Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@13:59:17 GMT

رشد اقتصادی کشورهای گروه ۲۰ چه قدر بود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۲۷۵۱

ساعت24-چین بالاترین نرخ رشد اقتصادی کشورهای گروه ۲۰ در سه ماهه سوم سال را از آن خود کرد.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارش جدید خود از رشد اقتصادی کشورهای عضو این سازمان اعلام کرد که متوسط رشد اقتصادی کشورهای عضو گروه ۲۰ در سه ماهه سوم امسال ۰.۷ درصد بود که اگر چه تقریبا با پیش‌بینی های قبلی هم خوانی داشت اما در مقایسه با سه ماهه قبل، رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای عضو کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین کشورهای عضو گروه ۲۰، آفریقای جنوبی با ثبت رشد منفی ۰.۱ درصدی ( ۰.۹ درصد کاهش نسبت به سه ماهه دوم) پایین‌ترین نرخ رشد را داشته است و مکزیک با صفر درصد در رده بعدی قرار دارد. بالاترین نرخ رشد نیز طی این مدت مربوط به چین با ۱.۵ درصد بوده است و اندونزی با ۱.۴ درصد در رده بعدی قرار دارد.

به گفته سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، رشد اقتصادی در  کره جنوبی و ترکیه از یک درصد در سه ماهه دوم به ۰.۴ درصد در سه ماهه سوم، کانادا از ۰.۹ درصد به ۰.۳ درصد، استرالیا از ۰.۶ درصد به ۰.۴ درصد و ژاپن از ۰.۵ درصد به ۰.۴ درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر نرخ رشد در آمریکا، فرانسه و ایتالیا نسبت به سه ماهه قبل تغییری نداشته و به ترتیب ۰.۵ درصد، ۰.۳ درصد و ۰.۱ درصد اندازه‌گیری شده است.

در بین دیگر کشورهای عضو گروه ۲۰، نرخ رشد اقتصادی هند از یک درصد در سه ماهه دوم سال به ۱.۱ درصد در سه ماهه سوم، برزیل از ۰.۵ درصد به ۰.۶ درصد، اتحادیه اروپا از ۰.۲ درصد به ۰.۳ درصد، انگلیس از منفی ۰.۲ درصد به ۰.۳ درصد و آلمان از منفی ۰.۲ درصد به ۰.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است استرالیا، عربستان، کانادا، آمریکا، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکیه، آرژانتین، برزیل، مکزیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، چین، اندونزی، ژاپن و کره جنوبی از اعضای گروه ۲۰ هستند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای حکم عباس ایروانی متهم اصلی پرونده گروه عظام

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از پرونده‌های بسیار مهم اقتصادی که در راستای هدف قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید، بازداشت و اجرای حکم متهم اصلی پرونده گروه عظام با نام «عباس ایروانی» بود.

معرفی گروه عظام

عباس ایروانی در سال ۱۳۷۷ گروه سرمایه‌گذاری عظام را برای مدیریت کارخانه‌ها و مجموعه‌های تحت مالکیت خود، تأسیس و به ثبت رساند. وی برای به حداکثر رساندن سود خود در حوزه‌های مختلف به فعالیت‌های اقتصادی‌اش تنوع داد.

شرکت سرمایه‌گذاری عظام، به‌سرعت در حوزه‌های مختلف اقتصادی وارد شد و به نام هلدینگ اقتصادی، پوشش خوبی برای فعالیت‌های ناسالم متهم ایجاد کرد.

اقدامات غیرقانونی گروه عظام به رهبری «عباس ایروانی»، از سوی نهاد قضائی طی دو پرونده در دادگاه جرایم اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

پرونده‌های گروه عظام در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی بررسی شد و متهم ردیف اول هر دو پرونده، عباس ایروانی بوده است. رأی قطعی ۲ پرونده قضائی گروه عظام، از سوی شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، صادر شد.

پرونده اول گروه عظام

متهمان پرونده اول گروه عظام شامل این افراد می‌شود: عباس ایروانی، مهدی شهابی، مرتضی روغنی، حسن صفریان، مرادعلی کرم نیا، امیررضا رفیعی و حامد خاتمی‌پور.

دادگاه بعد از انجام تحقیقات دقیق و اخذ دفاعیات از متهمان و وکلای مدافع آن‌ها ختم رسیدگی در این پرونده را اعلام و مبادرت به صدور رأی کرده است.

اتهامات و رأی نهایی دادگاه در مورد متهم اصلی پرونده به این شرح بوده است:

عباس ایروانی در این پرونده به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان بیش از ۶۶۴ میلیون دلار و رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو به تحمل ۲۵ سال حبس و ضبط کلیه اموالی که متهم از طریق خلاف قانون به دست آورده، محکوم شده است و به اتهام معاونت در جعل اسناد به تحمل ۸ ماه حبس و جبران خسارت وارده، به اتهام معاونت در استفاده از اسناد مجعول به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس، به اتهام معاونت در پرداخت رشوه به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس و به اتهام مشارکت در فرار دادن حامد خاتمی‌پور به تحمل ۱ سال و ۱ ماه حبس محکوم شده است.

پرونده دوم گروه عظام

در رابطه با جرایم گروه عظام، یک پرونده دیگر نیز در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران و مفسدان اقتصادی تشکیل شد.

متهمان پرونده دوم گروه عظام عبارتند از: عباس ایروانی، فریدون ساعی، عبدالرحیم گرامند، منصور مسعودی، حسین زارع، همایون نکونام.

اتهام‌ها و رأی نهایی دادگاه در مورد متهم اصلی پرونده به این شرح بوده است:

عباس ایروانی در این پرونده به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از مجرای اخلال در نظام پولی و ارزی کشور از طریق تحصیل اموال و وجوه کلان از شبکه بانکی از طرق نامشروع و غیرقانونی مجموعاً به میزان بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون درهم امارات، ۴۸ میلیون دلار آمریکا، ۱۳ میلیون یورو، ۲,۶۰۰ میلیارد ریال با توجه به عدم جبران ضرر و زیان و آثار زیان‌بار جرایم ارتکابی به تحمل ۲۵ سال حبس و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آورده و رد مال شبکه بانکی محکوم شد.

همچنین به اتهام معاونت در جعل ۳۶ فقره گواهی بازرسی از طریق پرداخت وجوه به منظور جعل گواهی به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس، به اتهام استفاده از ۳۶ فقره گواهی بازرسی مجعول از طریق ارائه آن‌ها به بانک جهت دریافت وجوه موضوع اعتبارات اسنادی به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس و به اتهام جعل ۶۹ فقره کارنامه و استفاده از آن‌ها از طریق ارائه به بانک به تحمل ۳ سال و شش ماه حبس و جبران خسارات وارده محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده مهم اقتصادی که از سال‌ها پیش در دستگاه قضائی آغاز شده بود، در نهایت در سال ۱۴۰۲ با اجرای حکم متهم اصلی پرونده به نتیجه رسید.

کد خبر 6064604

دیگر خبرها

  • کدام کشورهای جهان مشکل کم آبی دارند؟
  • اجرای حکم عباس ایروانی متهم اصلی پرونده گروه عظام، در سال ۱۴۰۲
  • اجرای حکم عباس ایروانی متهم اصلی پرونده گروه عظام
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • مرکز ملی آمار انگلیس از رکود اقتصادی این کشور خبر داد
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)