Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@20:16:38 GMT

جزییات تجارت ایران و اروپا در سال ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۲۷۵۲

ساعت24-با وجود ادعاهای اتحادیه اروپا درباره حمایت از برجام و تداوم تعاملات اقتصادی با ایران، در عمل کشورهای اروپایی هیچ برنامه مشخصی را ارائه نمی‌دهند و آمار تجارت ایران و اروپا در سال ۲۰۱۹ نیز این موضوع را تایید می‌کند.

بر اساس جدیدترین آمارهایی که اتاق بازرگانی تهران منتشر کرده در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی، صادرات ایران به اروپا در قیاس با مدت مشابه سال قبل حدودا ۹۴ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که ایران در ۹ ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸، ۸.۶ میلیارد یورو صادرات به اروپا داشت، این عدد در سال جاری به ۵۰۰ میلیون دلار کاهش یافته و کاهشی ۹۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در واردات نیز آمارها به شکل قابل توجهی کاهش یافته‌اند. در این مدت ایران ۳.۴ میلیارد یورو از اروپا واردات داشته که در قیاس با ۹ ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ و واردات ۶.۹ میلیارد یورویی؛ کاهشی ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین تفاوت رخ داده در گروه صادراتی ایران به اروپا مربوط به گروه کالاهای صنعتی و طبقه‌بندی شده همچون سوخت‌های معدنی است که در ۹ ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸، ۸۹ درصد از کل صادرات ایران به اروپا را تشکیل می‌داده و در سال جاری به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا و رومانی اصلی‌ترین اروپایی‌هایی بوده‌اند که در این مدت از ایران کالا وارد کرده‌اند و در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸، صادرات ایران به کشورهای دانمارک، استونی، لتونی و بلغارستان افزایش یافته است.

در واردات نیز آلمان اصلی‌ترین صادرکننده اروپایی به ایران بوده است و پس از آن ایتالیا، هلند، فرانسه و بلژیک قرار دارند. بیشترین کاهش واردات ایران در ۹ ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ به ترتیب از کشورهای لوکزامبورگ، لتونی، سوئد، فنالند، اسلواکی و رومانی بوده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع این خودروساز خوب نیست

در ۳ ماهه گذشته، پولستار حدود ۷۲۰۰ دستگاه خودرو تحویل داد که ۴۰ درصد کاهش نسبت به ۳ ماهه اول سال گذشته داشته است؛ یعنی شرکت، ۱۲هزار و ۷۶دستگاه را به‌فروش رسانده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، پولستار معتقد است بخشی از دلیل کاهش تقاضای کلی برای خودرو‌های الکتریکی در سراسر جهان است؛ اگرچه ارقام نشان می‌دهد که بازار به طور کلی رشد کرده است.

پولستار۳

با این حال، توماس اینگنلات، مدیرعامل شرکت معتقد است که وضعیت فروش آن‌ها تا پایان سال جاری با کمک شاسی‌بلند‌های پولستار۳ و ۴ بهبود خواهد یافت.

پولستار۴

او گفت که بررسی‌های مثبت رسانه‌ها، خریداران بیشتری را جذب می‌کند؛ به‌ویژه پس از راه‌اندازی این دو مدل در بازار‌های بیشتر.

پولستار۳ در آستانه شروع عرضه جهانی خود است، درحالی که پولستار۴ برای ماه اوت در اروپا، استرالیا و احتمالا ایالات متحده برنامه‌ریزی شده است. هدف اصلی این شرکت ۱۵۵هزار تا ۱۶۵هزار دستگاه فروش در سال۲۰۲۵ است.

دیگر خبرها

  • گل زیبای لیونل مسی با پیراهن بارسلونا به منچستریونایتد (2019/4/16) / فیلم
  • اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • واردات شتر از افغانستان​؛ تردد از مرز میلک هنوز هم پرچالش است
  • شارژ نفت با موشک‌های ایرانی!
  • جزئیات بیشتر از کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی
  • جزئیات بیشتر از کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی/ چه کسانی باید ۲۱ ماه خدمت کنند؟
  • اعلام جزئیات کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی
  • اوضاع این خودروساز خوب نیست