Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- یک کارشناس بازار سرمایه، روند کلی بازار سهام تا پایان سال این روند را مثبت و رو به رشد پیش‌بینی کرد.

علی محمدپور  با اشاره به تداوم رشد شاخص بورس و قیمت‌ها در بازار سهام گفت: با توجه به رکودی که هر روز در بازارهای مختلف از جمله مسکن، ارز، طلا و خودرو سنگین‌تر می‌شود، این روزها دوباره شاهد ورود نقدینگی به سمت بازار سرمایه هستیم که این موضوع به عنوان یکی از عوامل اصلی رشد شاخص بورس و رکوردشکنی‌های پیاپی نماگر بازار قابل طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازار سرمایه افزود: علاوه بر این، هیجانی که بعد از افزایش قیمت بنزین در بازار ارز، طلا و خودرو اتفاق افتاد کوتاه‌مدت بود و این روزها شاهد این هستیم که فرضیه ادامه رکود سنگین این بازارها تایید شده است و به همین دلیل سرمایه‌گذاران به سمت بازاری که از سودآوری لازم برخوردار می‌باشند، آمده‌اند که این بازار، بازار سهام است.

وی اضافه کرد: دیدگاه مثبتی که در خصوص توافقات تجاری میان چین و ایالات متحده طی چند روز گذشته خبر آن منتشر شده است نیز در این میان در رشد بازار سهام بی‌تاثیر نبوده و در پی این اتفاق شاهد بهبود بازارهای جهانی و به تبع آن افزایش رغبت سهامداران به گروه‌های فولادی و معدنی بازار تالار شیشه‌ای هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: علاوه بر این هر چند رفته رفته شاهد کاهش تدریجی قیمت ارز و دلار هستیم، اما نوسانات مثبتی که در نرخ دلار طی یکی دو هفته گذشته اتفاق افتاد نیز در رابطه به رشد شاخص بورس و قیمت سهام برخی از شرکت‌ها در این مدت بی‌تاثیر نبوده است.

وی ادامه داد: بازار سهام در حال حاضر از ظرفیت خوبی برای رشد در همه گروه‌ها برخوردار است و از این جهت پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال روند مثبت کنونی کلیت بازار و شاخص بورس و قیمت‌ها ادامه داشته باشد، که البته در این میان نوسانات منفی و کوتاه مدت به دلایل مختلف نیز ممکن است در بازار اتفاق بیفتد، اما روند کلی بازار همان‌گونه که اشاره شد مثبت خواهد بود.

محمدپور اذعان داشت: نکته قابل توجه دیگر در خصوص وضعیت بازار سهام موضوعات مربوط به بودجه سال آینده است که تهدید خاصی از این بابت بالای سر این بازار وجود ندارد و با توجه به کسری بودجه‌ دولت، بار مالیاتی خاصی شرکت‌های بورسی و در نتیجه کلیت این بازار را تهدید نمی‌کند.

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود

به گزارش خبرنگار مهر یک ساعت تا بازگشایی بازار سهام باقی مانده است؛ دیروز شاخص بورس برای چهارمین روز صعود کرد و موقعیت خود را در محدوده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را تثبیت کرد. نمادهای بوعلی، فملی و نوری بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

علاوه بر این برای سومین روز متوالی پول حقیقی‌ها به بازار وارد شد و نمادهای کاما، واعتبار، کیا، تنوین، نوری، صبا، خاهن، وبملت، خکاوه و فالوم بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

خبر خوب اینکه در مجموع سه روز اخیر بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شده است و نکته هشدار آمیز اینکه روند آن نزولی بوده و دیروز به ۴۲ میلیارد تومان کاهش یافت.

با این همه، مازاد تقاضا در معاملات دیروز سیگنال مثبتی برای معاملات سه‌شنبه است. ناظران معتقدند روند کلی بازار مثبت است اما دور از انتظار نیست که پس از چند روز صعود متوالی شاهد تعدیل و اصلاح نیز باشیم و طبعاً تعدیل به معنای شکل گیری روند ریزشی نیست.

کد خبر 6086012 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • بورس به مدار برگشت؟
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • صعود بورس از منطقه امن