Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@21:10:50 GMT

ورزش شدید روزانه موجب افزایش طول عمر زنان می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۲۵۲۷

خرداد: مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که به شدت ورزش می کنند با کاهش قابل توجه ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی، سرطان و سایر علل مواجه هستند.

به گزارش خرداد به نقل از مهر، در این مطالعه، توانایی ورزش و عملکرد قلب در طول ورزش در زنان و ارتباط آن با نرخ زنده ماندن بررسی شد.

این مطالعه شامل بیش از ۴۰۰۰ زن بزرگسال بود که به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به بیماری عروق کرونر، برای اکوکاردیوگرافی ورزش تردمیل مراجعه کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«جسوس پتیرو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کورونا اسپانیا، در این باره می گوید: «تا می توانید ورزش کنید. تناسب اندام و قلب از شما در مقابل مرگ به هر دلیلی محافظت می کند.»

در این مطالعه، شرکت کنندگان بر روی تردمیل راه رفته یا می دویدند، به تدریج سرعت شان را افزایش می دادند و آنقدر ادامه می دادند تا خسته شوند. تصاویری از قلب آنها در طول تست ایجاد شد.

تناسب اندام در قالب حداکثر حجم کاری از ۱۰ شاخص متابولیک (MET) تعریف شده است، که برابر با پیاده روی سریع پله های چهار طبقه یا پیاده روی بسیار سریع پله های سه طبقه، بدون توقف است.

زنانی که امتیازشان ۱۰ MET یا بیشتر بود (توانایی خوب در ورزش کردن) با زنانی که توانایی کمتر از ۱۰ MET (توانایی ضعیف در ورزش کردن) را دریافت کرده بودند، مقایسه شدند. در طول میانگین ۴.۶ سال پیگیری وضعیت این افراد، ۳۴۵ مورد مرگ قلبی عروقی، ۱۶۴ مورد مرگ ناشی از سرطان، و ۲۰۳ مرگ ناشی از علل دیگر اتفاق افتاد.

محققان دریافتند METرابطه چشمگیری با کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی، سرطان و سایر علل دارد.

یافته ها نشان داد نرخ سالانه مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی در زنان دارای توانایی ضعیف ورزشی، تقریبا ۴ برابر بیشتر بود.نرخ سالانه مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان دارای توانایی ضعیف ورزشی دو برابر بیشتر بود.

همچنین نرخ مرگ و میر سالانه ناشی از علل دیگر در زنان دارای توانایی ضعیف ورزشی، بیش از ۴ برابر بود.


برچسب ها: ورزش ، افزایش طول عمر ، مرگ و میر

منبع: خرداد

کلیدواژه: ورزش افزایش طول عمر مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام محمدخلیل‌پور   اظهار کرد: رهنمودها و نصیحت‌های امام جمعه محترم شهر ارومیه باید سرلوحه کارهای مجموعه مدیریت شهری قرار داده شود.

وی افزود: با اینکه جز کلان شهری‌های کشور نیستیم ولی هزینه‌های متناسب با کلانشهرهای کشور را در هر حال پرداخت می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به معضل ترافیک گفت: تعاملات دستگاه‌های ذیربط برای رفع معضل ترافیک در شهر ارومیه یک امر ضروری است.

خلیل‌پور تصریح کرد: راکد بودن ساخت و ساز در شهر باعث افزایش جرایم اجتماعی و افزایش شغل‌های کاذب در شهر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت ساخت و ساز یکی از اساسی‌ترین مباحث اشتغال در شهر ارومیه است به عنوان نماینده مردم در شورا از امام جمعه محترم درخواست مساعدت برای ابلاغ طرح تفصیلی جامع شهری که ارومیه را به عنوان کلان‌شهر معرفی می‌کند، داریم.

خلیل‌پور تاکید کرد: با این کار می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال از جذب کمک‌های دولتی در مباحث مربوط به مسائل ترافیکی و… بهرمند شویم که نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز و اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی و توسعه شهر دارد.

 

دیگر خبرها

  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد ؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • گریه‌های شدید مشتریان پژو پارس بعد از دو برابر شدن قیمت + ویدئو
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت