Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@23:33:29 GMT

ضعف و عدم اطلاع رسانی دولت موجب اغتشاشات بنزینی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۳۴۴۳

ضعف و عدم اطلاع رسانی دولت موجب اغتشاشات بنزینی شد

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: دولت باید برای حذف یارانه بنزین برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسی بهتری انجام می‌داد که در این زمینه ضعف داشت، ضمن اینکه کم‌کاری و عدم ارائه اطلاعات لازم توانست مشکلات زیادی ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از اعلام و اجرا شدن طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت شاهد موج گسترده ای از اعتراضات در کشور شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از اصلاح طلبان حامی دولت در اظهارات مختلف عدم اطلاع رسانی و عدم اقناع مردم توسط دولت را دلیل اصلی این اعتراضات دانستند.

داود محمدی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید در همین رابطه با تاکید بر لزوم حمایت از اقشار ضعیف و فقیر جامعه بعد از گرانی‌های به وجود آمده، پس از افزایش بهای بنزین گفت: دولت به لحاظ قانونی موظف شده است به صورت برنامه‌ریزی‌شده برای مقابله با گرانی اجناس و کالاها در بازار حرکت کرده و نظارت‌هایش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های دولت قرار است مردم برای تامین نیازمندی‌های روزمره خود دچار مشکل نشوند و بر همین اساس مجلس و دولت باید اهتمام لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: دولت و مجلس باید در همراهی با یکدیگر منابع مالی و اعتبارات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ استحصال کرده و بر همین اساس برای برون‌رفت از مشکلات پس از گرانی بنزین اقدامات اساسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند، ضمن اینکه نهایت صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف هم باید انجام شود.

محمدی گفت: ساماندهی فروش نفت باید به صورت ویژه و با استفاده از روش‌های مختلف به منظور درآمدزایی در کشور محقق شود که می‌تواند منابع مالی ویژه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای جمهوری اسلامی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت و مجلس با همراهی با یکدیگر به سمت حذف یارانه‌های پیدا و پنهان گام بردارند، منابع و اعتبارات ویژه بلوکه‌شده در این بخش آزاد شده و می‌تواند بین اقشار ضعیف جامعه و دهک‌های مدنظر توزیع شود. همچنین جلوگیری از فرار‌های مالیاتی هم می‌تواند برای کشور درآمدزایی جدید به وجود آورد و در این زمینه هم می‌توانیم از این ظرفیت و پتانسیل استفاده کنیم.

نماینده تهران در مجلس افزود: ساماندهی مالیاتی و حذف یارانه‌های ثروتمندان بر اساس قانون تکلیف بر دوش قوه مجریه است، لذا می‌توانیم در این بخش گام‌های جدی برداریم.

محمدی گفت: دولت بایستی توان شناسایی افراد ثروتمند و متمول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد ضمن اینکه بانک‌های اطلاعاتی در این زمینه باید تجمیع شده و برای ماه‌های پایانی سال جاری و سال آینده به منظور ارائه راهکارها و پیشنهاد‌ات خاص مدنظر قرار گیرد که اگر قوای مجریه و مقننه در این زمینه حرکت نکنند قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه چون کشور دچار تورم است طبقات ضعیف و متوسط جامعه با افزایش بهای بنزین دچار مشکل اساسی شدند و اگر دولت بر اساس وظایف حاکمیتی‌اش نتواند به آنها کمک کند دچار مشکل خواهیم شد.

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: همگان می‌دانند که قیمت بنزین در ایران نسبت به کشورهای همسایه پایین است اما می‌توان با جلوگیری از قاچاق آن و حذف یارانه‌های بنزین به نفع اقشار فقیر و مستضعف جامعه، حمایت و پشتیبانی از آنها صورت گیرد.

محمدی افزود: دولت باید برای حذف یارانه بنزین برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسی بهتری انجام می‌داد که در این زمینه ضعف داشت، ضمن اینکه کم‌کاری و عدم ارائه اطلاعات لازم به مردم در این زمینه باعث شد مشکلات زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه منابع کشور باید توسط دولت مدیریت شود، خواستار برنامه‌ریزی قوای مقننه و مجریه در این زمینه شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار درخصوص دریافت کالابرگ توجهی نداشته باشند چرا که پیامک‌های مربوطه از سامانه پیامکی این وزارتخانه به اطلاع مردم می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: به دنبال انتشار برخی پیام‌های جعلی به صورت پیامک و شبکه‌های مجازی در ارتباط با دریافت کالابرگ الکترونیکی به اطلاع هموطنان می‌رساند هر گونه خبر رسمی در این زمینه تنها از طریق مراجع رسمی و یا سامانه پیامکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی