Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@11:12:20 GMT

رویداد مهم انتخابات باید سالم و قانونی برگزار شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۵۴۴۶

رویداد مهم انتخابات باید سالم و قانونی برگزار شود

استاندار کرمان گفت: بحث انتخابات یک اتفاق و رویداد بسیار مهمی است که امسال در پیش داریم و بایدت سالم و قانونی در استان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی امروز در شورای اداری استان با تأکید بر تصمصم‌گیری درست در زندگی و کار اظهار داشت: در همه کارها مشورت و در چارچوب قانون عمل کنیم تا دچار اشتباه در تصمیم‌گیری نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان با بیان اینکه امیدواریم در آینده پروژه‌های جدید و زیادی را در استان شروع کنیم، بیان کرد: بحث انتخابات یک اتفاق و رویداد بسیار مهمی است که امسال در پیش داریم هم به لحاظ تدارکاتی و هم اجرایی، یک تعامل بسیار خوبی بین هیئت اجرایی و نظارت در استان وجود دارد.

وی با تأکید بر بحث سلامت و قانونی بودن انتخابات افزود: مشارکت مردم انعکاس جهانی دارد و نشان‌دهنده این است که مردم پشتیبان نظام هستند و این مهم است که دنیا بداند مردم با قدرت پشت سر نظام هستند.

 فدائی با بیان اینکه یادواره 1200 شهید عشایر استان سوم بهمن برگزار می‌شود، گفت: تهیه بخشی از سریال سلمان فارسی در کرمان است و این یک اتفاق فرهنگی بزرگ و تاثیرگذار است که با توجه به نامه‌هایی که برای همکاری به دستگاه‌ها داده شده است کمک و همکاری کنند تا این فیلم با کیفیت و سرعت قابل قبول در استان انجام شود.

مجریان انتخابات آموزش‌های لازم را دیدند

بصیری رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اهمیت انتخاباتاظهار داشت: وظیفه اصلی ما اجرای بدون نقص و سلامت انتخابات است اجرای انتخابات 25 فرآیند و 18 مرحله دارد و اکنون در مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیئت اجرایی تا 26 آذر ماه هستیم.

وی با بیان اینکه مجریان انتخابات آموزش‌های لازم را دیدند، عنوان داشت: عامل اول قانون است که باید در چهارچوب قانون عمل کنیم و اینکه بر اساس آرای مردم انجام شود و وزارت کشور دستور داده است که همه دستگاه‌های دولتی تمام اختیاراتشان را در اختیار ستاد قرار دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان افزود: بیشترین تخلفات انتخاباتی که اتفاق می‌افتد در حوزه تبلیغات انتخاباتی است همه نیروهای دستگاه‌های دولتی باید اصل بی‌طرفی را داشته باشند و شروع تبلیغات برای مجلس از ساعت صفر 24 بهمن تا اول اسفند است و نباید امکانات دولتی در اختیار کاندیدای خاصی باشد و نگاه بی‌طرفی باید رعایت شود.

عزت و اقتدار ملی پیام انتخابات

حجت‌الاسلام توکلی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان گفت: در آستانه هر انتخاباتی دو پیام از آن انتظار است عزت و اقتدار ملی و بهره‌برداری برای منافع ملی و سیاسی کشور و دوم اینکه در مردم امید برای تغییر ایجاد می‌شود.

وی بیان داشت: در هر انتخاباتی چهار رکن سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت است و سلامتش بر عهده هیئت اجرایی و نظارت، امنیتش نیروی انتظامی سپاه و وزارت اطلاعات و مشارکت مربوط به مردم که امروزه عده‌ای بر طبل این می‌کوبند که انتخابات پرشوری نداریم باید تلاش کنیم که اینگونه نباشد و رقابت که مربوط به نامزدهای انتخابات است.

 توکلی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 99 قانون اساسی، نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است، این شورا نظارت را استصوابی اعلام کرده است، در همه نظام‌های دنیا نظارت است منتهی نوع نظارت ممکن است فرق کند، تفاوت نظارت ما با سایر کشورها بر اساس ارزش‌ها تعریف می‌شود.

همه ارکان انتخابات برای صحت انتخابات تلاش می‌کنند

دهقان رئیس هئیت بازرسی بر انتخابات با بیان اینکه طبق ماده 25 قانون انتخابات، مسئولیت برگزاری انتخابات با وزارت کشور است، گفت: در استان کرمان هئیت مرکزی متشکل از پنج نفر است در هر شهرستان هم یک هیئت پنج نفره است تا امر مهم بازرسی انتخابات را بر عهده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه شکایت از طریق تلفن 111 مردم می‌توانند هیئت را در جریان قرار دهند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه ارکان انتخابات برای صحت انتخابات تلاش می‌کنند انشاءالله از عهده این مهم بر بیاییم.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات کرمان سلامت شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند