Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات و بیان تذکراتی در این باره گفت: هر کسی حق دارد وقتی اسم او اعلام شد به لیاقت و صلاحیت خود در تبلیغات پرداخته و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد اما حق نفی و تخریب رقیب خود را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، «حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی» امروز(یکشنبه 24 آذر) در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه در متون دینی و نگاه اجتماعی، مردم برای ما خیلی مهم است زیرا در متون دینی جایگاه مردم در روایات تا آنجا بالا رفته که فرمود «الناس عیال الله» مردم خانواده خدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: به لحاظ اجتماعی و واقعیت موجود، انقلابی که به جود آمد نقش مردم در رکاب امام(ره) اساسی، بی نظیر و بی بدیل است تا آنجا که فرمود «مردم، ولی نعمت ما هستند.»

 

 

وی ادامه داد: از لحاظ اعتقادی و هم واقعیت، این مردمی که ولی نعمت و عیال خدا هستند اینها باید تا آنجا که می شود به آنها کمک و خدمت رسانی کرد به خصوص در جریان اخیری که اتفاق افتاد و سران قوای کشور و دلسوزان نظام به این نتیجه رسیدند باید قیمت بنزین افزایش پیدا کند اما شاهد افزایش قیمت بعضی اقلام ولو کاذب خواهیم بود اینجا در اعتراضاتی که اتفاق افتاد و بعضاً تبدیل به فتنه هایی که مردم به دستور رهبری معظم آن را خنثی کردند و باز هم نقش مردم اساسی بود و وظیفه خود را انجام دادند و الان نوبت انجام وظیفه مسئولین است.

 

 

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا آنجا که سهم ما است و می توانیم جهادی کار کنیم و اجازه افزایش کاذب قیمت ها ندهیم تا آسیبی متوجه مردم نباشد؛ به موضوع انتخابات هم اشاره کرد.

 

 

وی گفت: تعدادی احساس وظیفه کردند و آمدند و در مهلت قانونی ثبت نام کردند و بعد از ثبت نام، رسیدگی به صلاحیت نامزدها از سوی هیئت های اجرایی و نظارت آغاز شد تا در مهلت قانونی، کسانی که صلاحیت لازم دارند بتوانند به خود آنان و مردم اعلام و در رقابت انتخاباتی شرکت کنند.

 

حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه ملت ما طی این 40 سال تجربیات مختلفی در انتخابات دارد؛ افزود: هر کسی حق دارد وقتی اسم او اعلام شد به لیاقت و صلاحیت خود در تبلیغات پرداخته و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد اما حق نفی و تخریب رقیب خود را ندارد.

 

وی نقش مسئولین در کنار مردم را مورد توجه قرار داد و با تصریح به اینکه اجازه ندهیم جامعه به سمت دو قطبی، رقابت ناسالم، فضای تخریبی و خروج از آنچه خداوند به عنوان اخلاق دینی فرموده؛ برود؛ ادامه داد: چه برای نامزدها و چه برای طرفداران از آن چهارچوب اخلاقی و دینی خارج نشویم.

 

 

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: مخصوصاً اینکه در چند سال اخیر شاهد این هستیم دشمنان مترصد کوچکترین اعتراض در داخل کشور هستند تا بر موج آن سوار و تبدیل به آشوب و درگیری کنند و کشور را ناامن جلوه دهند.

 

وی با بیان اینکه ما دخالتی در اعتراضات کشورهای دیگر نداریم اما اعتراضات در کشور ما به سرعت جنبه خارجی پیدا می کند و آن دشمنانی هستند که دنبال داخل کردن خود در آن هستند تا آن را از مسیر خود خارج کنند؛ بیان کرد: این مختص ما نیست و در جهان اسلام هم هست.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تأکید کرد: پس بحث وحدت و همدلی و همراهی را هر کسی در محدوده اختیارات خود تعریف کند؛ اگر هر یک از ما در چهارچوبی که قانون اعمال کرده به همان قانع باشیم نه در رده مسئولیت ها اتفاقی می افتد و نه در بیرون شاهد خلاف وحدت خواهیم بود لذا جامعه ما نیازمند وحدت و همدلی است.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد قرآن کریم خبرگزاری شبستان استان بوشهر قرآن شیراز فعالیت های مسجدی مسابقات قرآنی مردم و انتخابات شورای اداری استان کرمان امام جمعه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ گر من از سرزنش مدعیان اندیشم...

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

گر من از سرزنش مدعیان اندیشم
شیوه مستی و رندی نرود از پیشم

زهد رندان نوآموخته راهی بدهیست
من که بدنام جهانم چه صلاح اندیشم

شاه شوریده سران خوان من بی‌سامان را
زان که در کم خردی از همه عالم بیشم

بر جبین نقش کن از خون دل من خالی
تا بدانند که قربان تو کافرکیشم

اعتقادی بنما و بگذر بهر خدا
تا در این خرقه ندانی که چه نادرویشم

شعر خونبار من‌ای باد بدان یار رسان
که ز مژگان سیه بر رگ جان زد نیشم

من اگر باده خورم ور نه چه کارم با کس
حافظ راز خود و عارف وقت خویشم

شرح لغت: رگ جان:شریان و آن رگی است که به دل تعلق دارد/ نیش: نیشتر.

تفسیر عرفانی:‌

۱- کار شما درست است، ولی قدری تند و خشن عمل می‌کنید و عجله دارید. از سخن دیگران ناراحت نشوید. بسیار مفید است که با شخصی با تجربه و عالم مشورت کنید و به سخنان وی توجه نمایید. از حرف مردم عامی ناراحتی نشوید و به کار خود ادامه دهید که اگر تلاش، کوشش و دقت را همراه سازید، بر رقیبان پیروز می‌شوید. موفقیت در چند قدمی قرار می‌گیرد. پس بر خداوند توکل کنید و راز خود را به کسی نگویید.

۲- اگر دیگران می‌گویند این کار فایده‌ای ندارد و موفق نمی‌شوید، بدین جهت می‌باشد اولاً خودخواهی شما موجب شده که به سخنان خیراندیشان توجه نکنید ثانیاً تردید و وسواس شما را مشاهده می‌کنند؛ بنابراین از هم اکنون با اراده‌ای قوی و مصمم گام بردارید. حتماً موفق می‌شوید.

۳- شخصی در کمین فریب همسر یا مادر شماست. به او بگویید با او معامله نکند. از طرفی به زودی خوابی خوش خواهید دید.

تعبیر غزل:

زمانی که انسان به صحت کار خود ایمان دارد، نباید اعتنایی به سرزنش‌ها و طعنه‌های نادانان کند. تو که به راهی که انتخاب کرده ای، اعتقاد داری نباید با حرف مردم از راه خود بازگردی، به راه خود ادامه بده و از خدا یاری بخواه، زیرا او از احوال همه بندگان خود آگاه است و محرم اسرار آنهاست.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • تفال به حافظ پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ گر من از سرزنش مدعیان اندیشم...
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود