Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@03:34:46 GMT

توله شیرهای آفریقایی، مهمان کرجی ها

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۴۵۷۴

توله شیرهای آفریقایی، مهمان کرجی ها

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حشمت الله کشیری،  رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست البرز در خصوص مراحل و اقدامات انجام شده برای ورود دو قلاده توله شیر سفید آفریقایی به ایران که اکنون در مرکز حیات وحش پارک شهید چمران کرج نگهداری می‌شوند، گفت: در البرز مجتمع‌هایی مانند ایثار کُردان و یا پارک شهید چمران کرج را داریم که این مراکز مجوز قانونی از محیط زیست برای نگهداری از حیات وحش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در راستای نگهداری از حیات وحش در پارک شهید چمران مدیریت این مجموعه درخواستی به محیط زیست ارائه شد؛ مبنی بر اینکه می‌خواهند دو قلاده توله شیر آفریقایی را خریداری کرده و وارد ایران کنند.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان این که در خصوص این درخواست بررسی‌های لازم انجام شد، گفت: در ادامه مدارک لازم را به سازمان حافظت محیط زیست کشور ارسال کردیم و پاسخ دادند در صورتی که مرکز نگهداری از حیات وحش پارک شهید چمران کرج مجوز سایتیس و میکروچیپ برای این کار را داشته باشند، سازمان در ادامه نظر خود برای قبول یا رد درخواست فوق را اعلام می‌کند.

کشیری با اشاره به این که از سوی مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهید چمران مجوز‌های سایتیس و میکروچیپ به محیط زیست ارائه و در ادامه با ورود این دو توله شیر سفید آفریقایی به ایران موافقت شد، افزود: در ادامه کارشناسان محیط زیست نیز محل نگهداری توله شیر‌ها را بازدید کردند و مشکلی از این لحاظ وجود نداشت.

او گفت: در حال حاضر در استان البرز هیچگونه مراکز غیرمجاز نگهداری حیات وحش نداریم و اگر موردی مشاهده شود، گونه‌های حیات وحش از آن مراکز ضبط شده و مدیران این مراکز غیرمجاز نیز به مراجع قانونی معرفی می‌شوند تا در مورد آن‌ها تصمیم گیری شود.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز در ادامه افزود: کارشناسان محیط زیست نیز به طور پیوسته از مراکز مجاز نگهداری حیات وحش در استان البرز بازدید می‌کنند تا در بحث شرایط نگهداری و تغذیه حیات وحش در آن مراکز مشکلی پیش نیاید.

کشیری گفت: بر اساس ماده ۷ قانون شکار و صید و ماده ۸ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست اگر شخصی یا مرکزی خواهان نگهداری از حیات وحش باشد باید از سازمان حفاظت از محیط زیست مجوز این کار داشته باشد.

وی افزود: همچنین بر اساس مواد ۷ و ۳۱ آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید نیز خرید، فروش، نگهداری، حمل و نقل گونه‌های جانوری بدون اخذ مجوز از محیط زیست تخلف بوده و جرم محسوب می‌شود.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز در بخش دیگری با تاکید بر اینکه مصوبات شورای عالی حفاظت از محیط زیست مشتمل بر تعرفه‌های خدمات آزمایشگاهی و حق الزحمه کارشناسی و بهای جانوران وحشی از نظر ضرر و زیان ابلاغ شده است، افزود: این ابلاغیه در تاریخ بیست و پنجم تیر ماه سال جاری ابلاغ شده است.

کشیری گفت: در این ابلاغیه شورای عالی حفاظت از محیط زیست به جلوگیری از تخلفات شامل تخریب و آلودگی محیط زیست و همچنین جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز توجه جدی شده است.

او افزود: بر اساس متن این ابلاغیه جرائم شکار غیرمجاز برخی از گونه‌های جانوری تا ۳۰۰ درصد نیز افزایش داشته که این مهم بر حفاظت از حیات وحش تاکید دارد.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: محیط زیست متعلق به دولت خاصی نیست بلکه میراثی است که باید در حفظ آن کوشا باشیم تا به درستی در اختیار نسل‌های آینده قرار گیرد.

کشیری در پایان ضمن تشکر از همیاران، جوامع محلی و شکارچیان قانونمند افزود: از این عزیزان درخواست می کنم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با ادارات محیط زیست و نیرو‌های اجرایی همکاری کرده و گزارشات خود در این زمینه را با شماره تلفن ۱۵۴۰ اعلام کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توله شیر حیات وحش کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند

احمد صفرزاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: چند گونه از جانوران شامل سارگپه، کاکایی، باکلان و آهو که به طرق مختلف مصدوم و آسیب دیده بودند، توسط دوستداران حیات وحش طی ماه جاری تحویل اداره محیط زیست شدند.

وی در ادامه افزود: با همکاری و کمک دامپزشکی شهرستان معاینات لازم و تیمار بر روی این حیوانات انجام گرفت و پس از چند روز مراقبت و اطمینان از سلامتی و بهبودی کامل با نظارت کارشناسان در زیستگاه‌های طبیعی رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: با قدرانی از دوستداران و حامیانی که حیات وحش زخمی و ناتوان را به محیط زیست تحویل می‌دهند، از مردم خواست از گرفتن حیوانات سالم و یا نوزادان حیات وحش خودداری نموده و در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6080681

دیگر خبرها

  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • افتتاح نخستین مرکز درمان و بازپروری حیات وحش در تنگ صیاد
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • دوقلوزایی بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز + فیلم