Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:16:04 GMT

کاهش محسوس سفرهای زمینی به مشهد در فصل سرما

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۲۵۱۱

کاهش محسوس سفرهای زمینی به مشهد در فصل سرما

ایسنا/خراسان رضوی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: امسال در فصل سرما با توجه به افزایش نرخ سوخت، کاهش سفرهای زمینی به مشهد نسبت به سال‌های گذشته محسوس‌تر خواهد بود.

مجید فرقانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت کاهش یا افزایش سفرها در فصول سرما به مشهد و پیش‌بینی بسته‌های سفر ارزان‌قیمت برای فصل زمستان در جهت افزایش سفر به استان اظهار کرد: به طوری کلی سفرها در این فصول به نحو محسوسی به دلایلی چون دایر بودن مدارس و نیز شرایط آب‌وهوایی کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه این که امسال بحث دیگری پیرامون مساله افزایش نرخ سوخت را نیز شاهد بوده‌ایم. بنابراین، حتی سفرهای زمینی نیز از این شرایط تاثیرپذیری دارند و لذا در بحث سفرهای زمینی نیز کاهش محسوسی را خواهیم داشت.

وی افزود: بنابراین، پیش‌بینی می‌شود در این فصل همچون سال‌های گذشته و یا حتی بیشتر از آن، سفرهای زمینی به مشهد کاهش داشته باشد و لذا انتظار می‌رود با این روند، مردم سفرهای خود را با وسایل نقلیه همگانی انجام دهند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی همچنین در خصوص بسته‌های سفر پیش‌بینی شده برای افزایش مسافر به استان در فصل زمستان تصریح کرد: معمولا در فصل زمستان، دفاتر و شرکت‌های هواپیمایی و از سوی دیگر، هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها، آفرهایی را ارائه می‌دهند و به طور کلی نرخ بسته‌های سفر کاهش پیدا می‌کند.

ارائه بسته‌های ارزان قیمت به عنوان مشوق سفر به مشهد

وی اضافه کرد: لذا با تخفیف‌هایی که به طور مثال، هرساله در اماکن اقامتی اعمال می‌شود و نیز با تخفیف‌هایی که بر برخی وسایل حمل و نقل همچون هواپیما و قطار انجام می‌گیرد، می‌توانیم پکیج‌های ارزان‌قیمت‌تری را به عنوان مشوق برای سفر به مشهد ارائه کنیم. اما در کل به شکلی نیست که به مسافران فصلی مشهد به میزان زیادی اضافه شود. با این حال، ستاد سفر استان در حال برنامه‌ریزی است تا مجموعه‌ای از پکیج‌های ارزان‌قیمت‌تر نیز ارائه شود.

فرقانی ضمن اشاره به این که مسافران فصلی مشهد در این چندسال اخیر مشخص هستند، در تکمیل سخنان خود یادآور شد: این افراد به طور مثال، کشاورزانی هستند که محصول خود را برداشت کرده‌اند و کار کشاورزی‌شان به اتمام رسیده و لذا در این فصل بیشتر بازار هدف ما هستند که هرساله به مشهد سفر می‌کنند. همچنین اتباع دیگر کشورها که برای زیارت به کشور سفر می‌کنند، از این دست مسافرانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشهد گردشگري سفر فصل سرما دفاتر خدمات مسافرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به آغاز سفرهای حج عمره و پس‌از آن سفرهای حج تمتع، وضعیت بازار نرخ ریال عربستان بر این اساس است؛ قیمت ارز ریال عربستان هم اکنون نسبت به روز گذشته (در لحظه تنظیم خبر) ریزش ۸۰ تومانی را تجربه کرده و به ۱۷,۳۵۱ تومان رسیده است.

همین‌طور، امروز سه شنبه (۴ اردیبهشت) تا لحظه تنظیم این خبر، دینار عراق با قیمت ۴۹.۷۰۰ تومان، درهم امارات با قیمت ۱۷ هزار و ۵۷۰ تومان معامله می‌شود.

کد خبر 6086619

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد