Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه شهرستان‌‌‎ها ــ در حالی که زمان ثبت‌نام هجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت در حال اتمام است و برای دومین بار تمدید شد با پیگری خبرنگار ایکنا در شهرستان خوشاب اداره ارشاد این شهرستان از 20 آذر پیگیر روال اداری و تبلیغ برای ثبت‌نام است.

 در حالی که ثبت‌نام هجدهمین دوره برگزاری آزمون قرآن و عترت کشوری که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت ارشاد برگزار می‌شود به روزهای پایانی خودش در حال نزدیک شدن است و برای دومین بار تمدید شد، اما در شهرستان خوشاب اطلاع‌رسانی آن از 20 آذر شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لیلا کسکنی، مسئول خانه قرآن «ضحی خوشاب» واقع درسلطان آباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص تمدید ثبت‌نامهجدهمین دوره برگزاری آزمون قرآن و عترت در کشور اظهار کرد: متاسفانه هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این زمینه از طرف اداره ارشاد خوشاب نشده و به قرآن‌آموزان از طریق تلفنی و گاها حضوری اطلاع‌رسانی کردیم و تکنون 30 نفر از قرآن‌آموزان و حافظان قرآن در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

در همین خصوص رضا برآبادی، مسئول نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوشاب با بیان اینکه شهرستان خوشاب فاقد موسسه قرآنی است،  در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد: دلیلی برای تبلیغات وجود ندارد و افراد قرآنی با نام موسسات قرآنی خوشاب نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.

در حالی که در شهرستان خوشاب موسسه قرآنی وجود ندارد، اما مصطفی رحیمی، کارشناس علوم قرآنی سبزوار به خبرنگار ایکنا گفت: شهرستان خوشاب حداقل دارای سه خانه قرآنی فعال در شهرهای سلطان‌آباد، مشکان و روستای نوده انقلاب است و قرآن‌آموزان و حافظان قرآن با هماهنگی که با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار انجام شده است می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و از جوایز و امتیازات آن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در رابطه با عدم تبلیغات و برگزاری آزمون قرآن و عترت در شهرستان خوشاب به خبرنگار ایکنا گفت: دستوارت لازم در این زمینه به مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشاب داده شده و از بیستم آذر پیگیر این موضوع هستند.

وی با اشاره به اینکه موسسه قرآنی آقای علیکی که از قبل به ثبت رسیده و موافقت اصولی آن از تهران صادر شده است، تصریح کرد: فعالیت این موسسه قرآنی در زمینه برگزاری برنامه‌های قرآنی و آموزشی از نظر ما بلامانع است و با کمک موسسات قرآنی سبزوار می‌توانند در سال جاری در شهرستان خوشاب آزمون سراسری قرآن و عترت را برگزار کنند تا پروانه فعالیت آنان صادر شود و بتوانند در سال‌های بعد به صورت مستقل این آزمون را برگزار کنند.

اگر چه شهرستان خوشاب تاکنون فاقد موسسه قرآنی بوده و به زودی موسسه قرآنی تازه تاسیس فعالیت خودش را در این شهرستان آغاز خواهد کرد، اما اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشاب می‌توانست به غیر از تبلیغ و جذب قرآن‌آموزان برای ثبت‌نام در آزمون برای شرکت در بخش مفاهیم و ترجمه، حفظ معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و آموزه‌های الکترونیکی نیز فعالیت داشته باشد.

با پیگیری این موضوع در شهرستان خوشاب شنیده‌ها حکایت از پیگری فرماندار خوشاب برای برگزاری این آزمون کشوری در خوشاب دارد و امیدواریم شاهد درخشش قرآن‌آموزان و حافظان قرآن این شهرستان و علاقه‌مندان به علوم قرآن در سطح کشوری باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها سبزوار خوشاب آزمون قرآن و عترت اداره ارشاد حافظ قرآن آموزش قرآن موسسه قرآنی اوقاف قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

بهرام مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در ۲ شهر سنندج و بانه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۹۸ کردستانی برای شرکت در این آزمون تخصصی در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن کریم ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت خواهند داشت.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان بوده است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت دارند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6086513

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود