Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:32:50 GMT

انتقاد به اثرات مخرب زیست‌محیطی کارخانه سیمان

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۴۷۱۹

انتقاد به اثرات مخرب زیست‌محیطی کارخانه سیمان

به گزارش خبرنگار  مهر، زهرا صدراعظم نوری، پیش از قرائت متن تذکر خود به استعفای محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری اشاره کرده و گفت: تاسف خودم را نسبت به از دست دادن مدیر پاکدست، متخصص و متعهد شهرداری ابراز می کنم.

وی ادامه داد: شهرداری از خدمات ارزنده مدیر متخصص محروم شد؛ اگرچه جامعه علمی از علم و تخصص ایشان بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسته نباشید عرض می‌کنم و قطعا شهروندان از برکات حضور ایشان بهره‌مند شده و خواهند شد.

نوری در ادامه به فعالیت کارخانه سیمان در شهرری و اثرات مخرب زیست محیطی آن اشاره کرده و گفت: متأسفانه طی روزهای گذشته تا به حال شهروندان شهر تهران درگیر آلودگی هوای شهر هستند، معضل آلودگی هوا یکی از مسائل و مشکلات بسیار مهم محیط زیستی است که سالهاست کشورهای جهان و کشور ایران  را تحت تأثیر قرار داده و هر روز بر تبعات و شعاع اثرگذاری آن افزوده می شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود، سالانه بسیاری از انسان ها بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، به این دلیل تلاش برای داشتن هوای پاک در چند دهه اخیر فراگیر شده و آن را به صورت یک مطالعه بین المللی ظاهر ســـاخته است، زیرا هوا  هیچ مرزی را به رســــمیت نمی شناسد.

نوری با بیان اینکه کلانشهر تهران نیز از دامنه پر نفوذ آلاینده های جوی بی نصیب نمانده است،اظهار کرد: بر اساس قوانین و مقررات کشور به خصوص قانون هوای پاک برای مبارزه با این پدیده تکالیفی برای دستگاه ها تعیین و طی سنوات گذشته تا به حال تقنین شده است تا با انجام آنها بتوان بر مشکلات بزرگ محیط زیستی فائق آمد.

وی اضافه کرد: متأســــفانه در حوزه اقدام به دلیل جزیره ای بودن دستگاه های متولی، مبارزه با آلودگی هوا آن گونه که باید اثر بخشی نبوده است.در این راستا یکی از مواردی که به صورت مستمر از جانب شورای شهر دوره پنجم مورد پیگیری قرارگرفته، موضوع رسیدگی به وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان تهران می باشد که کلیه مراجع ذیربط اعلام داشته اند فعالیت مجموعه سبب انتشار قابل توجه ذرات معلق و آلوده شدن محیط زیست منطقه می گردد. اما صرفا واحد مذکور در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفته است و منجر به تعطیلی فعالیت و یا رفع آلودگی کامل نشده است.

نوری در پایان تاکید کرد: در این خصوص ضروری است دستگاه های ذیربط، به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری منطقه ۲۰ نسبت به بررسی و ارزیابی فعالیت واحد اقدام و در صورت استمرار انتشار آلاینده ذرات معلق کمتر از (۱.۵ میکرون) فعالیت واحد موصوف را متوقف کنند. شهرداری منطقه ۲۰ نسبت به آلودگی هوا خصوصاً کاهش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون باشیم.

کد خبر 4798003 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن پورسیدآقایی زهرا صدراعظم نوری شهرداری شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه آلودگی هوا وزارت آموزش و پرورش شهر تهران دستگیری سارق معلولان محسن هاشمی پیروز حناچی نیروی انتظامی هفته پژوهش سازمان تامین اجتماعی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند

سعید کریمی امروز اول اردیبهشت در اولین دوره آموزشی ویژه اعضای ستاد مدیریت بحران استان فارس که در استانداری این استان برگزار شد، گفت: مسئله اصلی در سطح استان فارس مسئله زیست محیطی، آب و خاک است و این موضوعات نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق دارد و باید از تجربیات استان‌های دیگر که در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند استفاده کنیم و با یک رویکرد و نگاه جدید، مدیران سطح استان و کشور این موضوع را مدیریت کنند.

مدیرکل ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور ارتقای توان دست‌اندرکاران مدیریت بحران استان، بیان کرد: موضوعات از سطح سیاست‌گذاری تا سطح تصمیم‌گیری و اجرا در دوره‌های آموزشی مورد بحث قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند با دانش و مهارت بهتری بحران‌های مختلف را مدیریت کنند.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف اصلی اداره‌کل مدیریت بحران استان فارس در سال ۱۴۰۳ برگزاری دوره‌های آموزش و کارگاه‌های آموزشی در سطح استان فارس برای افزایش تاب‌آوری جامعه و آمادگی دستگاه‌های اجرایی به منظور مقابله با حوادث و مدیریت بحران است.

غلامرضا غلامی افزود: مسائل زیست محیطی مانند فرسایش خاک، افزایش ریزگرد‌ها و بحران آب، بالا رفتن EC خاک و خشک شدن چاه‌ها، استان فارس را تهدید می‌کنند و قبل از اینکه این تهدید‌ها تبدیل به مخاطره و بحران شود باید با هم‌اندیشی و مدیریت صحیح، تاب‌آوری جامعه را بالاتر ببریم.

او همراهی همه دستگاه‌های مسئول در سطح استان فارس را نیاز ضروری برای مدیریت مطلوب موضوعات و بحران‌ها دانست و گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ شاهد حرکت منسجم و هماهنگ دستگاه‌ها و نهاد‌های استان برای مدیریت مطلوب بحران‌ها باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • سدسازی؛ مسیری برای توسعه پایدار یا نابودی اکوسیستم‌ها؟ 
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی «زمین پاک» تلاش جدی دارد / لزوم توقف فوری اقدامات مخرب صهیونیست‌ها
  • بزرگ‌ترین معضل زیست‌محیطی قم فاضلاب است
  • محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند