Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی همایش ملی جستارهای پژوهشی با اشاره به ارسال ۲۰۰ مقاله علمی پژوهشی به دبیرخانه همایش گفت: نخستین دوره این همایش با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ۲۸ آذرماه در گلستان برگزار می‌شود. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام جلال‌ عراقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تأکید بر تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب، آن را نقشه راهی روشن و مبتنی بر امید واقع‌بینانه و خوشبینی مومنانه توصیف کرد و اظهارداشت: تحلیل و تبیین این بیانیه به ویژه برای نسل جوان امری ضروری بوده و برگزاری همایش‌های علمی و پژوهشی نخستین گام در این مسیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخستین همایش ملی جستارهای پژوهشی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با مشارکت 15 نهاد، 28 آذرماه امسال در گرگان برگزار می‌شود.

دبیر علمی نخستین همایش ملی جستارهای پژوهشی با اشاره به محورهای این همایش گفت: عدالت، اقتصاد و مبارزه با فساد- استقلال، آزادی، عزت ملی و روابط خارجی- فرهنگ، سبک زندگی، وحدت، رسانه و تقریب مذاهب- اخلاق، معنویت و ارزش‌های اسلامی و همچنین علم و پژوهش، جوانگرایی و کارآمدی از محورهای اصلی این همایش است.

حوزه هنری بوشهرگام دوم انقلاب را در تولید محصولات هنری پایه گذاری کرده استآل‌هاشم: حقیقت انقلاب اسلامی در بیانه گام دوم ‌روشن شده است‌جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر بر بستر بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود

وی بیان داشت: با وجود اینکه هنوز نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه در حال مطالعه و تحلیل این بیانیه هستند، استقبال خوبی از نخستین دوره این همایش ملی شده و 200 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

عراقی یادآور شد: پیش از برگزاری اختتامیه این همایش ملی 10 پیش همایش در دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه مذاهب اسلامی تهران با موضوعات بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شده است.

وی اظهارداشت: در مراسم پایانی همایش ملی جستارهای پژوهشی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب پیام یکی از مراجع تقلید قرائت می‌شود. همچنین علاوه بر ارائه مقالات برتر در قالب سخنرانی و چاپ چکیده‌ این مقاله‌ها و تجلیل از نفرات برتر، دو پنل تخصصی با موضوع وحدت اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب در حاشیه این مراسم برگزار خواهدشد.

نفیسه سادات واعظ حسینی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان نیز که میزبانی این همایش ملی را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا با استفاده از ظرفیت حوزه و دانشگاه و نخبگان، بیانیه گام دوم را به عنوان یک نقشه راه برای گام بعدی انقلاب اسلامی تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه اختتامیه این همایش، آغازی برای گام دوم انقلاب در حوزه‌های علمی و پژوهشی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران در 40 سال گذشته به رغم همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها دستاوردهای شگرفی داشت که آنها را باید برای مردم بازگو کرد.

انتهای پیام/582/ ت

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

به گزارش مبلغ همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و با حضور آیت الله محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز در شهر مقدس قم آغاز شد.

آنطور که ایگاه اطلاع رسانی حج نوشته است دراین همایش دو روزه که در راستای سالگشت تخریب قبرستان بقیع برگزار می شود، اندیش ورزان، محققان و اساتید حوزه و دانشگاه از سراسر جهان اسلام حضور دارند.
در ابتدای این همایش آقای دکتر میرزا علیزاده، رئیس پژوهشکده حج و زیارت از «همایش جهانی بقیع، مدفن امامان و اصحاب» گزارشی ارائه کرد و با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: بقیع‌ِ، به دلیل همسایگی با حرم ملکوتی پیامبر اسلام (ص) و در برگرفتن شماری فراوان از یادها و یادگارهای خاندان گرامی آن حضرت، یاران ارجمند و پیروان آن وجود نازنین، و برابر سیره و روش وی و اهل بیت ارجمند و یاران گرامیش، همواره زیارتگاه و آرام‌بخش دل‌های مشتاق و خسته، از مجاوران و زائران گرفته تا عمره‌گزاران و حج‌گزارانی است که راه‌های دور و نزدیک را به آهنگ دیدار و زیارت آرمیدگان در آن، در نوردیده‌اند.
وی با بیان اینکه پژوهشکده حج و زیارت، وابسته به بعثه‌ی مقام معظم رهبری، با همکاری نزدیک به سی نهاد دانشی و پژوهشی، تصمیم به برگزاری «همایش جهانی بقیع مدفن امامان و اصحاب» گرفت، افزود: در این راستا با محوریت واحد بقیع‌پژوهیِ گروه تاریخ و سیره و هدف‌گذاری «پایش اماکن مقدس حرمین شریفین» به‌ویژه بقیع و آثار و تاریخچه‌ی آن، همه‌ی تلاش برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این همایش به کار رفته است.
وی به برآیند تلاش‌ها و رایزنی ها با استادان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه برای ژرفایی هرچه بیشتر این همایش اشاره کرد و تدوین نظام‌نامه‌ی پژوهشی مطالعات بقیع و تدوین مجموعه ‌آثار بقیع در قالب دهها جلد کتاب را ازآن جمله برشمرد و عناوینی مانند: تاریخ بقیع، تاریخ شفاهی بقیع، آرمیدگان بقیع، بقیع در سفرنامه‌ها، بقیع در آینه‌ی ادب و هنر، تخریب و بازسازی بقیع، کتاب‌شناسی بقیع، آثار اردو، مجموعه مقالات و چکیده مقالات را یادآور شد. رئیس پژوهشکده حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه 80 مقاله دریافت، 66 مقاله پذیرفته‌ و 63 مقاله هم چاپ‌شده است، افزود: ویژه‌نامه‌های ترویجی، پژوهشی و تخصصی (عربی) درحوزه‌ی مطالعات بقیع هم منتشر شده ومقاله‌های مربوط به چهار شماره از نشریه‌های پژوهشکده‌ی حج و زیارت، منحصرا با موضوع بقیع، نگارش و چاپ شده است.
دکتر میرزا علیزاده از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی، شبکه‌های رسانه‌ای و اجتماعی در حوزه‌ی بقیع‌پژوهی (برای اولین بار) و تارنمای بقیع به نشانی baqi.ir خبر داد و به ارسال فراخوان و دعوت‌نامه‌ی همکاری به حدود چهل (40) مرکز دانشی و پژوهشی برای مشارکت در همایش، برگزاری نشست هم‌اندیشی مراکز همکار در بهمن ماه 1401، برنامه‌ریزی و پی‌گیری برای برگزاری جلسات مستقل با تک‌تک مراکز مشارکت‌کننده در همایش در خرداد و تیرماه 1402، پیگیری برای برگزاری پیش‌نشست‌های علمی توسط مراکز همکار و نیز در پژوهشکده حج و زیارت اشاره کرد و گفت: بیش از 20 پیش‌نشست در ارتباط با همایش در این پژوهشکده و نیز توسط مراکز همکار برگزار شده است.
بر پایه این گزارش، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی دیگر از سخنرانان این همایش است.
این همایش در روز نخست برگزاری خود (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه)، در دو نوبت صبح و عصر کارگروه‌های علمی- تخصصی گوناگونی را با عناوین «مطالعات سیاسی و اجتماعی بقیع»، «مطالعات معاصر بقیع»،«مطالعات دینی»، «مطالعات بین‌المللی»،«شخصیت شناسی مدفونان بقیع» و «مطالعات تاریخی تمدنی بقیع» برگزار کرد.
در همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب از مجموعه آثار آن که در ۱۵ جلد تنظیم شده است رونمایی خواهد شد. علاوه بر این از ۶ تن از خادمان فرهنگی بقیع و بقیع پژوهان برگزیده تقدیر می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896734

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید
  • ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دانش سنتی محیط زیست