Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغولو، وزیر امور خارجه ترکیه، در خصوص واکنش این کشور به تحریم‌های احتمالی از سوی واشنگتن گفت آنکارا هرگونه تحریم را پاسخ خواهد داد.

چاووش اوغلو در این خصوص گفت «اگر تحریم‌ها اعمال شوند، ترکیه مجبور خواهد شد که پاسخ آن را بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تلاش ما آن است که این مسئله بدون تحریم و از طریق درک متقابل حل و فصل شود.»

او در خصوص قعطنامه تصویب شده در مجلس سنای آمریکا در خصوص نسل کشی ارامنه در سال ۱۹۵۱ گفت: «سیاستمداران با دانش محدود در زمینه تاریخ نباید تاریخ را قضاوت کنند.» او در ادامه تاکید کرد: «سنا این قطعنامه را به دلیل ناامیدی آن‌ها از عملیات چشمه صلح ترکیه در شمال شرق سوریه تصویب کرده است.»

پنجشنبه گذشته، اعضای سنای آمریکا به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را به رسمیت شناختند که می‌گوید دولت عثمانی در سال ۱۹۵۱ دست به نسل‌کشی ارامنه زده است. ترکیه این ادعا را نمی‌پذیرد و تاکید دارد اتفاقات آن دوره با وجود تاسف برانگیز بودن با هدف نسل‌کشی صورت نگرفته است.

در نهم اکتبر سال جاری میلادی، ترکیه عملیات نظامی چشمه صلح را در مناطق شمال شرق سوریه با هدف پاکسازی این منطقه از حضور نیرو‌های کُرد آغاز کرد و پس از چند روز نبرد و توافق‌هایی که با آمریکا و روسیه دست یافت عملیات را متوقف ساخت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم ترکیه نسل کشی ارامنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، انگلیس اعلام کرد که ۱۳ نهاد جدید را در ارتباط به حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک هم اعلام کرد که دولت انگلیس اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه پاسداران و ستاد کل نیروهای مسلح ایران را در واکنش به حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل به فهرست تحریم‌های لندن اضافه کرده است.

این خبر در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

این وزارتخانه افزود که پنج شرکت را که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، تحریم کرده است. 

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، نهادها و افرادی که تحریم شده اند، به ایران در زمینه تولید و گسترش برنامه پهپادی کمک می‌کردند.

وزارت دارایی آمریکا نیز اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه برنامه پهپادی و صنعت فولاد و شرکت‌های خودروسازی ایران به اتهام نقش داشتن در حمله به اسرائیل تحریم کرده است.

کد خبر 6082062

دیگر خبرها

  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی | تصمیم نهایی در خصوص افشین قطبی
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم
  • پوتین: در تنبیه متجاوز با درایت عمل کردید/ رئیسی: هرگونه اقدام علیه منافع ایران را دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم