Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@15:48:26 GMT

کدام‌ رنج؟ کدام دسترنج؟ /فاصله توسعه از تبریز تا اصفهانٰ + عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۳۲۱۱

کدام‌ رنج؟ کدام دسترنج؟ /فاصله توسعه از تبریز تا اصفهانٰ + عکس

‍‍‍‍‍‍

دیدارهای اخیر مدیران شهری تبریز از اصفهان را باید به فال نیک گرفت، مشروط بر اینکه این دیدارها بتواند مفهوم تلاش و مدیریت اصولی را در ذهنیت مدیران تبریزی متحول کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تبریز و اصفهان با وجود فاصله 900 کیلومتری، از دیرباز دو شهر مکمل و همراه بوده‌اند. تاریخ مشترک دو شهر، در تبریز دوران صفوی شکل گرفت و در شکوه و زیبایی اصفهان به بار نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، اصفهان بی‌تعارف گوی سبقت را در شاخص‌های توسعه از دیگر کلان‌شهرها ربوده‌ است. بخشی از این پیشتازی، نتیجه سیر تاریخی این شهر است اما در روند توسعه دو دهه اخیر این کلان‌شهر، نمی‌توان از همت مسئولان و مدیران شهر چشم پوشید.

با این حال، مسئولان شهرداری تبریز اصرار دارند دستاوردها و تجربه‌های خود را در اختیار این شهر قرار بدهند. به همین منظور در روزهای اخیر، دید و بازدیدی بین مسئولان دو شهر صورت گرفته‌ است.

شهردار تبریز در این دیدار «گردشگری تبریز و اصفهان» را در کنار هم گذاشته و گفته‌است: «توانمندی دو شهر در زمینه گردشگری بسیار بالا است و می‌توان با ایجاد تسهیلات ویژه متقابلی باعث جذب گردشگران اصفهانی در تبریز و برعکس شد!»

وی احیاناً اطلاع ندارند که اصفهان و شیراز و یزد، مقصد اول توریست‌های حرفه‌ای جهان در کشورمان هستند. توریست‌هایی که هیچ‌گاه وقت و هزینه خود را صرف مسافت طولانی اصفهان تا تبریز نمی‌کنند، مگر اینکه بخواهند از تبریز به ترکیه و جمهوری‌آذربایجان بروند. 

نکته دوم اینکه تجربه تلخ و فاجعه‌آمیز «تبریز 2018» نشان داد که عبرت‌های مدیریت شهری تبریز بیش از تجربه‌های آن به درد دیگر شهرها می‌خورد. شهری که در سال جهانی گردشگری، ضعیف‌ترین مدیریت را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و مسایل شهری داشت، چه دستاوردی می‌تواند در اختیار اصفهانی قرار دهد که نوروز امسال، میزبانی ٢.٢میلیون گردشگر بر عهده داشت!؟

پروژه‌های عمرانی اصفهان، با وجود مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی کشور، هیچ‌گاه به لکه‌گیری و جدول‌کشی تنزل نیافته‌ است. 

 

سالن اجلاس، تقاطع‌ چندطبقه، نمایشگاه بین‌المللى، پارک خزندگان، پارک پرندگان، تونل‌اکواریوم، فضای سبز، ده‌ها پروژه مهم فضای‌سبز، از دستاوردهای درخشان مدیریت شهری اصفهان در سال‌های اخیر است. 

جالب است بدانیم در حوزه سرمایه‌گذاری نیز، بیشتر سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای، پس از دیدارهای متناوب با مدیران شهری تبریز، راهی اصفهان می‌شوند. تونل آکواریوم اصفهان نمونه این پروژه‌ها است که با حضور شرکت ترکیه‌ای طراحی و عملیاتی شده‌است.

از آن سو شکور اکبرنژاد عضو شورای اسلامی شهر تبریز که در دو سال گذشته ریاست شورا را بر عهده داشت، گفته است: «تبریز و اصفهان رنج مشترکی از پروژه‌های بزرگ دارند.» آقای اکبرنژاد معلوم نیست از کدام پروژه و کدام «رنج» صحبت کرده‌ است. کارِ نکرده، چه رنج و دسترنجی دارد؟ به جز جدول‌کشی و باغچه‌کاری چند پارک محله‌ای، در دو سال گذشته کدام پروژه تاثیرگذار در تبریز طراحی و اجرا شده‌است؟

مدیریت شهر، در اجرای مقبره‌الشعرایی که در بطن بتن دفن شده و 1200 شمع خاک شده در میدان آذربایجانی که مایه خفت و آبروریزی شهر شده، چه رنجی متحمل شده‌است؟

 

 

انتهای پیام/60002
 

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان تبریز توسعه ترکیه خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی مقبره الشعرا میدان آذربایجان فضای سبز مدیریت شهری جمهوری آذربایجان گردشگری شیراز توریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر گفت: تقویت زیرساخت‌ها با رویکرد اقتصاد شهری، موجب مهار تورم و جهش تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری که «جهش تولید با مشارکت مردم» را به‌عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی انتخاب کردند، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در جذب مشارکت مردم برای توسعه شهر، مجموعه ارکان مدیریت شهری است که ضرورت دارد همواره برنامه‌ها و اقدامات اجرایی و عملیاتی شهرداری اصفهان با این رویکرد بازتعریف و بازطراحی شود.

وی افزود: انتخاب حکیمانه این عنوان بیانگر اهمیت نگاه ویژه به مقوله تولید و نقش کلیدی مردم و مشارکت آحاد جامعه در تحقق این هدف بزرگ ملی است و نشان از آن دارد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، راه تعالی کشور را در گرو مشارکت مردم جست‌وجو می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از نهادهای عمومی با توان مالی بالا و ظرفیت‌های متعدد، قادر هستند فضای لازم را ایجاد کنند و اجازه دهند با درایت فعالان اقتصادی، حجم فعالیت‌های توسعه‌ای شهر گسترده شود.

حیدری ادامه داد: آنچه ضامن ایجاد یک شهر پویا است در هم‌افزایی بخش عمومی و بخش خصوصی هر شهر نهفته است و ثمره این مشارکت دوطرفه، در نهایت به نفع شهر و شهروندان تمام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، تقویت زیرساخت‌ها با رویکرد اقتصاد شهری، موجب مهار تورم و جهش تولید خواهد شد؛ به‌عنوان مثال رشد سیستم حمل‌ونقل عمومی، تقویت بخش مسکن، توجه ویژه به تولیدات داخلی و فرایندهای دانش‌بنیان، تولید و اشتغال شهر را افزایش می‌دهد یا تقویت توان کارآفرینی که در گروه مشارکت عموم مردم است، زمینه جهش پایدار شهر را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر از سال‌ها قبل در این مسیر گام برداشته است، به‌ویژه سال گذشته، افزایش چشمگیر پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان را شاهد بودیم که نشان می‌دهد ظرفیت سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان افزایش یافته است و اعتماد سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان در پروژه‌های شهری به نهاد متولی اداره شهر، یکی از مهم‌ترین دلایل رغبت برای افزایش سرمایه‌گذاری آن‌ها بوده است.

حیدری اظهار کرد: سال گذشته رشد بسیار خوبی در پروژه‌های شهری اصفهان شاهد بودیم که اثرات آن شهر اصفهان را متحول خواهد کرد و شهروندان نتایج اجرای این آن‌ها را در آینده مشاهده خواهند کرد.

وی تاکید کرد: برای هر پروژه‌ای که فراخوان آن توسط شهرداری اعلام می‌شود، ده‌ها سرمایه‌گذار اعلام آمادگی می‌کنند و رقابت برای گرفتن هر طرح مشارکتی بسیار افزایش یافته است و هیچ پروژه‌ای نیست که استقبال کننده نداشته باشد.

کد خبر 745332

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید