Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از لزوم انتخاب فضاهای عمومی امن برای اعتراضات عمومی خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان این که این روزها گزارش‌هایی از وضعیت جان باختگان و خانواده‌های آنها در هفته‌های اخیر داده می‌شود و ما هم معمولا دنبال نوش دارو بعد از مرگ سهراب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که چندی پیش اتفاقاتی در شهر افتاد و گروهی از هم وطنان جان خود را از دست دادند گفت: به دنبال آن فضایی ایجاد شد و بسیاری از بزرگان قوا از حق اعتراض شهروندان دفاع کردند و ایجاد فضاهای شهری امن و رسمی برای اعتراضات دوباره مطرح شد.

وی افزود: به هر حال شهر جای اعتراض است و اعتراض اگر دیده و شنیده شود نمی‌توان اعتراض را به مخالفان نسبت داد. هر چند که در هر اعتراضی امکان حضور غرض ورزان و آشوب گران نیز وجود دارد.

مسجد جامعی با بیان این که اگر به اعتراضات رسمیت ببخشیم از خشونت گرا شدن کاسته می‌شود، گفت: به هر حال بر ایجاد فضاهای امن شهری و رسمی با همکاری شوراها و مدیریت شهری تاکید دارم و در طول عمر این شورا نیز سه بار شاهد چنان وضعی بوده‌ایم و هر بار گفته‌ایم اعتراض حق شهروندان است و براساس آن قول اجرایی داده‌ایم. اما به مرور زمان فراموش کردیم.

وی افزود: به هر حال قانون اساسی حق اعتراض را پذیرفته است و بنای ایجاد حصر برای آن نیست و پیشنهاد ما نیز همان پیشنهاد معاون حقوقی رئیس جمهور است اما آن چه که در پیشنهاد ما اضافه می‌شود این است که فضاهای عمومی و امن با امکان شنیدن صدای معترضان و پاسخگویی مسوولان با تشخیص و انتخاب نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر همراه باشد و پیشنهاد می‌شود مجددا پیشنهاد تعیین مکانی برای اعتراضات در دستور کار شورا قرار گیرد.

مسجدجامعی همچنین بیست و هفتمین سال تولد روزنامه همشهری را تبریک گفت و عنوان کرد: امیدوارم نشریات محلی و همشهری محله که تعطیل شدند دوباره احیا شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران اعتراضات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

جمعی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در کارزاری خواستار تغییر نمایندگان کارگری در شورای عالی کار شدند؛ چرا که معتقدند در صورت عملکرد بهتر این گروه در جلسات تعیین مزد ۱۴۰۳، افزایش حقوق بیش از ۳۵ درصد نیز امکان‌پذیر بود.

به گزارش ایسنا، در روزهای پایانی ۱۴۰۲ مطابق هر سال، جلسات شورای عالی کار برگزار شد و در نهایت با اکثریت آرا افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال آینده را مصوب کرد. اما آنچه این جلسات را متفاوت کرد، عدم توافق گروه‌های سه‌جانبه بر روی آمار مراجع رسمی کشور، عدد سبد معیشت و در نهایت درصد افزایش بود که قهر نمایندگان کارگری از جلسه و امضا نکردن صورت جلسه را به دنبال داشت.

با توجه به پخش زنده این جلسات برای نخستین بار از صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی، برخی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتقاد از عملکرد نمایندگان کارگری، شیوه چانه‌زنی این گروه را غیرمنطقی و ناکارآمد دانستند و به ویژه خروج آن‌ها از جلسه را مانع از افزایش بیشتر حقوق اعلام کردند.

تعدادی از کاربران نیز اعتقاد داشتند این گروه نه نمایندگان واقعی کارگران جامعه، بلکه نماینده یک جربان سیاسی خاص هستند که بجای پیگیری واقعی منافع کارگران، با رفتارهای نمایشی و عوام‌گرایانه اهداف شخصی و حزبی خود را پیگیری می‌کنند.

بخش دیگری از محتواهای منتشر شده با هشتگ #تغییر_نمایندگان_کارگری نیز به انتقاد از استانداردهای دوگانه این گروه در قبال دولت‌های مختلف اختصاص داشت که کاربران با ارائه آمار از افزایش حقوق کارگران در سال‌های اخیر، تقابل نمایندگان کارگری با دولت سیزدهم را غیرمنصفانه و به نسبت همراهی آنان با سرکوب مزدی در دهه ۹۰ در تناقض می‌دانستند.

در ادامه، بخشی از این واکنش ها را میخوانیم؛

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پزشکی قانونی: علت فوت پرستو بخشی در دست بررسی است
  • علت فوت مرحومه دکتر «پرستو بخشی» در دست بررسی است
  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • بازپس‌گیری فضای شهری از خودروها به نفع شهروندان به سبک بارسلون
  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • فراخوان تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است