Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای سهم شهرداری از محل مالیات نقل و انتقال املاک را تعیین کردند و با واریز بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به حساب شهرداری‌ها نیز موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه و در جریان بررسی جزییات لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ماده ۱۱ این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن سازمان امور مالیاتی موظف است هنگام دریافت مالیات ماده ۵۹ قانون مالیات‌های مستقیم موضوع مالیات نقل و انتقال قطعی املاک و انتقال حق واگذاری به ترتیب دو درصد، و یک درصد به عنوان عوارض دریافت و به حساب شهرداری محل واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماده ۱۲ این لایحه که به تصویب مجلس رسید، نیز آمده است: معادل ۱۲ در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی که حقوق ورودی آنها وصول می‌شود توسط گمرک به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور ( سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) واریز شده تا به نسبت ۱۳ درصد کلان شهرها ، ۳۵ درصد بهیاری‌ها و ۵۲ درصد سایر شهرداری ها و بر اساس شاخص‌های جمعیت و کمتر توسعه یافتگی صرف کمک و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شود.

طبق این مصوبه وزارت کشور موکلف است وصولی هر ماه را تا ۱۵ ماه بعد بر اساس سهم‌های تعیین شده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند و هرگونه برداشت از حساب تمرکز وجوه به جز پرداخت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ممنوع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید

یک نماینده مجلس با اشاره به خام فروشی مواد اولیه در سایر بخش‌های اقتصادی، کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد را به عنوان زمینه‌ای مهم برای افزایش مشارکت مردم در امر تولید بیان کرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «غلامرضا منتظری» نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ویژگی‌های لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این موضوع اظهار کرد: مشارکت مردم در جهش تولید مستلزم رفع برخی موانع و یا تحقق برخی مشوق‌ها است. اگر اخذ مالیات از تولیدکننده به صورت درست و در عین حال واقع بینانه‌ای صورت بگیرد، قطعا این امر می‌تواند شوق حرکت مردم برای مشارکت در تولید را تقویت کند، در غیر این صورت چنین موضوعی می‌تواند به یک مانع بزرگ تبدیل شود.


این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت حمایت از مشارکت مردم در تولید گفت: دولت با جدی گرفتن نقش حمایتی و نظارتی خود و همچنین دوری از تصدی‌گری بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند این هدف را محقق کند.


وی با اشاره به تمرکز لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم به منظور جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، عنوان کرد: خام فروشی مواد اولیه صرفا به نفت خلاصه نمی‌شود و متاسفانه این پدیده در سایر بخش‌های صنعتی کشور هم وجود دارد.


منتظری خاطرنشان کرد: در لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم دو رویکرد مهم کاهش مالیات تولید و همچنین اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولیدکنندگان درج شده که بر اساس آن‌ها می‌توان حجم خام فروشی مواد اولیه در سایر حوزه‌های اقتصادی کشور را متوقف کرد.


این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: در صورت تصویب این لایحه و متوقف شدن خام فروشی مواد اولیه و حمایت از تولیدکنندگان، ما شاهد افزایش مشارکت مردم در امر تولید و در نتیجه تحقق شعار سال خواهیم بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: مشارکت مردم ، تولید ، مالیات مستقیم ، خام فروشی ، مشوق مالیاتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9L

دیگر خبرها

  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران از سال 1404 در مراحل پایانی تدوین!
  • سال متفاوت استان یزد در وصول درآمد از بخش‌های مختلف