Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان و امارات به‌عنوان دو متحد جنگ یمن این روزها به جان هم افتاده‌اند و مردم امارات در حال تحریم کالاهای سعودی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از براثا، کاربران شبکه‌های اجتماعی در امارات با انتقاد از توطئه‌های عربستان علیه کشورشان که با هدف کاهش صادرات محصولات این کشور به خارج انجام شده است، هشتگ‌هایی با مضمون تحریم کالاهای عربستانی به راه انداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سازمان استاندارد امارات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که همه تولیدات و محصولات صادراتی و وارداتی از نظر این سازمان می‌گذرد و راه انداختن شایعات از سوی عربستان درباره فاسد بودن محصولات امارات که به عربستان صادر می‌شود، کذب است.

این سازمان تأکید کرد همه محصولات صادراتی به عربستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس دارای استاندارد مورد تأیید اتحادیه عرب است.

مصرف‌کنندگان کالاهای برند امارات در عربستان در چند روز گذشته فیلم‌هایی را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد ظاهراً این محصولات فاسد، تاریخ مصرف گذشته یا دارای مشکلات دیگر است. آنها تأکید کردند که این ناخالصی‌ها بیشتر در کالاهایی همچون سیگار و دیگر کالاهای مصرفی و برقی بوده است.

بسیاری از کاربران سعودی و حتی کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس در این زمینه به گزارش شبکه دویچه وله آلمان استناد کردند که گفته بود اتحادیه اروپا نگران قاچاق مواد مخدر از امارات است؛ چه اینکه در برخی سیگارهای قاچاقی عناصری از آرسنیک ، سموم دفع آفات و مرگ موش یافت شده است.

در مقابل این فضاسازی سعودی‌ها، کاربران اماراتی نیز هشتگ‌هایی با مضمون تحریم کالاهای عربستان به راه انداخته‌اند و اعلام کرده‌اند پول تولید کالاهای سعودی از راه کشته شدن انسان‌ها در یمن و دیگر کشورهای منطقه به دست می‌آید. آنها با این اقدام خود به‌طور رسمی از حملات سعودی‌ها به یمن انتقاد و محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان را شریک قتل جمال خاشقجی، فعال مخالف سعودی معرفی کردند.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: عربستان امارات تحریم کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ایرانی معتقد است که با ایجاد نانوپوشش روی محصولات مختلف نظیر میز و صندلی، این محصولات از نظر کیفی ارتقاء یافته و در بازار‌های بین‌المللی رقابت‌پذیرتر شده‌اند.

به گفته علیرضا آتش گلستانی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، از ۱۳۹۳ با خرید یک دستگاه نانوپوشش‌دهی ایرانی وارد حوزه پوشش شدیم و کار روی استفاده از فناوری نانوپوشش از این سال آغاز شد.

در ادامه موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شدیم و به صورت موازی تیم کاری‌مان را کامل‌تر کردیم تا بتوانیم بهترین پوشش‌ها را در اختیار مشتریان‌مان قرار دهیم.

همچنین وارد حوزه‌های مختلف از جمله پوشش‌دهی شیرآلات، مبلمان، میز و صندلی شدیم. حتی نمونه‌هایی داشتیم که از کشور‌های همسایه وارد می‌شد، در شرکت ما پوشش‌دهی نانویی روی آن انجام می‌شد و دوباره به آن کشور برمی‌گشت.

به گفته وی، مزیت ما در این مسیر قیمت پایین است چرا که این کار نیروی انسانی زیادی نیاز دارد.

درحال حاضر روی افزایش مقاومت به سایش نیز کار می‌کنیم. به طوری کلی این نانوپوشش‌هایی که ما کار می‌کنیم مقاومت به خوردگی را افزایش می‌دهد در نتیجه در جا‌هایی مانند آشپزخانه و حمام یا شهر‌های شرجی از این محصولات بیشتر استفاده می‌شود چرا با دست خوردن یا استفاده مکرر بیشتر در معرض خوردگی قرار می‌گیرند.»

به گفته وی، با کمک آزمایش های چسبندگی و سالت اسپری محصولات ما کنترل می‌شود و همچنین ستاد نانو نیز محصولات را به صورت دوره‌ای کنترل می‌کند.

به گفته گلستانی، خدمات نانوپوشش‌دهی را می‌توان صادر کرد، اما از آنجایی که محصول باید به ایران بیاید تا پوشش‌دهی صورت گیرد، در نتیجه این نوع خدمات بیشتر برای محصولات گران‌قیمت انجام می‌شود. اما از آنجایی نانوپوشش به محصولات ایرانی کمک می‌کند که ارتقاء کیفیت داشته باشند و به الزامات بازار‌های بین‌المللی برسند، این گونه می‌توانیم به صادرات کمک کنیم.

پوشــش‌های نانوســاختار تزئینی با قابلیت مقاومت به خراش و خوردگی بالا و با تنوع رنگی بالا بــر روی ســطوح انــواع شــیر های بهداشــتی، کاشــی و ســرامیک ســاختمانی، ظــروف آشــپزخانه، و ... با هزینه‌ای بســیار مناســب پوشــش داده می‌شــود.

محصولات معمولاً از آلیاژ‌های برنج و آهنی ساخته می‌شوند. با کمک دستگاه PVD پوشش‌هایی نظیر انواع نیترید‌ها با رنگ‌های زیبا روی محصولات ایجاد می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها