Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@12:29:10 GMT

غیبت «پوران درخشنده» در جشنواره فجر ۳۸

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۲۲۳۲

پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینمای ایران، پیرامون آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی « هیس پسرها گریه نمی‌کنند » گفت: در حال حاضر شرایط به نحوی پیش رفت که ساخت این فیلم تاکنون میسر نشده است، متاسفانه ساخت این پروژه با مشکلاتی روبرو بود و همین باعث شد تا فیلم به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نرسد. 

اخبار چهره ها - وی در همین راستا ادامه داد: فعلاً چند روزی درگیر کسالت و سرماخوردگی هستم و در خانه مشغول استراحتم، به امید خدا بعد از رفع بیماری باز هم برای ساخت «هیس پسرها گریه نمی‌کنند» تلاش خود را شروع خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» با اشاره به حضور چند سرمایه‌گذار برای ساخت فیلم جدید خود اذعان کرد: خوشبختانه برای ساخت «هیس پسرها گریه نمی کنند» بعد از ماه‌ها تلاش سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده‌اند، فعلاً در حال مذاکرات هستیم اما اتفاقات کاملاً امیدوار کننده است. 

وی درباره از دست رفتن زمان حضور در جشنواره فیلم فجر ادامه داد: واقعیت امر اگر فیلم به زودی هم کلید بخورد دیگر به جشنواره فیلم فجر امسال نمی‌رسد، از سویی بیش از اینکه به حضور در جشنواره فیلم فجر فکر کنم به فکر ساختن اثری با کیفیت هستم و نمی‌خواهم اثر را با عجله در ساخت از بین ببرم.

پوران درخشنده در مورد احتمال حضورش در بخش هیات داوران جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال فیلمی در جشنواره فجر ندارم، گمانه‌زنی درباره داوری من در این جشنواره وجود دارد اما هنوز هیچ صحبتی از سوی مسئولین برگزاری جشنواره فیلم فجر پیرامون حضورم در هیات داوران این رویداد سینمایی نشده است. 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هیس پسرها گریه نمی کنند جشنواره فیلم فجر پوران درخشنده پوران درخشنده جشنواره فیلم فجر ساخت فیلم سینمای ایران هیس پسرها فریاد نمی زنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری‌های جشنواره کن ۷۷ برای عاشقان سینما

همشهری آنلاین نوشت: کارگردانانی که در کن هفتادوهفت حضور دارند برای دوستداران سینما کنجکاوی‌ برانگیزند. فرانسیس فورد کاپولا در آخرین فیلمش که سال‌هاست به آن اندیشیده چه کرده؟ ژاک اودیار این بار کدام مسئله اجتماعی را دستمایه ساخت فیلمش کرده؟ گای مدین و سایر نامداران سینما چه ارمغانی برای کن دارند؟

در هفتادوهفتمین جشنواره فیلم کن که از ۱۴ تا ۲۵ می امسال به ریاست گرتا گرویگ برگزار می‌شود، فیلمسازان برجسته‌ای از کشورهای مختلف حضور دارند که دوستداران سینما از مدت‌ها پیش مشتاق تماشای جدیدترین فیلم‌های‌شان هستند.

برگزارکنندگان جشنواره کوشیده‌اند، مثل هر سال، آثار متنوعی از کارگردانانی با سبک‌های متفاوت را در بخش‌های مختلف این جشنواره به نمایش درآورند و ضمن حفظ اعتبار هنری این رویداد سینمایی، جنبه‌های تجاری و عامه‌پسند آن را نیز ارتقا دهند.

از بخش رقابتیِ نخل طلا که نام‌های بزرگانی چون فرانسیس فورد کاپولا، دیوید کراننبرگ، ژاک اودیار، پل شریدر، یورگوس لانتیموس، پائولو سورنتینو و آندره‌آ آرنولد در آن به چشم می‌خورد تا بخش خارج مسابقه با حضور جورج میلر و گای مدین تا بخش نوپای «کن پریمیر» که لئو کاراکس و آلن گیرودی در آن حضور دارند تا اسم‌های کمترآشنای بخش نوعی نگاه برای تماشاگران عام از این حکایت دارد که جشنواره کن ۱۰ روز شگفت‌انگیز دیگر برای سینما تدارک دیده است.

نخل‌برده‌ها

از میان کارگردانان حاضر در بخش رقابت اصلی، فرانسیس فورد کاپولا پیش‌تر دو بار برای فیلم‌های «مکالمه» (۱۹۷۴) و «اینک آخرالزمان» (۱۹۷۹) برنده نخل طلا شده و به همراه ۸ کارگردان دیگر که تازه‌نفس‌ترین‌شان روبن استلوند سوئدی است، به افتخار بزرگ دریافت ۲ نخل طلا نائل شده است.

کاپولا امسال «مگالوپولیس» را به کن آورده که آن را با سرمایه شخصی ساخته و کسانی که موفق به تماشای آن در اکران‌های خصوصی شده‌اند، می‌گویند با فیلمی عجیب و نامتعارف روبه‌روییم که شاید حادثه‌ای تازه در سینما باشد.

ژاک اودیار دیگر کارگردانی است که قبلا برای «دیپان» (۲۰۱۵) لذت دریافت جایزه نخل طلا را چشیده است. فیلم جدید اودیار در کن امسال «امیلیا پرز» نام دارد که موزیکالی جنایی کمدی است و سلنا گومز و زویی سالدانا در آن کارلا سوفیا گاسکون را در نقش اصلی فیلم همراهی می کنند.

پل شریدر هم که با فیلم «آه، کانادا» در بخش رقابتی حاضر است، قبلا نخل طلا را برای فیلمنامه «راننده تاکسی» برده است. ریچارد گر و یوما تورمن در درام اقتباسی شریدر حضور دارند.

یک اکشن جانانه

جورج میلر، کارگردان ۷۹ ساله استرالیایی، اسپین آف و پریکوئل «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» را با بازی آنیا تیلر جوی و کریس همسورث در نقش‌های اصلی به کن آورده است. منتقدان «کایه دو سینما»، نشریه سینمایی مهم فرانسوی، در سال ۲۰۱۵ از «مکس دیوانه: جاده خشم» استقبال کردند و باید صبر کرد و دید واکنش‌ها به قسمت جدید فرنچایز «مکس دیوانه» چطور خواهد بود.

شخصیت فیوریوسا با بازی شارلیز ترون در «مکس دیوانه: جاده خشم» با آن دست مصنوعی و اجرای چشمگیر ترون به محبوبیتی فراوان رسید و تصمیم بر این شد که فیلمی مجزا درباره این شخصیت ساخته شود. با توجه به موفقیت ترون در ایفای این نقش تصور بر این بود که او در فیلم مربوط به فیوریوسای جوان خودش عهده‌دار نقش اصلی شود، اما این اتفاق نیفتاد و آنیا تیلر جوی جای او را در این دنباله گرفت.

کنجکاوی برانگیزها

لئو کاراکس فیلم «این من نیستم» را که گویا به لحظات مهم حرفه کارگردانی‌اش در طول ۴۰ سال می‌پردازد به کن آورده است. آلن گیرودی که با فیلم عجیب و غریب «عمودی ایستادن» (۲۰۱۶) مورد توجه قرار گرفت، تریلر «Misericordia» را در کن به نمایش می‌گذارد.

فیلم‌های گیرودی معمولا موافقان و مخالفان سرسختی دارد و این فیلمش هم احتمالا از این ویژگی مستثنی نیست. هر دو این کارگردانان در بخش «کن پریمیر» هستند که از سال ۲۰۲۱ ایجاد شده است.

مگوئل گومز و آندره‌آ آرنولد هم از جمله کارگردانانی هستند که مطمئنا با فیلم های‌شان به گرمای جشنواره خواهند افزود. گومز با «گرند تور» و آرنولد با «پرنده» در روز نمایش فیلم‌شان در کن صندلی های سینما را پر خواهند کرد و منتقدان با اشتیاق به تماشای فیلم‌شان خواهند نشست.

فیلم «شایعات» گای مدین و ایوان جانسون و گالن جانسون هم که یک کمدی سیاه است، از دیگر کنجکاوی‌برانگیزهای کن امسال است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعلام فیلم‌های حاضر در جشنواره کن ۲۰۲۴ ؛ ایران هیچ نماینده‌ای ندارد اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن

دیگر خبرها

  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • پوران درخشنده: «عشق» را باید خارج از ایران ساخت
  • پوران درخشنده بعد از 8 سال فیلم می‌سازد
  • پوران درخشنده «عشق» می‌سازد
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • اختصاص جایزه ۴ میلیارد تومانی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» / فراخون جایزه ۴ میلیاردی برای طراحی خانه جشنواره
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • جزئیات جدید از ساخت فیلم شهید طهرانی مقدم/ به فجر می‌رسد؟
  • غافلگیری‌های جشنواره کن ۷۷ برای عاشقان سینما