Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: احتکار مسکن باید شکسته شود و ساخت مسکن را نباید اولویت قرار دهیم چرا که اگر بتوانیم طرحی بگذاریم که معضل خانه‌های خالی را حل کند بسیار مؤثرتر از طرح ملی مسکن است.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای طرح مسکن ملی، اظهار کرد: طرح ملی مسکن ایده خوبی است و می‌تواند به افرادی که برای خانه‌دار شدن مشکل دارند کمک کند، اما مشکل اصلی در بخش مسکن در بسیاری از موارد کمبود مسکن نیست، بلکه مشکل اصلی وجود هزاران خانه خالی در شهرهای بزرگ است که اگر بتوانیم این معضل را حل و ساماندهی کنیم بخش مسکن رونق زیادی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به جای اینکه بخواهیم مسکن جدید بسازیم اگر بتوانیم مسکن‌های خالی را در کلان‌شهرها ساماندهی کنیم برد زیادی کرده‌ایم. در تهران بالای ۷۰۰ هزار خانه خالی و در کشور بیش از ۲ میلیون خانه خالی داریم. باید برای این خانه‌ها مالیات و جریمه در نظر گرفته شود تا صاحبان آن ترغیب شوند خانه‌های خود را اجاره دهند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: بنابراین اگر مشکل خانه‌های خالی حل شود نیازی به ساخت مسکن جدید نداریم و می‌توانیم با یک اقدام قانونی و نظارتی این خانه‌ها را در اختیار افرادی که قدرت خرید یا ساخت مسکن را ندارند قرار دهیم. این خانه‌های خالی اگر به صورت استیجاری در اختیار افراد قرار گیرد قیمت مسکن و اجاره آن خواهد شکست و مشکل مسکن بسیاری از مردم حل می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه دولت باید معضل خانه‌های خالی را حل کند، تصریح کرد: برخی افراد با خالی نگه‌داشتن منازل خود تجارت می‌کنند و با خریداری مسکن به شکل انبوه در زمان‌هایی که مردم احتیاج به رهن یا خرید مسکن دارند این افراد خانه‌های خود را با قیمت بالا یا اجاره می‌دهند یا به فروش می‌رسانند. مجلس و دولت باید راهکاری برای معضل خانه های خالی بیندیشند و جرایم سنگینی بر آن وضع کنند.  

نماینده مردم سمیرم در مجلس، اظهار کرد: همچنین دفاتر املاک هم باید ساماندهی شوند چرا که این دفاتر در بسیاری از موارد باعث افزایش قیمت مسکن می‌شوند و در گرفتن حق‌الزحمه خود نیز مطابق قانون رفتار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: احتکار مسکن باید شکسته شود و ساخت مسکن را نباید اولویت قرار دهیم. اگر بتوانیم طرحی بگذاریم که معضل خانه‌های خالی را حل کند بسیار مؤثرتر از طرح ملی مسکن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسکن خالی طرح مسکن ملی استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی نزدیک به ۳۵ درصد از خانه‌های روستائیان درآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علیرضا مقدم در همایش استانی گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰امام که در سالن امام خامنه ای مصلی ارومیه برگزار شد افزود: طبق آمار ارائه شده در کل کشور  میزان ۵۵درصد از مساکن روستایی مقاوم سازی شده اند که این آمار در استان زیر ۳۵درصد است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد میکن علاوه بر برنامه های که در حوزه عمران آبادانی روستاها و صدور اسناد مالکیت دارد مهترین و شاخص فعالیتش در حوزه ساخت مسکن محرومین است، تصریح کرد: سهمی که دولت برای سال جاری برای استات برنامه ریزی کرده مقاوم سازی ۲۵۰۰مسکن روستایی باهمکاری ۹بانک عامل است.

مقدم با اشاره به همکاری مطلوب بانک ها با بنیاد مسکن در جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در استان اظهار کرد: باید تلاش شود مسئله مقاوم سازی مسکن روستایی به ویژه در جنوب استان ترویج یابد چرا که در جنوب استان علاوه بر مسئله محرومیت با مسئله فقهی روبرو هستیم که موجب شده مقاوم سازی دراین مناطق کمتر از سایر مناطق استان باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: امسال سهمی که دولت برای استان در بخش ساخت مسکن محرومین در حوزه شهری مشخص کرده ۱۶۵۰واحد است که بعداز تامین زمین توسط راه و شهرسازی عملیات ساخت آن احرا می شود.

وی ادامه داد: ۳۵۰واحداز این مسکن محرومین در ارومیه و مابقی در شهرستان های خوی، سلماس، نقده، مهاباد، میاندواب، اشنویه و بوکان ساخته می شود و بسته های حمایتی ویژه وخوبی از جمله ۵۵۰میلیون تومان تسهیلات بانکی، ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۲درصد و ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از حساب ۱۰۰امام برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سال های گذشتع ۳۸۲پروژه مسکن محرومین در سطح استان با پیشرفت خوبی  در ماکو، بازرگان، مهاباد، اشنویه و میاندوآب در حال پیگیری است که امسال شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

مقدم یاد آور شد: با برگزاری این همایش بطور رسمی هییت امنا حساب ۱۰۰امام و انجمن خیرین مسکن در استان راه اندازی می شود تا بدین صورت شاهد افزایش کمک رسانی به محرومین شهری و روستایی در بخش مسکن باشیم.

 

 

دیگر خبرها

  • تکمیل مسکن ملی مهرگان دو تا پایان سال 
  • مقاوم سازی نزدیک به ۳۵ درصد از خانه‌های روستائیان درآذربایجان غربی
  • ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان/ بخشی از واحدها ماه آینده تحویل می‌شود
  • تحویل خانه‌های مددجویی در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور
  • ۲۷۶ مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند
  • هشدار برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در خاک های دارای مشکل
  • مالیات خانه‌های خالی و لوکس در حد هیچ!
  • دولت می تواند با عرضه تسهیلات بانکی و زمین شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند
  • تاکنون ۳۷۷ خانوار مازندرانی صاحب زمین برای ساخت خانه شدند
  • جشن پایان خانه‌های خشتی و غیرمقاوم در استان بوشهر برگزار می‌شود