Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@08:45:40 GMT

انتقاد ذوالنور از کاهش بودجه دفاعی در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۲۷۶۹

انتقاد ذوالنور از کاهش بودجه دفاعی در سال ۹۹

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در لایحه بودجه سال ۹۹ کاهش بودجه بخش دفاعی را شاهد هستیم و در مواردی هم که بودجه نسبت به قبل تغییری نکرده به دلیل وجود تورم، کار با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۹۹ به مجلس گفت: در بودجه ۹۹ کاهش اعتبارات بخش دفاعی را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع دیگر این است که در مواردی هم که بودجه بخش‌های دفاعی نسبت به سال‌های قبل تغییر نکرده، با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها در حقیقت قدرت خرید، قدرت مانور و قدرت اداره کار ضعیف شده است. 

بیشتر بخوانید: کاهش بودجه دفاعی برای دومین سال متوالی +جدول

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما جلسات متعددی را با وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه کاری کمیسیون اعم از نیروهای مسلح، وزارتخانه‌های کشور،‌ اطلاعات و امور خارجه برگزار می‌کنیم که تعدادی از این جلسات به صورت فوق‌العاده در خارج از جلسات کاری مجلس برگزار خواهد شد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از بودجه وزارت امور خارجه بودجه ارزی است و در حوزه وزارت دفاع نیز بخشی ارزی و بخشی ریالی است و ما چه در جریان بررسی بودجه دفاعی در کمیسیون امنیت ملی و چه در زمان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق از طریق نمایندگان به طور جد برای تخصیص بودجه مناسب به این بخش‌ها  تلاش خواهیم کرد و از تمام ظرفیت کمیسیون برای رفع این مشکلات استفاده می‌کنیم.

وی افزود:‌ یکی دو سال بود دولت اعتبارات مربوط به نیروهای مسلح را به طور دقیق لحاظ نمی‌کرد و بعد عنوان می‌کرد از رهبر معظم انقلاب اجازه بگیریم از صندوق ذخیره ارزی رقمی را برای بخش دفاع اختصاص دهیم و هر جا که هزینه ارزی و هر جا که هزینه به صورت ریالی بود معادل ریالی آن در اختیار نیروهای مسلح قرار داده می‌شد و امسال هم دولت به دنبال چنین موضوعی هست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: مهمترین رکن کشور بخش دفاع است. ما نباید اجازه دهیم موضوع دفاع در کشور تضعیف شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین مجلس شورای اسلامی بودجه بودجه ۹۹ بودجه دفاعی ذوالنور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با کلیات تشکیل سازمان نوآوری دفاعی (سپند)

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع) موافقت کردند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی که با عنوان طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع شناخته می‌شود، در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) قرار داشت.

وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات طرح مذکور موافقت کردند طبق روال بررسی طرح ها، پس از آن نمایندگان وارد بررسی جزئیات این طرح می‌شوند.

دیگر خبرها

  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی
  • قالیباف : مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • هدیه مجلس به وزارت دفاع /سازمان سپند چه کمکی به نیروهای مسلح می کند؟
  • موافقت مجلس با کلیات تشکیل سازمان نوآوری دفاعی (سپند)