Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:43:32 GMT

پمپئو از وزارت خارجه به سنا می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۳۰۵۳

پمپئو از وزارت خارجه به سنا می‌رود

تارنمای آمریکایی «هیل» (thehill) روز یکشنبه با انتشار این خبر نوشت: پمپئو روز شنبه(۲۳ آذر) با ایجاد حساب شخصی در شبکه اجتماعی توئیتر، این گمانه‌زنی را دامن زد که در نهایت قصد سناتوری از ایالت کانزاس - محل دوران زندگی خود - را دارد.

به نوشته این رسانه، این احتمال از آن نظر مطرح شده که پمپئو پیش از ملحق شدن به دولت ترامپ و تصدی وزارتخارجه آمریکا، نماینده ایالت کانزاس در مجلس نمایندگان آمریکا بود؛‌ بر این اساس قصد دارد با رها کردن پست خود، برای احراز سناتوری از ایالت کانزاس اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته میلادی دراین باره گفته بود پمپئو به راحتی در کانزاس برنده خواهد شد؛ ترامپ پیروزی او را در صورت شرکت برای احراز سناتوری ایالت کانزاس را بسیار زیاد دانسته بود.

به گزارش ایرنا، در حساب توئیتر شخصی پمپئو با نام «mikepompeo» با نزدیک به ۶ هزار دنبال‌کننده، فقط دو توئیت ارسال شده است اما حساب رسمی وزیرخارجه آمریکا با نام «SecPompeo» یک میلیون دنبال کننده دارد.

مایک پمپئو از آوریل ۲۰۱۸ میلادی (اردیبهشت ۱۳۹۷) بعنوان هفتادمین وزیرخارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ عهده دار این سمت شد.
وی پیش از این از ۲۳ ژانویه ۲۰۱۷  (۴ بهمن ۱۳۹۵) تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۸ میلادی (۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود.
پمپئو بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ میلادی نماینده حوزه چهارم انتخابیه ایالت کانزاس در مجلس نمایندگان آمریکا بود.

براساس قانون اساسی ایالات متحده، انتخابات مجلس سنای آمریکا هر دو سال یکبار برای انتخاب یک سوم سناتورهای این مجلس برگزار می‌شود. در واقع اعضای این مجلس به سه دسته یک (۳۳ عضو)، دو (۳۳ عضو) و سه (۳۴ عضو) تقسیم‌بندی می‌شوند و هر دو سال انتخابات یک دسته برگزار می‌شود. به این ترتیب هر سناتور برای یک دوره ۶ ساله عضو سنا خواهد بود.
اروپام **۱۳۰۲** 2023

برچسب‌ها کنگره آمریکا وزارت خارجه آمریکا مجلس سنا مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا وزارت خارجه آمریکا مجلس سنا مایک پمپئو کنگره آمریکا وزارت خارجه آمریکا مجلس سنا مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد