Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:51:33 GMT

آموزش زبان انگلیسی را از 9 سالگی آغاز کنید

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۲۱۶۷

ایسنا/آذربایجان شرقی استاد زبان انگلیسی دانشگاه‌های قزوین، روش آموزش بسیاری از موسسات و آموزشگاه‌های زبان انگلیسی را در کشور نامطلوب ارزیابی کرد و گفت:  اینکه خانواده ها فرزندان خود را از سنین چهار سالگی برای یادگیری زبان به موسسات می فرستند درست نیست و باعث دید منفی و دلزدگی کودک در پایه چهارم و پنجم ابتدایی می شود و بهترین سن برای یادگیری زبان در موسسات از ۹ تا ۱۲ سالگی است زیرا ذهن کودک آمادگی برای یادگیری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویان طاهری در گفت‌وگو با ایسنا در تبریز با بیان اینکه به طور کل رشته زبان انگلیسی در کشور یک رشته مهجور است و کمتر به آن توجه می شود، اظهار کرد: این رشته متاسفانه از دیدگاه کلان کشور و هم از دید بسیاری از دانشگاه‌ها جزو رشته های طراز اول محسوب نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه ترجمه و آموزش زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌ها تحت تاثیر این دیدگاه قرار می گیرد، افزود: البته خوشبختانه وضعیت این رشته با توجه به کنفرانس های تخصصی زبان که در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار می شود رو به رشد است. 

وی نحوه تدریس اساتید زبان را نیزدر این مهجوریت تاثیرگذار دانست و گفت: از آنجایی که علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور درگیر کم توجهی است بالطبع رشته زبان نیز تحت تاثیر این موضوع مورد ظلم واقع شده است. 

این استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در ادامه به وضعیت ترجمه در کشور پرداخت و یادآور شد:  ترجمه کتب زبانی که در انتشارات مختلف انجام می شود با سیستمی که در دانشگاهها وجود دارد باهم در تضاد است و آنچه که در دانشگاهها تدریس می شود با انچه که به عنوان رسم کلی ترجمه می شود کاملا متفاوت است. 

طاهری اضافه کرد:  این تضادی که بین مترجمانی که به صورت آزاد کار می کنند و اساتیدی که مترجمانی را در دانشگاه‌ها پرورش می دهند باعث شده این عدم تطابق بیشتر شود و متاسفانه ترجمه های خوبی را در کتابها شاهد نباشیم. 
 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی زبان انگليسي دانشگاه آزاد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سیدمحمود حسینی پور  در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول، بیان کرد: طرحی که وزارت علوم با عنوان پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول در دست اقدام دارد، راهی برای برون رفت از مشکلاتی است که دانشگاه‌ها اکنون با آن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه در پیاده سازی طرح تحول نباید به دنبال گزینه‌های دم دستی و غیر کارشناسی باشیم، تصریح کرد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، توانمندسازی دانشگاه مازندران هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی در دستور کار باشد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در طرح تحول باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود، گفت: باز تعریف و ساماندهی رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز‌های توسعه‌ای مازندران باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

حسینی پور، رشته‌های دامپروری، کشاورزی و گردشگری صنعتی و همچنین اقتصاد دریا محور را از جمله نیاز‌های دانشگاه مازندران عنوان کرد و افزود: ایجاد رشته‌های توسعه محور در این استان باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی این استان، گفت: این امر بیانگر این است که متناسب با نیاز‌های جامعه در مراکز دانشگاهی کشور و از جمله این استان رشته دانشگاهی تعریف نشده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مردم مازندران باید اثرات تحول در آموزش عالی را لمس کنند، افزود: ماحصل این تحول باید منجر به ثروت آفرینی مادی و معنوی برای مردم باشد.

حسینی پور با بیان اینکه ما به دنبال تحول بازنده نیستیم و تحول برنده مد نظر ماست، گفت: به غیر از دانشگاه مازندران چهار واحد دانشگاهی دولتی دیگر نیز در این استان فعال است که هر کدام از این واحد دانشگاهی می‌توانند در تقویت دانشگاه مازندران نقش آفرینی کنند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وزیر رژیم صهیونیست: ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت!
  • وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان چه گفت؟ ضعیف نه! بی‌خاصیت
  • نظر وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت
  • انتخاب رشته‌ آزمون دوره دكتری سال 1403 از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • گزارشی درباره سعدی شیرازی به زبان انگلیسی + فیلم
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • خدمات دارالترجمه رسمی در تهران