Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخعی پژوهشگر بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای ساخت مواد و پوشش‌ها با ‏خاصیت شیلدینگ امواج الکترومغناطیس صورت گرفته است، اما در این میان به مکانیزم شیلدینگ و اتفاقی که در هنگام ‏برخورد موج به ماده می‌افتد و نقض ماده در حفاظت در برابر امواج کمتر توجه شده است که در این طرح با توجه به سوابق ‏مطالعاتی تلاش شده ماده‌ای کاملاً جدید و مؤثر معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  به وجود تعدادی کمی از محصولات داخلی با قابلیت شیلدینگ در برابر امواج الکترومغناطیس اشاره کرد و افزود: در ‏اغلب این محصولات از فلزاتی مانند مس و یا نانو ذرات فلزی برای کاربرد حفاظتی در برابر امواج الکترومغناطیس استفاده ‏شده است.

نخعی ادامه داد:  استفاده از فلزات به‌دلیل وزن زیاد، هزینه بالا، قابلیت شکل پذیری کم، خوردگی و  بازتاب امواج به محیط ‏اولیه کاربرد آنها را بسیار محدود کرده است. محصول پلیمری تولید شده در این اختراع با وزن کم، ماندگاری طولانی و ‏بازده و کاربرد مناسب در برابر امواج الکترومغناطیس بر این مشکلات فائق آمده است.‏

این پژوهشگر اظهار کرد: پلیمر انتخاب شده در این محصول (‏PET‏) با خواص بلورینگی مناسب خواص حفاظتی مناسبی در برابر ‏پرتوها دارد و همچنین نانو ذرات موجود در این محصول با جذب و بازتاب همزمان امواج الکترومغناطیس بازده بالایی دارند.‏

به گفته او  از مزایای این نانو کامپوزیت پلیمری می‌توان به بازده شیلدینگ بسیار بالا، وزن سبک، استحکام و عمر طولانی، قابلیت ‏جذب و بازتاب همزمان امواج الکترومغناطیس اشاره کرد. ‏

این اختراع برای تولید منسوجات و لباس‌ها با خاصیت حفاظتی در برابر امواج الکترومغناطیس و تولید نخ از جنس پلی استر ‏ضد موج، استفاده در صنایع الکترونیک، میکروالکترونیک برای ساخت تجهیزات الکترونیک که نیاز به جذب امواج ‏الکترومغناطیس دارند، پوشش‌های جاذب امواج، ساخت پوشش‌های رادار گریز و پوشش برای کلیه سطوح (دیوار منازل و ‏اتاق‌های کودک جهت جلوگیری از خطرات امواج بر سامت انسان) کاربرد دارد.‏

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مخترع بیرجندی ثبت اختراع دانشگاه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، استاندار اردبیل با حضور در منزل احد پیشگر در شهرستان نمین، گفت: تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه‌های مختلف باید فرهنگسازی شود و از آنان که سرمایه‌های معنوی و اجتماعی استان و کشور هستند، همواره تقدیر و تکریم به عمل آوریم و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.
سید حامد عاملی افزود: فعالیت فرهنگی و هنری کاری بسیار حساس و اثرگذار است و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند، منشأ بیشترین تأثیرات بوده و هستند و توسعه فرهنگی و همگرایی و همراهی فعالان در این راستا از راهکار‌های پیشرفت جامعه است.
وی ادامه داد: تألیف و نشر کتاب از ابزار‌های موثر در حوزه فرهنگ است و شکوفایی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه به شمار می‌آید و اگر نویسندگان و مورخان نبودند، تاریخی از گذشته نبود و اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌هاست و باید قدردان این عزیزان باشیم.
استاندار اردبیل در این دیدار صمیمی با قدردانی از فعالیت‌های دکتر پیشگر، بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موثر هنرمندان، شاعران و نویسندگان جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان تاکید کرد.
امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توجه به مفاخر استانی و آثار آنها باعث انگیزه، دلگرمی و الگوسازی برای نسل جوان خواهد شد و برنامه‌های متعددی در سال جاری در این زمینه در دستور کار داریم.
شعرخوانی و ارائه نقطه نظرات جمعی از شعرا و ادبای حاضر از بخش‌های متنوع این آئین بود و در پایان با اهدای لوح سپاس و هدیه، از تلاش‌های استاد پیشگر در عرصه فرهنگ و هنر استان و تألیف و نشر آثار متعدد ادبی، بخصوص احیای نسخ خطی و معرفی مفاخر ادبی استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • روزی به نام تلفن!
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • ارتفاع ۲۰ متری امواج در خلیج سن سباستین (فیلم)
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر