Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، ۲۴ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با ماده ۱۸ و تبصره‌ آن در مورد شروط دریافت تسهیلات شهرداری‌ها با ۱۴۹ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماده ۱۸ این لایحه آمده است: شهرداری‌ها موظفند قبل از أخذ هرگونه تسهیلات نسبت به پیش‌بینی و تصویب آن در بودجه سالیانه شهرداری، سازمان‌ها و مؤسسات وابسته اقدام نمایند. میزان بازپرداخت تسهیلات در هرسال باید به گونه‌ای باشد که بازپرداخت اصل و سود تسهیلات دریافتی هرسال به‌ علاوه مانده بدهی از زمان تصویب این قانون از یک ‌سوم عملکرد بودجه سال قبل بیشتر نباشد. موارد مستثنی از این ماده به صورت موردی به پیشنهاد شهردار و تصویب شورای اسلامی شهر و تأیید وزارت کشور تعیین می‌شود.

همچنین در تبصره این ماده آمده است: ­دستورالعمل نحوه دریافت تسهیلات در دهیاری‌ها توسط وزارت کشور تهیه و ابلاغ می‌گردد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۵۷۰ میلیارد تومانی تملک در منطقه۷ شهرداری قم

مدیر منطقه۷ شهرداری قم گفت: بودجه منطقه هفت طی سال گذشته ۶۲۰ میلیارد تومان بود که ۵۷۰ میلیارد تومان را تملک تشکیل داد.

محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد منطقه هفت شهرداری قم اظهار کرد: بودجه منطقه هفت طی سال گذشته ۶۲۰ میلیارد تومان بود که ۵۷۰ میلیارد تومان را تملک املاک تشکیل داد.

وی با بیان اینکه فاز پنج عمار یاسر تا خیابان شهیدان فاطمی به ثمر نشسته است، افزود: برای تملک قبرستان نو نیز بودجه در شهرداری مرکز اما فعالیت با منطقه هفت بود.

مدیر منطقه۷ شهرداری قم بیان کرد: رفع مشکلات بسط شرقی حرم مطهر از جمله مسائلی بود که در منطقه هفت شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ با جدیت پیگیری شد.

رمضانی گفت: پیاده رو سازی خیابان ۱۹ دی از جمله اقدامات انجام گرفته بود که بخشی از آن طی سال جاری انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه منطقه هفت ۴۶۰ هکتار است، افزود: ۴۰ هکتار از این منطقه را رودخانه، ۶۰ هکتار را حرم مطهر و محدوده اطراف آن، ۳۰۰ هکتار را بافت تاریخی و بخشی از شمال رودخانه را نیز بافت فرسوده تشکیل می‌دهد

کد خبر 746029

دیگر خبرها

  • هزینه ۵۷۰ میلیارد تومانی تملک در منطقه۷ شهرداری قم
  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • پیش بینی بودجه عمرانی ۳ میلیاردی برای سازمان هواپیمایی
  • ◄ لیست پروژه های حمل ونقلی که در سال 1403 بودجه گرفتند+جدول