Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدحسین محمدی مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان گفت: براساس آخرین برآورد انجام شده، ۱۰ هزار انشعاب آب غیرمجاز در شهر‌ها و نقاط مختلف استان وجود دارد.

او افزود: با فرض خانگی بودن همه انشعاب‌های غیرمجاز و براساس متوسط مصرف ماهانه ۲۰ مترمکعب، بیش از ۲۰۰ هزار مترمکعب آب در ماه به صورت غیرمجاز مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان با بیان اینکه مصرف آب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست، بیان کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده به تدریج انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده نیز به مجاز تبدیل می‌شود.

محمدی یادآور شد: این گونه انشعاب‌ها منجر به اختلال در خدمات‌رسانی منظم، آلودگی در شبکه توزیع آب، تضییع حقوق مشترکان، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همین طور به علت برداشت بی‌رویه، منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

او ظرفیت تامین آب شرب سالانه در کردستان را حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: تعداد پنج تصفیه خانه آب شهری و ۱۵ آزمایشگاه آب در استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غیرمجاز آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ساسانی صبح چهارشنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعاتی قاصد آب اظهار داشت: با توجه به نقشی که رسانه‌ها در مدیریت افکار عمومی و به ویژه مباحث آب دارند، از تلاش آنان در مسائل مربوط به آب، فرونشست زمین، تعادل بخشی، مدیریت یکپارچه زاینده رود، آب و پساب و آب شرب استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مدیریت کننده افکار عمومی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: اگر مباحث آب شفاف نباشد می‌تواند ما را به انحراف بکشاند و از این رو تلاش شما خبرنگاران سبب می‌شود که بتوانیم تمامی ذینفعان حوضه از جمله کشاورزی‌، صنعت و شرب را که طبق قوانین دولت دارای حقابه و سهم‌آبه هستند با منابع آبی موجود تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: حوضه آبریز زاینده‌رود بسیار پر چالش بوده و ناترازی بین منابع مصارف کاهش آب‌های زیرزمینی و فرونشست در این حوزه مطرح است.

ساسانی افزود: اکنون که در سال آبی دوره بارش‌ها تقریباً رو به اتمام است میزان بارش در ایستگاه شاخص حوضه زاینده رود (چلگرد) از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون، یکهزار و ۲۰ میلیمتر بوده است در حالی که مدت مشابه سال گذشته یکهزار و ۳۹۰ میلیمتر بود و امروز ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال آبی کنونی یک نوبت در آبان و یک نوبت در ابتدای فروردین ماه برای کشاورزی اصفهان آب توزیع شد، خاطرنشان کرد: خروجی سد زاینده رود از روز گذشته برای توزیع سومین نوبت آب برای کشاورزی شرق اصفهان افزایش یافته است و تا امشب قطعاً آب به سطح شهر اصفهان خواهد رسید.

کد خبر 6080833

دیگر خبرها

  • ۲۱۹ انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد
  • شناسایی بیش از ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در خواف
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • حذف لاشه گاو ۴۰۰ کیلوگرمی از چرخه مصرف انسانی
  • عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید