Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیدکنندگان سیمان با ارسال نامه ای به معاونت امور معادن و صنایع معدنی ایران ضمن اعتراض به قطعی گاز کارخانجات و عرضه سوخت جایگزین (مازوت) با قیمت بالا احتمال تعطیلی کارخانجات سیمان را طی ۲ روز آینده اعلام کردند. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تولیدکنندگان سیمان با ارسال نامه ای به معاونت امور معادن و صنایع معدنی ایران ضمن اعتراض به قطعی گاز کارخانجات و عرضه سوخت جایگزین (مازوت) با قیمت بالا درخواست پیگیری این موضوع را اعلام داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است:

پیرو قطع گاز کارخانجات سیمان از 5 روز گذشته و با عنایت به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ارائه سوخت مازوت جایگزین سوخت گاز براساس قیمت گاز مصرفی کارخانجات سیمان شرکت‌های سیمانی اقدام به خرید مازوت از پخش فرآورده‌های نفتی نموده‌‌اند لیکن متأسفانه علی رغم واریز وجه پس از چند روز بلاتکلیفی صبح روز شنبه مورخ 23 آذرماه 98 اعلام داشته اند که طی نامه‌ای محرمانه از وزارت نفت قیمت هر لیتر مازوت 320 تومان می‌باشد و نمی‌توانند براساس مصوبه اقدام کنند.

همچنین با عنایت به افزایش قیمت حمل فرآورده‌های نفتی، آن دسته از کارخانجات که از پالایشگاه دور هستند عملاً ادامه فعالیت کارخانجات سیمان با نرخ‌های اعلام شده را ندارند چرا که قیمت فروش سیمان براساس نرخ‌های ابلاغی صورت گرفته و نرخ جدید انرژی عملا کلیه کارخانجات سیمان را با زیان‌ده همراه خواهد کرد.

با توجه به مطالب فوق احتمال توقف کارخانجات سیمان طی یکی دو روز آینده حتمی خواهد بود لذا از جناب عالی که اشراف کامل به قیمت تمام شده سیمان کارخانجات کشور دارید درخواست می‌شود در شرایط بد اقتصادی موجود که نه تنها تأمین سیمان کشور بلکه تأثیر نامطلوبی در صادرات بوجود خواهد آمد. استدعا داریم دستور پیگیری و رفع مشکل حادث را صادر کنید.

 

تولیدکنندگان سیمان پولی برای خرید مازوت با نرخ آزاد ندارندگاز کارخانجات سیمان سهمیه بندی شد + سند

 

انتهای پیام/

R1012125/P/S7,78/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی باران، برف و وزش باد در ۵ روز آینده

به گزارش تابناک، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق شرق و شمال شرق رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

فردا جمعه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، برخی مناطق استان‌های یزد، کرمان، جنوب اصفهان، شنبه در برخی مناطق استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، و مناطقی از آذربایجان شرقی و اردبیل و یکشنبه آینده در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز بارش روی می‌دهد.

 دوشنبه هفته آینده ۱۳ فروردین بارش‌ها در غرب و شرق سواحل دریای خزر ادامه دارد. طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب، تداوم فعالیت سامانه قدیم در نیمه‌شرقی و در نواحی مستعد ناپایداری‌های همرفتی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعدوبرق، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹: لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس، شمال غرب کرمان.

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: شرق اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹: بوشهر، کرمانشاه، ایلام، شمال اصفهان.

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: شرق سمنان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، باغی و زراعی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های بین شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۷ متر و دور از ساحل بیش از ۱.۷ متر

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ و جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب استان بوشهر و استان هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

منبع: خبرگزاری تسنیم
 

دیگر خبرها

  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • پیش بینی باران، برف و وزش باد در ۵ روز آینده
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • این استان‌ها در سه روز آینده بارانی هستند
  • (تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!
  • قیمت سرخابی‌ها اعلام شد؛ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال