Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت گفت: سابقه همکاری بانک با نفت به ۱۲ سال می کشد و رابطه تنگاتنگی دارد و آثار آن را در نفت مشاهده می کنیم که یکی از آنها بهره برداری از منابع نفتی است که آخرین آن برداشت نفت خلیج فارس بود که با کمک بانک ملت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او بیان کرد: بحث آلودگی هوا مطرح شد که بر اساس آمار حدود ۷۰ درصد علت آلودگی هوا تردد خودرو درون شهری بود که پس از آن بحث گاز سوز مردن خودرو مطرح شد.

بیگدلی افزود: امروز بانک ملت در راستای تکمیل تامین سند استراتژی کشور در قالب تفاهم نامه، طرح مهم در اقتصاد کشور را امضا می کند که حدود ۶۵ هزار میلیارد دلار تسهیلات برای دوگانه سوز کردن یک میلیون ۵۰۰ خودرو در نظر گرفته شده است.بیشتر بخوانید: کاهش ۲۳ میلیون لیتر مصرف سوخت پس از سهمیه بندی
مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: آثار مثبت آن چند وجهی است که اصلی ترین آن کاهش آلودگی هواست و دیگری مربوط به اقتصاد مقاومتی است که باید آن را عملیاتی کنیم. افزایش صادرات از محل کاهش مصرف بنزین در کشور است چرا که نیاز به ورود ارز کشور داریم همچینن نکته بعدی کاهش مصرف کننده است.

بیگدلی تشریح کرد: این امضا اثرات چندگانه هم در زندگی اجتماعی و زندگی اقتصادی افراد دارد و امیدوارم همانند طرح های دیگر اثرات آن را در جامعه ببینیم. جلوی قاچاق سوخت و گاز را باید گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت بنزین وزارت نفت آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد

آفتاب‌‌نیوز :

 می‌توان گفت که اقتصاد بنگلادش در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی به یک ویرانه تبدیل شده بود. در آن زمان این کشور به‌تازگی توانسته بود به دنبال یک جنگ ۹ ماهه از پاکستان جدا شود و اعلام استقلال کند.

براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، بنگلادش به عنوان یک کشور بسیار فقیر و دارای تراکم جمعیت بسیار بالا ظهور پیدا کرد؛ کشوری که وابستگی زیادی به تولید جوت و کشاورزی داشت،، اما همچنان برای تأمین مواد غذایی کافی برای مردم خود ناتوان بود.

بنگلادش در سال ۱۹۷۴ دچار یک قحطی بسیار شدید شد، گویی که این کشور با حمله اتمی روبه‌رو شده بود. پس از آن و طی کمتر از یک دهه، یک کمپین دولتی در بنگلادش برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی جواب داد و این کشور مسیری را آغاز کرد تا از اقتصاد مبتنی بر کشاورزی به یک قدرت صنعتی تبدیل شود.

تولیدات نساجی و پوشاک باعث ایجاد جرقه‌ای شد که فقط می‌توان آن را یک بازگشت معجزه‌آسای اقتصادی و اجتماعی برای بنگلادش توصیف کرد که امروزه کشور‌های در حال توسعه سعی در تقلید از آن دارند.

تغییر بنگلادش به سیاست‌های بازارمحور که شامل خصوصی‌سازی صنایع و آزادسازی تجارت می‌شد، افزایش چشمگیر صادرات پوشاک از این کشور را رقم زد. طی ۱۰ سال اخیر، بنگلادش توانسته اقتصاد خود را به رتبه ۳۵ برترین اقتصاد‌های جهان برساند، نرخ فقر خود را به نصف کاهش دهد و میلیون‌ها نفر از مردمش را مشغول به کار کند.

در دهه پیش از همه‌گیری کووید-۱۹، اقتصاد بنگلادش با رشد سالانه ۷ درصدی همراه بود و تولید ناخالص داخلی این کشور نیز به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دلار به ازای هر فرد می‌رسید که در آن زمان بالاتر از هند بود. بنگلادش در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۰ درصد از کل تی‌شرت‌های نخی صادر شده در جهان را به ارزش ۹ میلیارد دلار تولید کرد.

در حال حاضر ۸۴ درصد از درآمد‌های صادراتی بنگلادش از پوشاک حاصل می‌شود. این اتفاق به دلیل اجرای سیاست صنعتی‌سازی بسیار موفق شامل اجازه واردات بدون عوارض گمرکی ماشین‌آلات صنعت پوشاک در مناطق صادراتی و مذاکره بر سر قرارداد‌های تجاری با ایالات متحده و اروپا بوده است.

این استراتژی که بنگلادش به آن شهرت دارد، منجر به ایجاد یک صنعت پیچیده پوشاک شده که ۴ میلیون نفر را در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کارخانه استخدام کرده و کالا‌هایی به ارزش ۴۳ میلیارد دلار را به ۱۶۷ کشور صادر می‌کند. این کشور جنوب آسیایی در نهایت قصد دارد تا سال ۲۰۴۱ به جمع کشور‌های پردرآمد وارد شود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • ۷۰ درصد تصادفات فوتی استان اصفهان ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می‌دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می‌شود!
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!
  • هشدار ورود لباس مبدل‌های دانش‌بنیانی به اقتصاد کشور
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد