Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان قزوین اعلام کرد: از بیست‌وپنجم آبان ماه تا هفدهم آذرماه ۵۶۶ گزارش و شکایت مردمی در خصوص گران‌فروشی و کم‌فروشی به دست ما رسید که با توجه به حضور گشت‌ها در بازار ۸۲۵ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

علی‌اکبر کبیری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن یلدا از بیست‌وپنجم آذرماه تا بیست‌ونهم آذرماه نمایشگاه ویژه شب یلدا در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قزوین برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این نمایشگاه آجیل، شیرینی، شکلات، کالاهای موردنیاز شب یلدا، کالاهای اساسی و مواد شوینده ۱۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهند شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به برگزاری ۱۲۰ گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صمت استان قزوین اشاره کرد: با سهمیه‌بندی بنزین، نظارت بر بازار تشدید شده و از بیست‌وپنجم آبان ماه تا هفدهم آذرماه ۵۶۶ گزارش و شکایت مردمی در خصوص گران‌فروشی و کم‌فروشی به دست ما رسیده است.

وی با اعلام اینکه عمده تخلفات گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده و در این راستا ۸۲۵ پرونده تشکیل شده است؛ افزود: پرونده‌ها جهت صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده و بیشتر شکایات مردم در خصوص مواد غذایی، خدمات حمل‌ونقل، لوازم‌خانگی، گاز مایع و مواد پروتئینی بوده است.

کبیری اعلام کرد: روز گذشته ۲۳ آذر قیمت هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان بود؛ قیمت گوشت گوساله مخلوط ۷۰ هزار تومان، ران و سردست گوساله هر کیلو ۷۵ هزار تومان و گوشت گوساله بدون چربی نیز ۸۰ هزار تومان است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی مخلوط ۸۵ هزار تومان، گوشت بدون دنبه ۹۰ هزار تومان و ران و سردست گوسفندی با چربی نیز هر کیلو ۱۰۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نظارت بر بازار شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۳ تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۸.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۴۴.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، نارنگی ۲۰، کیوی ۷۹.۸۰۰ تا ۹۸، توت فرنگی ۱۶۰ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۲۴.۸۰۰ و پرتقال ۲۹.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های نوبرانه هر نیم کیلو چاقاله بادام ۱۴۹ تا ۱۹۰ و گوجه سبز ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. همچنین هر کیلو گرم شلیل ۳۴۰ هزار تومان در میوه فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، طالبی ۲۷ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۲۲.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۹.۸۰۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۹.۸۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۲.۸۰۰، کاهو ۲۵، کدو ۲۲.۸۰۰، کرفس ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۶۸، خیار ۲۶.۸۰۰ تا ۲۹.۸۰۰، باقالی ۲۳، لیمو ترش ۵۹.۸۰۰ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۹.۸۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۲۶.۸۰۰ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۲ درصد و سبزیجات ۲۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مرغ ۸ درصد، تخم مرغ ۱۸ درصد، قند ۱۸ درصد، شکر ۲۴ درصد و حبوبات ۱۶ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6086192 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد