Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی- مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری سالانه ۸۲ جشنواره تئاتر در کشور خبر داد و گفت: هرساله ۱۱ مورد از جشنواره‌های تئاتر کشور به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، شهرام کرمی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه 22 آذرماه در جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز با اشاره به اینکه هنر نمایش ایرانی با ویژگی‌های منحصربه‌فردش در جهان دارای اهمیت است، اظهار کرد: مناطق کُردنشین پربار از رویدادهای فرهنگی و هنری است و باید این ظرفیت و پتانسیل در آینده بیشتر نمایان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مناطق کُردنشین دارای هنر بومی بسیار باارزشی همچون میر نوروزی، بوکه بارانه، هه‌لپرکه با انواع شیوه‌ها و مراسم سنتی هستند بنابراین این پتانسیل بالا را باید موردتوجه قرارداد.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه فرهنگ و آیین‌های سنتی مناطق کُردنشین ارزنده و فاخر است، عنوان کرد: رویدادهای فرهنگی همچون جشنواره تئاتر کُردی سقز فرصتی برای توجه به آیین و فرهنگ آیینی سنتی مناطق کُردنشین است.
وی با اشاره به اینکه توجه به این فرهنگ‌ها و شیوه‌های ارزنده و فاخر آن خیلی اهمیت دارد، اعلام کرد: گونه‌های فرهنگی و سنتی متعدد کُردی در تمام شهرهای کُردنشین وجود دارد و این گونه‌های منحصربه‌فرد باید حتماً شناسایی شوند.
کرمی از برگزاری سالانه ۸۲ جشنواره تئاتر در کشور خبر داد و بیان کرد: هرساله ۱۱ مورد از جشنواره‌های تئاتر کشور به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی با اعلام اینکه بودجه‌ای که برای تئاتر در نظر گرفته می‌شود یک‌دهم سینما است، افزود: تئاتر یک هنر اندیشه‌ساز و فراتر از زندگی بوده در این راستا حمایت دولتی و تأمین اعتبار توسط دولت برای این هنرها ضرورت دارد.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه تجاری‌سازی به ماهیت و اندیشه محوری تئاتر لطمه می‌زند، تأکید کرد: مسئولان با جدیت برای مشکل اعتبار جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر همچون تئاتر کُردی تلاش کنند تا زمینه شکوفایی این هنرها فراهم شود.
کرمی، یادآور شد: امیدواریم این جشنواره آغازگر برگزاری بیشتر جشنواره‌های دیگر در ارتباط بافرهنگ و هنر کردستان باشد و این جشنواره‌ها در راستای توجه و اهمیت بیشتر دادن به فرهنگ کُردی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی شهرام کرمی جشنواره تئاتر ک ردی سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم