماده (۱۳) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد خسارات و پیامد‌های سیلاب‌های اخیر کشور

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه یک فوریتی ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری‌-صنعتی و دوازده منطقه ویژه اقتصادی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با مخاطرات ناشی از هجوم ملخ‌های صحرایی به عرصه‌های طبیعی و اراضی کشاورزی کشور

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد: طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از کتابخانه عمومی علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کرد.

مرتضی آقاتهرانی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کتابخانه عنوان کرد: اصلاح قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور ضرورت دارد.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس به مقوله کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران توجه داشتیم و در همین راستا یک کمیته فرهنگی تشکیل شد تا اصلاح و رفع نواقص قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مستمر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

آقاتهرانی ضمن اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم مجدانه تلاش کردیم این مقوله از حالت جواز خارج شده و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

وی در رابطه با بودجه فرهنگی سال 1403 به ویژه بودجه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ ضروری است و برای تحقق این مهم باید هزینه کرد. سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است و کمیسیون فرهنگی مجلس برای دستیابی به اهداف فرهنگی تلاش می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از کتابخانه تازه تاسیس علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کردم و افتتاح چنین کتابخانه‌ای در یکی از مناطق محروم زنجان بسیار قابل تقدیر و مایه مباهات است و در بلندمدت شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.

آقاتهرانی گفت: متأسفانه در فضای سبز اطراف این کتابخانه شاهد حضور برخی معتادین هستیم و باید در نظر داشت یکی از دلایل دچار شدن این افراد به دام اعتیاد آن است که به چنین کتابخانه و مکان فرهنگی‌ دسترسی نداشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشالله احداث این کتابخانه در منطقه اسلام‌آباد زنجان مایه خیر و برکت باشد و شاهد رشد عمیق فکری فرزندان این مرز و بوم باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی