Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -
اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرد: بررسی های نقشه های هواشناسی استان هرمزگان بیانگر تاثیر سامانه ناپایدار بارشی در استان هرمزگان است که از یکشنبه 24 آذر تا پنجشنبه 28 آذر ادامه خواهد داشت.
این ناپایداری ها از یکشنبه با افزایش ابرناکی و بارش خفیف و پراکنده در مناطق غربی استان آغاز می شود، دوشنبه نیز از ساعات ظهرشاهد رگبار باران و رعد وبرق در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس خواهیم بود و از ساعات بعد ازظهر و شب به تدریج سایر نقاط از جمله مناطق مرکزی و تنگه هرمز با وزش باد شدید جنوب شرقی (45 کیلومتر در ساعت)و مواج شدن دریا تا 180 سانتیمتر همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین سه شنبه در نیمه شرقی استان رگبار باران و رعد و برق ، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا(180 سانتیمتر) را شاهد خواهیم بود.
چهارشنبه نیز ناپایداری ها به صورت رگبار و رعد و برق در نیمه شرقی استان، وزش باد نسبتا شدید شمال غربی ، مواج شدن دریا تا 150 سانتیمتر و کاهش ابرناکی از مناطق غربی بروز می کند.
پنجشنبه مناطق شرقی استان با بارش پراکنده، به تدریج از ساعات بعدازظهر خروج سامانه بارشی،تداوم وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و مواج بود دریا تا ارتفاع موج 150 سانتیمتر همراه خواهد بود.
احتمال بارش تگرگ،آبگرفتگی معابر عمومی،سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، به ویژه در شرق و غرب استان اثرات مخاطره ای این رویداد بارشی می باشد.
با توجه به احتمال اختلال در تردد های دریایی با وقوع تندباد و طوفان تندری و وزش باد شدید شمال غربی ، پیشنهاد می شود شناورها و فعالان حوزه دریا تمهیدات لازم در این روز ها را در نظر گیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ۱۱ شهرستان مجازی شد

مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با شدت یافتن بارشها در استان مدارس ۱۱ شهرستان امروز چهارشنبه غیرحضوری برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، وی عنوان کرد: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی و وجود رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت احتمال افزایش تعطیلی مدارس شهرستان‌های مختلف استان تا فردا دور از انتظار نیست.

محسن حیدری افزود: همچنین از نیکشهر ۳۶.۷، توتان از توابع نیکشهر ۵۲، زاهدان ۵.۶، سراوان ۱۲، دلگان ۳۹ میلی متر باران گزارش شد.

وی بیان کرد: از امروز با تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی، روی دریا و سواحل رگبار و رعد و برق شدید، سایر نقاط استان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق، تگرگ، وزش بادشدید موقتی، کاهش دما خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پنجشنبه و جمعه در سطح استان و روی دریا رگبار پراکنده بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می‌شود.

حیدری افزود: تا ظهر فردا روی دریا وزش باد شدید و دریا مواج و متلاطم است و طی این مدت شرایط دریا برای هیچگونه عملیات دریایی مناسب نمی‌باشد.

وی توصیه کرد: شهروندان از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

ورود سامانه جدید بارشی در سیستان و بلوچستان علاوه بر تعطیلی برخی مدارس این استان، مسدود کردن ۶ محور فرعی و قطع راه ارتباطی ۳۵ روستای شهرستان قصرقند را به همراه داشته است.

تاکنون خسارت جانی و حادثه‌ای ناشی از بارندگی و بروز طغیان رودخانه‌های محلی گزارش نشده است.

دیگر خبرها

  • تداوم پایداری جو در خوزستان
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ
  • سامانه بارشی امروز از هرمزگان خارج می شود
  • دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۳۰ فروردین
  • فردا از شدت و گستره بارش‌ها در استان کرمان کاسته می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین
  • کاهش شدت فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال و مرکز هرمزگان
  • مدارس ۱۱ شهرستان مجازی شد