Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت:باید با استفاده از نوآوری ، محصولات جدید تولید و در اقتصاد مردم قابل لمس باشد. وزارتخانه‌های علوم و بهداشت نه تنها به این موضوع بلکه برای کارآفرینی نیز هیچ گونه گام موثری برنداشته اند.

یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی هیچ گونه اقدامی برای ایجاد مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشجویان برنداشته‌اند، گفت: یکی از خلاء‌های موجود در مراکز علمی و دانشگاه های ما است که متأسفانه هیچ یک از 2 وزارتخانه‌هایی که مسؤولیت نظام آموزش کشور را دارند هیچ فعالیتی در خصوص مراکز نوآوری انجام نداده و تاکنون برنامه ریزی نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* باید روش انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی تغییر کند

وی افزود: نتایج فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی را باید مردم مشاهده کرده و از دستاوردهای دانشمندان و نخبگان استفاده کنند که برای این اتفاق باید روش انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی تغییر کند چراکه تاکنون اقدامات و نتایج فعالیت‌های علمی برای مردم ملموس نبوده است.

* فعالیت‌های علمی باید محصول محور و تکنولوژی محور شوند

فتح الهی تصریح کرد: من معتقدم باید با ایجاد و گسترش مراکز نوآوری فعالیت‌های علمی محصول محور و تکنولوژی محور شوند در واقع یک حرکت و جریان در راستای رونق تولید با اتکاء بر اقتصاد مقاومتی در همه دانشگاه‌ها ایجاد شده و دستاوردهای علم و فناوری در سطح جامعه به دست مردم برسد.

* مقوله نوآوری ریشه‌اش در درون دانشگاه است 

وی در پایان گفت: مقوله نوآوری ریشه‌اش در درون دانشگاه است که باید در این رابطه در ادبیات مدیریت علمی پژوهش و فناوری به نوآوری توجه شود و از برداشت‌های شخصی پرهیز کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نوآوری کارآفرینی فناوری پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به منظور تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی- تحقیقاتی و تقویت تعامل و همکاری‌ها میان دانش پژوهان داخل و خارج از کشور درعرصه‌های نوین علوم شناختی و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی درحوزه‌های علوم شناختی، دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی اردیبهشت 1403 در تهران برگزار می‌شود.

این همایش از یک سو تحقیقات بنیادین در زمینه کارکرد‌های شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری‌های عصب شناختی به مدت سه روز از ۲۶ اردیبهشت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

در این رویداد بین المللی موضوعاتی همچون آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی شناختی، زبانشناسی شناختی، شناخت اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب شناختی، علوم اعصاب شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدلسازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز- رایانه و فناری عصبی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

برگزاری این همایش می‌تواند به توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاورد‌های آن در زمینه‌های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشور‌های مختلف از آسیا، اروپا و امریکا بصورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه؛ تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته‌ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می‌گذارند.

در مدت برپایی این همایش چندین غرفه در حوزه‌های مختلف شناختی نیز دایر و پوستر‌هایی نیز به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌شود
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها