Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اولین مرحله ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن با ثبت نام ۵۶۳۰ نفر در استان پایان یافت.

محمدرضا اخوان عبداللیان در گفت وگو با قدس آنلاین عنوان کرد: افرادی که تمایل به شرکت در این طرح دارند اما موفق نشده اند ثبت نام نمایند می توانند منتظر مراحل بعدی نام نویسی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع مراحل بعدی منوط به تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن است. به تدریج که تامین زمین صورت بگیرد با اطلاع رسانی قبلی ثبت نام از داوطلبان نیز انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: طبق توافقاتی که با آستان قدس رضوی داشته ایم هم تولیت معزز و هم قائم مقام ایشان برای تامین زمین در برخی از نقاط مشهد قولهای مساعدی داده اند. امیدوارم به زودی بخشی از کمبود زمینی که در مشهد برای ساخت منازل مسکونی در قالب طرح ملی مسکن وجود دارد، با همکاری آستان قدس رضوی جبران شود.

وی اظهار کرد: در اولین مرحله تعداد ۵۶۳۰ نفر در ۳۴ شهر استان در این ثبت نام کرده اند. با در نظر گرفتن شهرهای جدید گلبهار و بینالود، مجموعا برای حدود ۹ هزار واحد مسکونی دراستان تاکنون تامین زمین صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون در حال پالایش ثبت نام کنندگان هستیم. با توجه به شروطی که وجود دارد ابتدا باید وضعیت و شرایط افراد مورد تایید قرار گیرد. پس از آن و با توجه به ملاحظات علمی و فنی که بهتر است در فصل زمستان فعالیت های عمرانی صورت نگیرد، قصد داریم در ابتدای سال آینده ساخت مسکن ها را شروع کنیم. طبق برنامه ریزی صورت گرفته عملیات ساخت ۲۴ ماه زمان خواهد برد.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط ثبت نام از لحاظ آورده های مالی در طرح ملی مسکن، کمی سخت است و شاید افراد زیادی بدلیل عدم توانایی در بازپرداخت اقساط قید این طرح را بزنند، گفت: طرح اقدام ملی متنوع است و حالتهای گوناگونی دارد. طرح ملی مسکن که اکنون شروع شده، بیشتر مناسب افرادی است که پس انداز اولیه برای سپرده گذاری را دارا بوده و توانایی پرداخت سی درصد قیمت تمام شده در ابتدای کار را داشته باشند.

عبداللهیان ادامه داد: بخش های دیگری از طرح اقدام ملی نیز وجود دارد که در حوزه بازآفرینی به ارائه خدمات می پردازد. در این قسمت برای حدود ۵۳۰۰ مسکن، تامین زمین صورت گرفته است که عمده آنها در حاشیه شهرهای استان است. غیر از آن در حدود ۵۵۰۰ واحد نیز برای مسکن یکمی ها در نظر گرفته شده است که وام آنها آماده شده تا آنها بتوانند در قالب طرح اقدام ملی، خانه دار شوند.

وی ابراز کرد: همچنین شرایط ویژه ای برای خانواده معزز شهدا و جانبازان و همچنین خانواده هایی که دو معلول دارند در نظر گرفته شده تا این اقشار نیز بتوانند از تسهیلات مسکن به نحو شایسته ای استفاده نموده و صاحب خانه شوند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طرح ملی مسکن ثبت نام اداره راه و شهرسازی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی صبح دوشنبه در بازدید از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: امروز برنامه بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و فعالیت‌هایی که در استان بوشهر در راستای تأمین مسکن صورت گرفته، انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: سایت بندر ریگ شهرستان گناوه یکی از این برنامه‌های در حال اجرا است که آماده سازی آن آغاز و ۱۰ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در راستای تأمین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر اقدامات خوبی انجام داده است و علیرغم سختی‌های موجود در بحث زیرسازی زمین در این استان و کارهایی که در گذشته باید انجام می‌شد اما صورت نگرفته، اما کارهای خوبی در راستای تأمین زمین انجام شده است.

وی ادامه داد: در یک یا ۲ شهر این استان با مشکلاتی در تأمین زمین مواجه هستند که امروز با برگزاری نشست‌ها و همفکری با مسئولان استان بررسی و تأمین زمین در استان کامل خواهد شد.

وی ادامه داد: آماده سازی بسیاری از سایت‌ها در بوشهر آغاز شده است و بخشی در آستانه عملیات اجرایی است که امروز در بوشهر سایت بزرگ نهضت ملی مسکن را کلنگ زنی خواهیم کرد.

وی گفت: پروژه‌ها در بوشهر بیشتر توسط خود مردم به صورت ویلایی یا گروه ساخت تعیین شده که زمین به مردم واگذار و مردم در ساخت و ساز مشارکت می‌کنند و با سلیقه خود و حمایت مسئولان و دولت تأمین مسکن آنها انجام خواهد شد.

کد خبر 6085264

دیگر خبرها

  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • گره ناگشوده مسکن ملی در آذرشهر/ جانی که به لب رسیده است
  • اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است
  • ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد
  • تحویل ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط درجرقویه
  • بیش از هفت هزار قطعه زمین در روستاهای مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • اضافه شدن ۲۱ هکتار زمین به شهر‌های اقماری کاشان