Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری، مهدی رازجویان در جلسه بررسی اعتبارات ‌بانک‌های عامل بخش ‌کشاورزی استان گفت که دولت برای جبران خسارت بخش کشاورزی استان در حوادث سیل اخیر ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد. ‎

وی افزود: در تلاش هستیم با توجه به اینکه کشاورزی قطب اول توسعه در استان می باشد میزان جذب بودجه ی اختصاص یافته بخش کشاورزی را افزایش دهیم به طوری که ۳۱ درصد کنونی می بایست در زودترین بازه ی زمانی ممکن افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازجویان با اعلام این که دولت برای پرداخت سود و جریمه تسهییلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده هم اعتبار اختصاص داد، افزود: ۱۴ بانک عامل برای کشاورزانی که تسهیلات دریافت کردند اما در حوادث اخیر خسارت دیدند و نتوانستند اقساط وام خود را پرداخت نمایند سود و جریمه آن تحت عنوان استمهال توسط بانک های عامل به کشاورزان پرداخت می گردد.

سیلابی که در آخرین ساعات سال ۹۷ مهمان ناخوانده مناطق مرکزی و شرقی مازندران بود و با تکرار شدن طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین مناطقی از غرب استان را هم شست و شو داد ، حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف خسارت زد ولی بیشترین آن بر اساس اعلام مسئولان مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

عمده خسارت سیلاب به بخش کشاورزی ، زیر آب رفتن مزارع و باغ ها، تخریب مزارع پرورش ماهی ، از بین رفتن خزانه های شالیزاری و تخریب دامداری و مرغداری و تلف شدن ماکیان و دام های سبک و سنگین بوده است که میزان آن حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شد. 
البته بیشتر خسارت بخش کشاورزی ناشی از طغیان رودخانه های مرکزی و شرقی استان از جمله بابلرود ، تلار قائمشهر ، نکارود و تجن ساری بود که حدود ۹۱ هزار هکتار از زمین های زراعی و باغی مناطق شرقی و مرکزی را به زیر آب برد و به انواع کشاورزی برنج ، باغ های کیوی و مرکبات ، توت فرنگی ، گندم ، جو و سویا از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد. 

سیل و سیلاب در حالی هر چند وقت استان مازندران را در می نوردد که تنها چهار درصد اراضی کشاورزی سیل دیده امسال بیمه بودند و ۹۶ درصد فاقد هرگونه خدمات بیمه بودند.

برچسب‌ها خسارت سیل کشاورزی مازندران دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل کشاورزی مازندران دولت خسارت سیل کشاورزی مازندران دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل دولت سیزدهم برای حمایت از گندمکاران در بودجه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده است که نسبت به عملکرد بودجه سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!