Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی بنیاد خیریه شنوایی بخشی‌شفاء بخشش، به دنبال اعزام گروه جهادی"بخشش" شامل پزشکان و متخصصین حوزه کاشت حلزون شنوایی و تعدادی از ادیولوژیست‌های متخصص شنوایی‌شناسی در تیر ماه سال جاری به  ایرانشهر و انجام امور تشخیصی برای 220 نفر از کودکان مبتلا به عارضه ناشنوایی، عملیات تکمیلی درمانی کودکان که نیازمند  کاشت حلزون شنوایی هستند از 23 آذر ماه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش دکتر محمد اجللوئیان، مدیرعامل بنیاد "بخشش" گفت: در برنامه جهادی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی‌ایرانشهر صورت پذیرفت، تعداد 61 کودک ناشنوای نیازمند کاشت حلزون شنوایی شناسایی شده که عملیات تکمیلی و درمانی این عزیزان در قالب 10 گروه 6 نفره با همراهی و مشارکت تخصصی و علمی مرکز کاشت حلزون شنوایی خراسان رضوی از نیمه دوم آذر ماه سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: گروه نخست این بیماران به همراه خانواده‌های خود در روز شنبه 23 آذر ماه سال جاری وارد شهر مشهد شده و با همکاری آستان قدس رضوی در اقامتگاه این مجموعه اسکان داده شده تا با برنامه‌ریزی بنیاد "بخشش" و مرکز کاشت حلزون شنوایی خراسان رضوی طی 3 روز متوالی امور درمانی آنها انجام شود.

مدیرعامل "بخشش" اظهار داشت: مراحل اولیه امور درمانی این بیماران در بهمن ماه سال جاری پایان یافته و مرحله دوم نیز بلافاصله آغاز می شود.

شایان ذکر است، این اقدام نیک اندیشانه با برنامه‌ریزی و هماهنگی مشترک بنیاد "بخشش"، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر،  حمایت‌های تخصصی و علمی مرکز کاشت خراسان رضوی، پشتیبانی آستان قدس رضوی و حمایت مالی خیرین حقیقی و حقوقی بویژه بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام )ره( به مرحله اجرا در آمده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دبیر این همایش و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این همایش ١٣ پنل تخصصی از جمله تاثیر انعطاف پذیری عصبی بر رشد و تکامل عصبی، مداخله در بحران خودکشی کودک و نوجوان، نگاهی نو به اختلالات طیف اوتیسم در کودکی و ملال جنسیتی در کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

دکتر عاطفه سلطانی فر ادامه داد: همچنین در این همایش ٩ سخنرانی با محوریت خدمات ارزیابی و بهبود تکامل در سال های ابتدایی دوران کودکی در جهان، مبانی عصب شناختی اختلالات یادگیری، مغز در نقش یک قصه گو و بیش فعالی و مکانیسم شکل گیری هیجانات از دیدگاه سازنده گر ارائه می شود.

وی اضافه کرد: هر اندازه مشکلات روانپزشکی کودکان و نوجوانان زودتر تشخیص داده و درمان شود ،کودک می تواند از زندگی بهتری برخوردار شود.

دبیر سیزدهمین همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: شناسایی به موقع نشانه های این اختلالات و شروع زود هنگام مداخلات درمانی با توجه به انعطاف پذیری بیشتر مغز در سنین پایین اهمیت زیادی در اثر بخشی این درمان ها دارد.

سلطانی فر با بیان این که همایش روانپزشکی کودک و نوجوان تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اهداف این همایش توجه به مشکلات عصبی - تکاملی کودکان و نوجوانان و بررسی آخرین یافته های علمی با تاکید بر تکامل، سایکوپاتولوژی و اختلالات رشد کودک و نوجوانان است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

 
 

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • شناسایی ۶۱ مرکز درمانی غیرمجاز در قزوین