Web Analytics Made Easy - Statcounter

​تهوری گفت:.عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور، تقلب بیشترین تخلفات در واحدهای صنفی خوارو بار، صیفی جات، نان، لوازم خانگی، پوشاک، لاستیک بیشترین تخلف را داشته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، اولین نشست خبری علی تهوری معاون سازمان بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان خراسان جنوبی  با حضور روسای ادارات تخصصی وی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی تهوری  با اشاره به اجرای طرح جامع سوخت کشور عنوان کرد: ضرورت کنترل بازار در این دوره ایجاد شد که یک روز بعد از طرح جامع سوخت؛ طرح نظارت بر تنظیم بازار کالا و خدمات در استان به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم با اتاق اصناف، بسیج اصناف و تعزیرات حکومتی انجام شد افزود: کشت های مشترک صبح و عصر در سطح بازار انجام می شود.

تهوری با بیان اینکه فقط 5 جلسه ستاد تنظیم بازاراستانی در این مدت طرح جامع سوخت  برگزار شده است ادامه داد: 3 ایستگاه ثابت بازرسی در مرکز استان و پایگاه های هم در میدان ابوذر، میدان امام و مصلی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: روزانه 543 مورد تماس گزارش مردمی داشتیم که روند تماس ها رو به کاهش است و اکنون حدود 160 تماس مردمی انجام می شود. 

معاون بازرسی سازمان صمت با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 7 طرح نظارتی در استان اجرا شده است یادآورشد: از فردا طرح نظارتی شب یلدا در استان اجرا خواهد شد.

وی گفت: هزار و 72 مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی به ارزش ریالی 27 میلیارد و 742 میلیون ریال بوده است و از محل رسیدگی شاکیان حضوری مبلغ 11 میلیارد 250 میلیون ریال به شاکیان برگشت شده است.

وی ادامه داد: بالغ بر 5 هزار و 56 موردگزارشی مردمی در طرح نظارت بر کالا و خدمات است که  7 هزار و 224 بازرسی انجام شد که از این تعداد 327 پرونده تشکیل با مبلغ یک میلیارد و 672 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که مبلغ برگشتی در این طرح 236 میلیون و 224 هزار ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور، تقلب بیشترین تخلفات در واحدهای صنفی خوارو بار، صیفی جات، نان، لوازم خانگی، پوشاک، لاستیک بیشترین تخلف را داشته اند.

وی به تشدید بازرسی ها در آستانه شب یلدا اشاره کرد و گفت: افزایش تقاضا در برخی از گروه های کالایی همچون میوه ها، آجیل و شیرینی ها افزایش می یابد و نظارت های ماهم در همین راستا افزایش خواهد یافت.

 تهوری گفت: تعداد کشت های بازرسی به 15 کشت در مرکز استان و شهرستان های براساس واحدهای صنفی برنامه ریزی خواهد شد.

معاون بازرسی سازمان صمت گفت: گزارشات مردمی قبل از توزیع برنج و گوجه فرنگی بیشترین تماس ها را به 124 داشته اند که با رسیدن محصول گوجه فرنگی از غرب کشور قیمت آن کاهش خواهد یافت.

تهوری با بیان اینکه پویش مردمی در کشور با موضوع "بدون قیمت نخریم" ایجاد شده است عنوان کرد: کالایی که درج قیمت ندارد را نخریم.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان خراسان جنوبی گفت: این سازمان رتبه یک در پاسخگویی به مردم را کسب کرد  که استان های یزد، چهارمحل بختیاری رتبه های بعدی را از آن خود کردند.

 

10 قلم کالای که باید در سامانه جامع انبار ثبت شود

کاووسی کارشناس معاونت بازرسی هم به  سامانه جامع انبارها اشاره کرد و گفت: تمامی صاحبان  10 قلم کالا  برنج، شکر،چای، کنجاله سویا، ذرت دامی، لاستیک، کاغذ، روغن موتور و گندم   باید در این سامانه موجودی انبار خود را ثبت کنند  و  عدم درج ثبت در سامانه جامع انبارها مشمول ظن به قاچاق خواهد بود.

وی یادآورشد: آخرین عملکرد ما منتهی به سوم آذرماه است که 4 هزار و 639 انبار ثبت شده داریم که از این تعداد بیش از 24 هزار و انبار رسید ثبت شده است.

کاووسی خاطرنشان کرد: درحال حاظر اگر کالایی را ثبت نکنند به ظن قاچاق معرفی خواهد شد و مرجع رسیدگی شعبات ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز ارجاع می شوند.

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنج بنزین حمایت از مصرف کنندگان خراسان جنوبی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو‌ها در این شرایط دچار تخلف ساکن می‌شوند

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به تخلفات ساکن و عدم آگاهی شهروندان از این نوع تخلف، گفت: توقف در فاصله ۱۵ متری تقاطع‌ها، شیرهای آتش نشانی و مراکز امدادی ممنوع است.

به گزارش مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی، در خصوص تعریف تخلفات ساکن توضیح داد و افزود: تخلف ساکن عبارت است از اینکه، راننده خودرو خود را در محلی نامناسب و غیرمجاز پارک کرده و یا در داخل خودرو می‌نشیند که باعث بروز بی نظمی و ایجاد ترافیک در عبور و مرور برای دیگر خودروها در آن محدوده می‌شود.

وی ادامه داد: در ماده ۱۶۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت به این موضوع اشاره دارد، و محل‌هایی که توقف در آنها ممنوع اعلام شده را بیان داشته است.

سرهنگ شریفی گفت: شرکت‌کنندگان در آزمون آئین نامه هم به این نکته توجه داشته باشند که اگر سوالی در این خصوص بود، بدانند که توقف در حریم تقاطع‌ها در فاصله ۱۵ متری ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: حتی شیرهای آتش نشانی هم حریم دارند و توقف در حریم آنها به منظور دسترسی آتش‌نشانان در مواقع اضطراری ممنوع است.

وی گفت: اطراف چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، ورودی و خروجی مراکز امدادی مانند آتش نشانی و بیمارستان‌ها در فاصله ۱۵ متری آنها نیز ممنوع است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مردم عادی دیگر اجازه گزارش تخلف حجاب را ندارند؟ «حمل با جرثقیل» در حضور راننده ممنوع شد!/ ارسال پیامک برای رانندگان متخلف

دیگر خبرها

  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • خودرو‌ها در این شرایط دچار تخلف ساکن می‌شوند
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • ۱۰ دلیل برای اینکه جدیدترین مدل آیفون را نخریم!