Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از واگذاری ۹ بنای تاریخی این استان برای مرمت، احیا و حق بهره برداری به بخش خصوصی واجد شرایط خبر داد.

"مجتبی شفیعی" با اشاره به اینکه این واگذاری از طریق فرایند رقابتی مزایده و با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۲۷ انجام می شود، اظهار کرد: بناهای تاریخی عمارت موسی خانی شهربابک، خانه بهادرالملک بردسیر، سه خانه تاریخی مجاور عمارت شترگلوی ماهان، خانه ایرانمنش بافت، کاروانسرای خانه سرخ سیرجان، بخش هایی از ارگ راین و خانه نیک اندیش کرمان از بناهایی هستند که به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واگذاری بناهای تاریخی علاوه بر مزایایی که در حفاظت و مرمت بناهای تاریخی واجد ارزش تاریخی دارد نقش بسزایی درتوسعه صنعت گردشگری و ارتقا زیرساخت های گردشگری استان نیز ایفا خواهد کرد.

شفیعی تصریح کرد: متقاضیان سرمایه گذاری در این حوزه که دارای سابقه و روزمه مرتبط با حوزه گردشگری دارند، می توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اسناد مزایده را دریافت و در این رقابت شرکت کنند.

معاون میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: واگذاری این بناها به صورت بلند مدت خواهد بود که فرصت مشارکت بخش خصوصی را در مرمت، احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی را فراهم خواهد ساخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی کرمان بناي تاريخي استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود

به گزارش خبرآنلاین، این کمیته همچنین اعلام کرد: خانه منسوب به فخرالدوله یکی از بناهای تاریخی شهر تهران است که در قالب پرونده «مجموعه ساختمان‌های خیابان فخرآباد» به شماره ۸۰۰۸ به تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و در حقیقت این بنا متعلق به «منشور الملک» است و به غلط این بنا را به «فخرالدوله» نسبت می‌دهند.

ایسنا در خبری نوشت:کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران این توضیح را اضافه کرد که عمارت فخرالدوله در سال ۱۳۸۸ و به دستور محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران، به انجمن مداحان واگذار شد. این بنا تا پیش از آن، محل مدیریت بافت تاریخی و گردشگری شهرداری منطقه ۱۲ بود. سوم شهریور سال ۱۴۰۲ نیز با همراهی شهرداری منطقه ۱۲ و بنا به درخواست خانه مداحان، یک شهید گمنام پس از تشییع در مدرسه عالی شهید مطهری، در محوطه ورودی این بنا به خاک سپرده شد و به استناد گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی، شهردار منطقه ۱۲ از ایجاد مقبره‌ای درخور شأن برای این شهید گمنام در محرم همان سال خبر داده بود.

این کمیته یادآور شد: پس از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳، شهرداری منطقه ۱۲ بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، سازه‌ای نامتناسب با این عمارت تاریخی روی مقبره این شهید والامقام ایجاد کرد که اعتراضات فراوانی از سوی مردم و مسئولان ایجاد کرد و در همان زمان مصطفی خرسندی، رئیس خانه مداحان نیز در مصاحبه‌ای در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ با برخی رسانه‌ها اعلام کرد که کار ساخت این سازه متوقف شده است و پس از استعلام و اعلام نظر میراث فرهنگی این بنا ساخته خواهد شد.

اکنون با پیگیری‌های کمیته مردم‌نهاد حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد غیردولتی و همت معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، دستور حذف این سازه و توقف ساخت آن به خانه مداحان اعلام شد و در چند روز اخیر این سازه به طور کامل برچیده شد و نمای خانه منسوب به فخرالدوله دوباره به حالت اولیه خود برگشت.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899170

دیگر خبرها

  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • چرا در زمان خودتان لوکوموتیوی واگذار نکردید/ با کدام عملکردتان برای راه آهن نسخه می پیچید؟
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی