Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در نوزدهمین نشست دوحه و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رویکرد آنکارا نسبت به اقدام آمریکا برای اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل خرید اس-400 از روسیه چه خواهد بود؟ گفت: هیچ مشکلی با تحریم و تهدید قابل حل نیست. مقامات آمریکا نیز باید این را درک کنند.

اخبار سیاسی- وی در ادامه افزود: ترامپ هم با اعمال تحریم مخالفت دارد، ولی اگر تحریم وضع کنند، ترکیه مجبور است واکنش متقابل نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعی داریم مشکل موجود را با درک یکدیگر از طریق گفت‌وگو حل کنیم.

چاووش‌اوغلو در رابطه با قطعنامه مجلس سنای آمریکا برای تایید حوادث سال 1915 به‌ عنوان «نسل‌کشی ارامنه» نیز تصریح کرد: سیاستمدارانی که در خصوص وقایع تاریخی اطلاعات محدود دارند، نباید درباره این حوادث قضاوت کنند. سنای آمریکا این تصمیم را به دلیل ناراحتی از عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه و با هدف جلب رضایت لابی‌های ارامنه در آمریکا گرفته است.

او با بیان اینکه ترکیه روابط خوبی با روسیه دارد، اما در برخی موضوعات از جمله بحران سوریه، جزیره کریمه و لیبی با مسکو اختلاف نظر دارد، گفت: بحران در لیبی و سوریه، برای ترکیه و روسیه موضوعاتی برای رقابت نیستند. موضوعاتی وجود دارد که ترکیه و روسیه در مورد آنها هم عقیده هستند و مواردی هم وجود دارد که اختلاف نظر دارند. کسی نمی‌تواند بگوید که ترکیه و روسیه در باره سوریه و لیبی با هم رقابت می‌کنند. اگر چه در مورد سوریه اختلاف نظراتی داریم اما با هم تلاش می‌کنیم که راه حل پایدار برای این کشور پیدا شود.

چاووش‌اوغلو افزود: این ی.پ.گ است که در این منطقه به دنبال تغییر بافت اجتماعی است. هم از نظر قومی و هم از نظر ایدئولوژیک. چرا از 350 هزار کرد سوری که در ترکیه به سر می‌برند، بیش از 200 هزار کردی که در شمال عراق هستند به نقاط تحت کنترل ی.پ.گ بازنگشتند؟ زیرا ی.پ.گ آنان را به ترک آن مناطق مجبور کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه درباره موضع آنکارا در قبال تحریم آمریکا علیه ایران نیز خاطر نشان کرد که هم آنکارا و هم برخی کشورهای اروپایی با آن مخالف هستند و مردم ایران بیش از همه از آن تاثیر می‌پذیرند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تحریم ترکیه ایران کشورهای اروپایی تحریمها چاووش اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا