Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@00:45:33 GMT

تولید سالانه ۲۵۸ تن گوشت شترمرغ در تایباد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۲۶۱۸

تولید سالانه ۲۵۸ تن گوشت شترمرغ در تایباد

مدیر جهادکشاورزی تایباد گفت: این شهرستان با تولید سالانه ۲۵۸ تن گوشت شترمرغ یکی از مناطق پیشرو در پرورش و تولید این محصول در استان خراسان رضوی است.

به گزارش قدس آنلاین، محمد میری اظهار کرد: سال گذشته ۳۱۰۰ قطعه شترمرغ در تایباد پرورش یافته که امسال با افزایش ۲۵ درصدی به حدود ۴۰۰۰ قطعه رسیده است.

وی ادامه داد: این شهرستان با وجود ۶ فارم صنعتی و ۱۰۰ واحد پرورش شترمرغ در دو نوع پرواری و مولد فعالیت دارد و زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میری مطرح کرد: اکنون صدور ۱۱ پروانه صنعتی دیگر در دست اقدام و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز برای احداث و توسعه سایت پرورش شترمرغ به متقاضیان در حال پرداخت است.

مدیر جهادکشاورزی تایباد، افزود: ۷۰ درصد پرورش شترمرغ در تایباد در بخش میان ولایت این شهرستان انجام می‌شود.

وی ظرفیت شهرستان در پرورش شترمرغ را ۸۶۰۶  قطعه اعلام کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی در عدم تکمیل زنجیره تولید این گونه جانوری، نبود کشتارگاه مخصوص و صنایع بسته‌بندی است.

میری عنوان کرد: با این وجود شترمرغ به صورت زنده به استان‌های دیگر فروخته می‌شود که اگر با توجه به هم‌مرز بودن با افغانستان از کشتارگاه مخصوص بهره‌مند شویم صادرات این محصول بسیار مطلوب خواهد بود.

مدیر جهادکشاورزی تایباد، افزود: پرورش این گونه جانوری نسبت به مرغ گوشتی با توجه به اینکه مقاومت بیشتری با شرایط نامساعد آب و هوایی و بیماری‌های طیور دارد، بسیار کم هزینه‌تر است.

وی اظهار کرد: با تمام خواصی که گوشت شترمرغ نسبت به گوشت قرمز دارد در میان مردم این شهرستان مورد استقبال واقع نشده و تنها ۵ درصد گوشت تولیدی در شهرستان استفاده می‌شود و بقیه به بازار مشهد و استان‌های تهران، اصفهان، البرز و یزد صادر می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولید گوشت شتر مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ میلیون مترمکعب آب در تایباد و باخرز خراسان رضوی صرفه‌جویی شد

علی باب الحکمی گفت: این میزان صرفه جویی آب پس از اجرای دستورالعمل هماهنگ مدیریت توامان آب و برق و نصب شمارشگرهای هوشمند محقق شده است.

وی ادامه داد: از این میزان آب، ۱۹ و نیم میلیون متر مکعب در چاههای مجاز کشاورزی تایباد و ۲ و نیم میلیون متر مکعب در چاههای باخرز صرفه جویی شده است.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز با بیان اینکه پایش چاههای هوشمند کشاورزی دشت های تایباد و باخرز نقش زیادی در صرفه جویی منابع آبی این مناطق داشته است، گفت: هم اکنون ۹۶ درصد چاههای مجاز تایباد و باخرز به شمارشگر هوشمند مجهز شده اند.

وی به شناسایی و مسدود کردن چاههای غیرمجاز در این ۲ شهرستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۹۴ حلقه چاه غیرمجاز در تایباد و باخرز شناسایی و مسدود که ۹۷ درصد تعهد ایجاد شده برای این ۲ شهرستان محقق شد.

باب الحکمی ادامه داد: با مسدود کردن این تعداد چاه کشاورزی از برداشت ۴۲۰ هزار متر مکعب آب غیرمجاز جلوگیری و صرفه جویی شده است.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز گفت: همچنین سال گذشته افزون بر ۱۰ هکتار از تصرفات رودخانه ای در شهرستانهای تایباد و باخرز بازگشایی شد.

وی افزود: بیشترین چاههای غیرمجاز تایباد در زمینهای کشاورزی بخش میان ولایت قرار دارد و چاههای غیرمجاز باخرز در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است.

شهرستان های تایباد و باخرز با داشتن بیش از ۴۰۰ حلقه چاه از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی به شمار می روند. شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و شهرستان باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در شهرستان تویسرکان
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج
  • تولید سالانه ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد
  • رشد ۱۱ درصدی تولید گوشت بوقلمون در قزوین
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • ۲۲ میلیون مترمکعب آب در تایباد و باخرز خراسان رضوی صرفه‌جویی شد