Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا نشان می‌دهد به موازات پیشبرد پرونده استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان، وی با نارضایتی افکار عمومی نیز مواجه است. تاریخ انتشار: 09:19 - 24 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۶۹۱۶ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ کمتر از یک هفته دیگر به رای گیری استیضاح «دونالد ترامپ» در مجلس نمایندگان آمریکا فرصت باقی است و افکار عمومی در آمریکا رفته رفته فاصله خود را با رئیس جمهور بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا، وضعیت ترامپ در رقابت با نامزدهای دموکرات و نیز در افکار عمومی رو به وخامت گذاشته است.
مهم‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده اخیر در این زمینه عبارتند از:
*حمایت افکار عمومی از برکناری ترامپ از ریاست جمهوری
نظرسنجی مشترک «اکونومیست» و «یو گاو» در بازه زمانی ۷ تا ۱۰ دسامبر (۱۶ تا ۱۹ آذر) نشان می‌دهد، ۴۷ درصد افکار عمومی در آمریکا خواهان برکناری رئیس جمهور از سمت خود هستند.
نظرسنجی مشترک «پولیتیکو» و «مورنینگ کانسولت» نیز که در روز‌های ۶ تا ۸ دسامبر (۱۵ تا ۱۷ آذر) انجام شد از حمایت ۵۰ درصدی مردم آمریکا از برکناری ترامپ خبر می‌دهد.
*کاهش محبوبیت ترامپ
اکونومیست و یو گاو در نظرسنجی دیگری به بررسی محبوبیت ترامپ در افکار عمومی پرداختند. نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد در مقابل ۴۵ درصدی که ترامپ را فرد محبوبی می‌دانند، ۵۴ درصد افکار عمومی او را فردی نامحبوب می‌دانند.
       • بیشتر بخوانید:  تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا؛ ترامپ از رقبایش عقب افتاد رئیس جمهور آمریکا با مخالفت جدی افکار عمومی روبرو است
وضعیت ترامپ در این مورد در نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کانسولت وخیم‌تر بوده است. ۵۸ درصد افکار عمومی در این نظرسنجی اعلام کردند ترامپ فردی نامحبوب است و تنها ۳۸ درصد او را رئیس جمهوری محبوب خواندند.
در نظرسنجی «کوئینیپیاک» نیز که در روز‌های ۴ تا ۹ دسامبر (۱۳ تا ۱۸ آذر) انجام شد، نشان می‌دهد که ۵۷ درصد ترامپ را نامحبوب می‌دانند.
*عقب ماندن ترامپ در ایالت‌های ویسکانسین و کالیفرنیا از بایدن
نظرسنجی دانشکده حقوق «مارکوئت»، که در ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) منتشر شد، نشان می‌دهد ترامپ در رقابت با «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و مهم‌ترین رقیبش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت ویسکانسین، عقب مانده است.
بایدن در ایالت کالیفرنیا نیز موفق شد با اختلاف قابل ملاحظه‌ای از ترامپ پیشی بگیرد. در این نظرسنجی که توسط سی‌ان‌ان انجام شد بایدن توانست ۵۶ درصد رای کسب کند و ترامپ تنها ۳۶ درصد آرا را از آن خود کرد.
*افزایش نارضایتی از عملکرد ترامپ
نظرسنجی مشترک «رویترز» و «ایپسوس» در بازه زمانی ۹ تا ۱۰ دسامبر (۱۸ و ۱۹ آذر) نشان می‌دهد، ۵۶ درصد افکار عمومی از عملکرد ترامپ در زمینه‌های اقتصاد، سیاست خارجی و ... ناراضی هستند.
نظرسنجی اکونومیست و یو گاو نیز در روز‌های ۷ تا ۱۰ دسامبر (۱۶ تا ۱۹ آذر) نشان می‌دهد ۵۳ درصد افکار عمومی از عمکرد ترامپ ناراضی هستند.
در حالی که پرونده استیضاح ترامپ وارد مراحل جدی‌تری شده و کمتر از یک هفته دیگر در مجلس نمایندگان به رای گذاشته می‌شود، بایدن موفق شد فاصله‌اش را با هم‌قطاران دموکرات خود افزایش داده و شرایط مناسب‌تری را برای خود فراهم کند.
رای مثبت نمایندگان مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ به دنبال طرح پرونده «اوکراین گیت»، پیش از پایان سال جاری میلادی، ترامپ را وارد چالش جدی استیضاح در سنا می‌کند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استیضاح دونالد ترامپ تحولات آمریکا استیضاح ترامپ نظرسنجی انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

ترامپ، بار دیگر بایدن را «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا» خواند و گفت که جیمی کارتر در مقایسه با بایدن ریاست جمهوری «درخشانی» داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از به نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. از جیمی کارتر هم بدتر است.»

نامزد ۷۷ ساله احتمالی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری گفت: بایدن کشور ما را ویران کرد؛ جیمی کارتر اکنون خوشحال است، زیرا دوره ریاست جمهوری او در مقایسه با بایدن فوق‌العاده شده است.

او افزود: جنگ‌ها در سراسر جهان در حال وقوع هستند. در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم.

کارتر ۹۹ ساله دموکرات از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ یک دوره در کاخ سفید رئیس‌جمهور بود. مانند دوران بایدن، ریاست جمهوری کارتر با افزایش قیمت‌ها، تنش‌های دیپلماتیک با ایران، تهاجم روسیه و ناآرامی در افغانستان همراه بود. متوسط نرخ تورم سالانه در دوران کارتر حدود ۱۰ درصد بود - که ناشی از قیمت‌های بالای انرژی بود - که دولت او با افزایش نرخ بهره به بیش از ۱۷ درصد منجر به رکود اقتصادی شد.

در دوران بایدن، در حالی که تورم در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد رسید، کمتر از اوج ۱۳.۵ درصدی در آخرین سال ریاست جمهوری کارتر بود.

کارتر پس از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، به المپیکی‌های آمریکا اجازه شرکت در بازی‌های ۱۹۸۰ مسکو را نداد. در پاسخ به تهاجم، دولت کارتر به طور مخفیانه مبارزان را در افغانستان مسلح کرد تا با شوروی مقابله کنند. اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده و خالد شیخ محمد، مغز متفکر ۱۱ سپتامبر، از جمله اعضای رادیکال این مبارزان مورد حمایت کارتر بودند.

دیگر خبرها

  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • مخالفت افکار عمومی داخلی و متحدان رژیم صهیونیستی با حمله به ایران
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • محسن هاشمی‌: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی /هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند