Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در حاشیه سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم و تخلفات انتخاباتی در سال جاری به دو مدیر استانی مرتبط با معادن و محیط زیست درباره پیامدهای ناشی از عدم ایفای تعهدات قانونی برای ایمن سازی معدن آلبلاغ اسفراین هشدار داد و ضرب الاجل زمانی یک ماهه تعیین کرد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به حوادث منجر به فوت در معدن آلبلاغ اسفراین از عزم جزم دستگاه قضایی برای پیشگیری از بروز حوادث مشابه در این معدن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تکالیف و تعهدات ادارات محیط زیست و  صمت شهرستان اسفراین بر اساس مصوبه شورای تامین این شهرستان، مسوولیت اصلی  رفع نقاط حادثه خیز و امحاء تونل هایی که در نتیجه برداشت و استخراج غیر مجاز سنگ های معدنی ایجاد شده متوجه ادارات محیط زیست و صمت اسفراین دانست.

جعفری افزود: متاسفانه  ریزش بخش هایی از معدن لبلاغ هر چند وقت جان عده ای را می گیرد و از طرفی امدادرسانی و ارائه سریع خدمات درمانی به مصدومین به لحاظ بعد مسافت و صعب العبور بودن منطقه بسیار سخت می باشد لذا از باب صیانت از حقوق عامه دستگاه قضایی با اعلام جرم از سوی دادستان اسفراین علیه دستگاه مسوول به این موضوع ورود پیدا کرده  است.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای تامین شهرستان اسفراین ادارات محیط زیست و صمت این شهرستان مکلف به از بین بردن مناطق حادثه ساز شده بودند که بعلت ترک فعل از سوی دستگاه های متعهد  در این خصوص  پرونده قضائی تشکیل و مراتب  در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین‌مطرح رسیدگی است.

این‌مقام قضائی با بیان اینکه با  دستگاه های متولی این‌موضوع در سطح وزارت خانه در این‌خصوص مذاکره شده با تعیین ضرب الاجل زمانی یک ماهه به مدیران کل استانی اعم‌از  صمت و محیط زیست هشدار داد و تاکید کرد: قبل از اینکه حوادث منجر به فوت در این معدن افزایش یابد با برقراری تمهیدات لازم اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه لازم را اعمال کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معدن آبلاغ ضرب الاجل ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیمای استان گفت: از ۲میلیون و ۶۵۰ هزار تن حدود ۴۰۰ هزار تن زغال سنگ حرارتی و ۲میلیون و ۲۵۰ هزار تن زغال سنگ کک شو بوده است.


محمود زارع نیا افزود: این مقدار زغال سنگ از ۳۳ معدن فعال زغال سنگ استخراج شده که به کارخانه‌های کک سازی و فولادسازی سراسر کشور ارسال شده است.


وی گفت: معادن زغال سنگ طبس زمینه اشتغالزایی برای ۱۱ هزار نفر را فراهم کرده است.


رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: تکمیل زنجیره طرح‌های توسعه‌ای برای افزایش میزان زغال سنگ به خصوص کک‌شو، احداث دو کارخانه کنسانتره زغال سنگ و همچنین به ظرفیت رساندن کارخانه کک‌سازی از جمله اقدامات برای افزایش میزان زغال سنگ استان در سال ۱۴۰۳ است.


۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در طبس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند
  • خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست درآذربایجان‌غربی
  • خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه های شهرستان نوشهر انجام شد ​
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان نوشهر
  • ایمن‌سازی محور‌های مواصلاتی بروجن
  • انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال