Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ابراهیم شکیبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شروع موج آنفلوآنزا انسانی H۱N۱ از ابتدای پاییز امسال گفت : طی این مدت ۱۳۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری بستری شدند.

او گفت : همچنین طی این مدت شش نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا فوت کردند که این افراد یا سالمند بوده و یا دارای بیماری زمینه‌ای از جمله بیماری قلبی و کلیوی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکیبا با بیان اینکه موج آنفلوآنزا هم اکنون در استان تقریبا فروکش کرده، گفت: این فروکش کردن بیماری به معنای پایان گرفتن بیماری آنفلوآنزا نیست و از آنجا که فصل سرما ادامه دارد، افراد باید همچنان مراقب باشند.

او گفت: این بیماری برای افراد عادی و سالم خطرناک نیست و این افراد در صورت ابتلا بعد از گذشت حدود دو هفته استراحت و استفاده کافی از مایعات و غذا‌هایی مانند آش و سوپ بهبودی کامل می‌یابند.

شکیبا افزود: در بحث این بیماری گروه‌های در معرض خطر باید بسیار هوشیار باشند و به محض مشاهده علائم آنفلوآنزا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او گفت: زنان باردار، کودکان زیر شش سال، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری کلیوی، ریوی و نیز بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی (افراد HIV مثبت) از جمله گروه‌های در معرض خطر این بیماری هستند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علیپور گفت: اجرای برنامه «سلامت خانواده» با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه سلامت برای جلوگیری از بروز بیماری و یا تشخیص بیماری در مراحل اولیه در افراد انجام می‌شود تا از تشدید بیماری در آنان جلوگیری شود.

وی افزود: این برنامه جزو تکالیف قانونی وزارت بهداشت بوده و از سال گذشته در کشور آغاز شده و امسال اجرای آن تسریع خواهد شد. ۲۷ میلیون نفر از شهروندان در مناطق شهری دارای یک تیم سلامت، مراقب سلامت و پزشک خانواده خواهند شد که این افراد تمام خدمات سلامتی را به آنها ارائه خواهند داد.

وی با بیان این که ارزیابی عوامل خطر بیماری در افراد از اصول برنامه «سلامت خانواده» است، اظهار داشت: در این برنامه متناسب با گروه‌های سنی بسته‌های مراقبت سلامتی برای افراد تدارک دیده خواهد شد و اگر فردی نیاز به ارجاع داشته باشد در سطح یک به پزشک خانواده و در سطوح تخصصی بالاتر به متخصص مربوطه، ارجاع خواهد شد.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه برای اجرای برنامه در سال جاری منابع خوبی در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم این برنامه را در ۱۰ استان به طور کامل و در بیش از ۱۹۰ شهر دیگر، اجرایی کنیم.

عیلپور خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم در این برنامه شرکت کنند تا بتوانیم آنها را به یک مراقب سلامت برای رصد سلامتی شان، متصل کنیم. همچنین مردم می‌توانند پزشک خانواده خود را در این برنامه اننخاب کرده و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به این که تا پایان فصل بهار این برنامه به صورت عمومی در کشور اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در خصوص ویرایش جدید شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده نیز با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رایزنی‌های لازم صورت گرفته و با رفع اشکالات ویرایش اول، شیوه نامه جدید اجرایی به زودی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • رفع انسداد بیش از ۱۳۰۰ کارت ملی در قزوین
  • سندروم پس از کرونا چیست؟