Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@23:43:23 GMT

شاخص کیفی هوای البرز در محدوده ناسالم است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۳۱۳۱

شاخص کیفی هوای البرز در محدوده ناسالم است

به گزارش صدای ایران، فردین حکیمی گفت: صبح امروز یکشنبه ۲۴ آذر، آلودگی هوا در نظرآباد، فردیس و ساوجبلاغ به ترتیب بر روی ۱۵۶، ۱۵۴ و ۱۵۲ و در محدوده ناسالم قرار گرفت.
حکیمی افزود: این شاخص در مرکز استان بر روی ۱۲۸ و در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که شاخص در محدوده ناسالم قرار گیرد با توجه به تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی،کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است شب گذشته کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای استان مهدهای کودک، پیش دبستان‌ها و تمامی مدارس البرز در دو نوبت صبح و عصر به جز شهرستان طالقان و بخش آسارا را تعطیل اعلام کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران آلودگی هوا نظرآباد فردیس فردیس کرج ساوجبلاغ ناسالم بیماری های قلبی علائم تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای پنج شهر اهواز، هندیجان، سوسنگرد، خرمشهر و ماهشهر آلوده اعلام شد.
بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز یکشنبه دوم اردیبهشت منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه شهر هندیجان ۱۵۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.
همچنین هوای شهر‌های اهواز ۱۲۸، سوسنگرد ۱۴۸، ماهشهر ۱۱۷ و خرمشهر ۱۲۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت نارنجی آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.
بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • زاهدان رکوردار هوای ناسالم در کشور/ شاخص کیفی ۲۴ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول
  • هوای ۵ شهر خوزستان «ناسالم» اعلام شد
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم
  • اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان