Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی در حال حاضر ۶/ درصد می باشد این در حالی است که تا پایان برنامه ششم توسعه سهم پژوهش در تولید ناخالص داخلی باید ۱/۵ درصدباشد.

به گزارش قدس آنلاین، کوکب موسوی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استانداری خراسان رضوی در آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های کلی نظام و برنامه ششم توسعه اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم باید به سهم ۱,۵ درصدی پژوهش در ناخالص داخلی یک کشور برسیم ما هم اکنون در عدد ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۶ قرار داریم.
تبدیل دانش به ثروت، عامل قدرت وی افزود: امیدواریم این جهش علمی صورت گیرد و حمایت از پژوهشگران برای رسیدن به اهداف تعیین شده در بخش پژوهش و حرکت به سمت تبدیل دانش به ثروت صورت پذیرد، چرا که این عامل قدرت و نفوذ در سایر کشورها خواهد بود.

موسوی عنوان کرد: امیدواریم با تحولات این عرصه به تحقق اهداف ترسیم شده برسیم و در این مسیر بنا به فرمایش رهبر انقلاب، جوانان باید این مسئولیت را همچون یک جهاد در پیش گیرند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: نمایشگاه امسال یک رویداد برای رودررو شدن اندازه و تقاضا بود، خوشنودی اهالی صنعت از این بود که تقاضای خود را عرضه کردند و دانش‌پژوهان نیز طرح‌های نوآورانه‌ای داشتند و این‌ها در بستر نمایشگاه به یکدیگر پیوند خوردند و ما امیدواریم تفاهم بیشتری در ادامه این رویداد بین دانش پژوهان و صنعتگران منعقد شود.
تفاهم ۲۳ میلیاردی پژوهشگران و صنعتگران در ادامه این مراسم امیر ملک‌زاده، دبیر اجرایی بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در طول این نمایشگاه،۲۰ تفاهم‌نامه میان مراکز علمی و صنعت به ارزش ۲۳ میلیارد تومان منعقد شده است.

وی گفت: در تصمیم‌گیری ستاد نمایشگاه پنج کمیته در نظر گرفته شده و کمیته علمی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته فن بازارها، کمیته اجرایی دانشگاه فردوسی و کمیته نظارت و ارزیابی را شامل می‌شود.

ملک‌زاده اضافه کرد : امسال ۱۱ هزار متر مربع سطح زیربنای نمایشگاه است که ۶۳۰۰ متر غرفه‌بندی شده و ۳۳درصد فضای آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از این مساحت ۴۶درصد مراکز علم و فناوری، ۳۲درصد اجرایی و ۲۲درصد بخش خصوصی را شامل می‌شود.
دبیر کمیته اجرایی نمایشگاه پژوهش خراسان رضوی افزود: نمایشگاه هفته پژوهش همه ویژگی‌های نمایشگاه‌های دیگر را دارد و یک ماراتن همکاری بین دستگاه‌های مختلف در بخش خصوصی و دولتی است. ۴۰ دستگاه دولتی و غیردولتی در این کارگروه‌ها حضور دارند و همچنین جهاددانشگاهی در کمیسیون‌های مختلف عضو است.

ملک‌زاده اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه پیش‌بینی امتیازها و فضا برای ارائه تقاضای صنعت است؛ در طول این نمایشگاه ۲۰ تفاهم‌نامه میان مراکز علمی و صنعت به ارزش ۲۳ میلیارد تومان منعقد شده است.

وی اظهار کرد: همچنین ۸۰ دوره آموزشی و ۱۰۵ کارگاه تخصصی نیز برگزار شده و این نمایشگاه علاوه بر عرضه و تقاضا، ارتباط کارگزاران با یکدیگر را فراهم کرده است.
در پایان این مراسم نیز از دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید پژوهشگر حوزه و دانشگاه و همچنین طراحان، تولیدکنندگان، واقفان علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی تجلیل شد که در این میان غرفه جهاددانشگاهی خراسان رضوی به عنوان غرفه برتر و الناز حبیبی به عنوان پژوهشگر برتر جهاد دانشگاهی معرفی شدند. منبع: ایکنا 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پژوهش خراسان رضوی مشهد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این جشنواره آموزش‌های سلامت محور مربوط به سند تحول بنیادین و ساعت زیستی و بدنی با کمک دیگر سازمان‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت پسماند شهری، محیط زیست، منابع طبیعی و پلیس راهور به دانش آموزان ارائه  و ارسال آثار فراخوان شد.

دکتر حاجی زاده افزود: در مجموع ۱۵ هزار اثر دانش‌آموزی به اداره سلامت و تندرستی استان ارسال که از این تعداد ۲۰ اثر حائز رتبه‌های برتر استانی و کشوری شد.

مراسم تجلیل از صاحبان  این آثار  امروز برگزار شد.

 اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام دارد.

دیگر خبرها

  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی ۱۴ درصد افزایش یافت