Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@02:51:25 GMT

بندر چابهار امسال با ۱۰ کشور تبادل کالا دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۳۶۰۹

بندر چابهار امسال با ۱۰ کشور تبادل کالا دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تبادل کالایی ۱۰ کشور با بندر چابهار در ۱۱ ماه گذشته خبر داد. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: بندر چابهار در حوزه زیرساخت ها و روبنا به عنوان یکی از بنادر بزرگ کشور و منطقه جایگاه بسیار بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بزرگترین بندر اقیانوسی کشور به عنوان دروازه ملل برای تجارت آزاد و آسان پذیرای تمام کشورها به منظور ایجاد منافع متقابل با بهره گیری و تعامل با بنادر کشورهای منطقه است و هیچ محدودیتی در خصوص سرمایه گذاری و فعالیت کشورها در این بندر وجود ندارد.

راه آهن چابهار ـ زاهدان تا پایان سال 99 تکمیل می‌شود‌تسری قوانین منطقه آزاد به بندر زمان‌بر است؛ بندر چابهار منطقه ویژه اقتصادی شوددولت برای رانندگان خارجی بندر چابهار تسهیلات ویزا و بیمه در بازه بلند مدت فراهم کند

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر این که سازمان بنادر و دریانوردی هیچ زمانی بندر چابهار را به صورت انحصار در اختیار کشوری قرار نداده است و نخواهد داد اظهار کرد: 10 کشور در 11 ماه میلادی گذشته با بندر شهید بهشتی چابهار مبادله کالایی داشته اند.

آقایی با اشاره به تقاضای پسکرانه خارجی بندر چابهار و تمایل دولت افغانستان به ترانزیت کالا از ایران افزود: افغانستان 1.2 میلیارد تن ذخایر معدنی دارد که می توان بخش اعظم آن را از طریق بندر چابهار به دیگر کشورها انتقال داد، همچنین 90 درصد تجارت این کشور از محل واردات انجام می شود و میزان تجارت بین المللی آن 7 میلیارد دلار است.

وی به پتانسیل بالای محصولات کشاورزی صادراتی در افغانستان اشاره و اضافه کرد: ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان از طریق این بندر در سال جاری آغاز شده و با نرم خوبی در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان میزان تجارت فعلی هند با افغانستان را 1.1 میلیارد دلار و برنامه تجارت این 2 کشور تا سال 2020 را 2 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: هند تا سال 2020، 30 میلیارد دلار تجارت با روسیه، اکراین و آسیای میانه دارد که می طلبد بخشی از این رقم را در بندر چابهار جذب کنیم.

آقایی با اشاره به قرداد اپراتوری بندر چابهار با هند در راستای تسریع در اجرای قرارداد بلند مدت با این کشور اظهار کرد: قرار است هند حداقل 85 میلیون دلار تجهیزات مورد توافق سرمایه گذاری در این بندر را تامین کند.

وی اضافه کرد: همچنین تامین 37 دستگاه تجهیزات دریایی و بندری در دست اقدام است و در آینده به چرخه بهره برداری وارد خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه های دولت جهت رقابت پذیری حمل و نقل جاده ای در استان ادامه داد: مجوز خرید 1500 دستگاه کامیون با پلاک منطقه آزاد برای انتقال کالا از این بندر تا مرز میلک صادر شده است و به زودی تامین می شود.

آقایی با اشاره به اقدام های انجام شده در راستای مسئولیت های اجتماعی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه بیشترین سطح تسهیلات اجتماعی را به سواحل سیستان و بلوچستان داده و 6 موج شکن در طول سواحل این استان ایجاده کرده است.

وی با بیان این که ضرورت دارد تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه ویژه اقتصادی جزو اولویت ها و نیازهای اصلی کشور باشد اظهار کرد: در صورت تحقق این مهم علاوه بر کاهش قیمت تمام شده کالا، این بندر از نظر جذابیت بخش های خصوصی در گردونه رقابت با سایر بنادر کشورهای منطقه قرار خواهد گرفت و در انتفاع مالیاتی کشور نیز خللی ایجاد نخواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان درباره کالاهای وارداتی نیز گفت: مقرر شد 50 درصد کالاهای اساسی دو شرکت پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی از طریق بندر چابهار وارد شود که این امر محقق و از ابتدای مهرماه امسال حدود 350 هزار تن کالای اساسی وارد این بندر شد.

انتهای پیام/392/ ت

R7843/P/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیل جنوب سیستان و بلوچستان، که با حضور وزیر کشور در کنارک برگزار شد، افزود: با تلاش بی‌وقفه سرمایه‌گذار بخش خصوصی و کارکنان این شرکت فاز اول کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک طی ۱۵ ساعت کار مداوم وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه مخازن ذخیره آب ساکنان چابهار و کنارک آبگیری و هیچ مشکلی بابت تأمین آب ساکنان این شهرها برای ۲۴ ساعت آینده وجود نخواهد داشت، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود، فاز دوم آب‌شیرین‌کن نیز، پس از احیای تابلوهای برق تا صبح پنج‌شنبه وارد مدار شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شبکه آب مناطق سیل زده گفت: در حال حاضر بر اساس برآوردهای اولیه، شبکه آب ۷۸ روستا به دلیل طغیان رودخانه‌ها، تخریب چاه‌ها و منابع تولید و همچنین شکستگی خطوط انتقال آب از مدار خارج شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بسته بودن بخش اعظمی از مسیرهای مواصلاتی روستایی و عدم دسترسی به روستاها امکان افزایش روستاهای دچار اختلال وجود دارد.

کد خبر 6081583

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روستاهای سیل زده بخش پلان شهرستان چابهار
  • تعیین تکلیف کالا‌های متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر
  • ۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد
  • نجات ۲۱ خدمه شناور خارجی در جاسک
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • سیل در سیستان و بلوچستان / قطع برق و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستا