Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ونزوئلا معتقد است حمله برنامه ریزی شده تروریستی که قرار بود در این کشور انجام شود، توسط عوامل خارجی به خصوص کلمبیا تامین مالی شده است. روابط میان این دو کشور از زمانی که بوگوتا به همراه آمریکا "خوان گوایدو" را به عنوان "رئیس جمهور موقت" ونزوئلا به رسمیت شناخت، وخیم‌تر شده است.

به گزارش ایسنا، شبکه محلی "وی تی وی" به نقل از خورخه رودریگز، وزیر "قدرت مردمی برای ارتباطات و اطلاعات" (نهادی برای اطلاع‌رسانی درباره امور دولت به مردم) گزارش کرد که اپوزیسیون ونزوئلا برای یک اقدام "تروریستی" علیه ارتش در ایالت سوکره در حال آمادگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رودریگز، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، همراه با لئوپولدو لوپز، یانت فرمین و فرناندو اوروزکو در پشت این حمله احتمالی برای خرابکاری در جشن کریسمس در این کشور بوده‌اند. آنها همچنین توانسته بودند تا دو تن از سیاستمداران را نیز به موضع خود بکشانند.

او همچنین افزود که دولت مانع این اقدام تروریستی شد.

ونزوئلا بر این باور است که اپوزیسیون سلاح‌ها و منابع مالی مورد نیاز برای این حمله برنامه ریزی شده را از سوی دولت کلمبیا دریافت کرده است.

روابط میان کاراکاس و بوگوتا در میانه بحران سیاسی شدید ونزوئلا وخیم‌تر شده است. در ماه ژانویه، خوان گوایدو، قانونگذار اپوزیسیون به صورت غیر قانونی خود را "رئیس جمهور موقت" ونزوئلا معرفی کرد و از شهروندان کمک خواست تا قدرت را در این کشور به دست بگیرد.

گوایدو خیلی سریع از سوی آمریکا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین از جمله کلمبیا حمایت شد، در حالی که نیکولاس مادور، رییس جمهور ونزوئلا او را به تلاش برای ایجاد یک کودتا در ونزوئلا به کمک واشنگتن متهم کرد.

در حالی که گوایدو به عنوان "رئیس جمهور" توسط آمریکا و کلمبیا به رسمیت شناخته شد، تعدادی از کشورها از جمله روسیه و چین گفته‌اند، فقط مادورو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا

مدیر اف.بی.آی نسبت به وقوع یک حمله احتمالی تروریستی در خاک این کشور هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی گفت، این نهاد به شدت نگران وقوع یک حمله هماهنگ شده احتمالی علیه آمریکاست.

به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، وی توضیح داد چنین حمله‌ای شاید با آنچه در روسیه توسط داعش خراسان رخ داد، شبیه باشد.

حمله به سالن کنسرت کروکوس در مسکو به تاریخ ۲۲ مارس سال جاری میلادی به کشته شدن ۱۴۴ نفر انجامید که مرگبارترین حمله تروریستی در ۲۰ سال گذشته در مسکو بود.

کریستوفر رای پیشتر در مورد افزایش تهدیدات تروریستی ابراز نگرانی کرده بود و در اوایل ماه جاری میلادی به گروهی از مجلس نمایندگان گفته بود که تهدید تروریستی فعلی بالاترین چیزی است که می‌تواند در زندگی حرفه‌ای خود به یاد داشته باشد.

وی افزود: «وقتی به پیشنه‌ام در این شغل نگاه می‌کنم، به سختی می‌توانم به یاد بیاورم که چنین تهدیدهایی علیه امنیت عمومی و امنیت ملی تا به این شدت بوده باشد.»

بر اساس شهادت کریستوفر رای در این گروه، اف.بی.آی ۴۰۰۰ تحقیق مرتبط با تروریستم بین‌المللی در پایان سال مالی ۲۰۲۳ انجام داده است.

مدیر اف.بی.آی به ان.بی.سی گفت که تهدید تروریستی برای آمریکا در پی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • اعتراف اپوزیسیون به توانمندی و پیشرفت نظامی ایران + فیلم
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟