Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از کناره گیری سمیر خطیب، تاجر لبنانی از کاندیداتوری انتخاب نخست وزیر دولت جدید در این کشور، بار دیگر انتخاب سعد حریری به عنوان نخست وزیر قوت گرفته است و اکثر احزاب پارلمان لبنان در این خصوص اعلام موافقت کرده‌اند.

منابعی آگاه در گفتگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط اعلام کردند: مذاکرات صورت گرفته میان احزاب مختلف در لبنان حاکی از انتخاب مجدد سعد حریری برای تصدی پست نخست وزیری در دولت جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته این منابع تنها شرط انتخاب مجدد وی این است که اگر دولت جدید نتواند ویژگی‌ها و شرایط لازم را کسب کند رأی اعتماد پارلمان را به دست نخواهد آورد.

رویکرد حزب الله لبنان و جنبش أمل برای انتخاب حریری در سخنان اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله مشخص شد چرا که ایشان از وجود دو گزینه خبر دادند که یکی انتخاب حریری و دیگری جانشینی است که «او» نامیده می‌شود؛ یعنی تا ساعاتی پیش از آغاز رایزنی‌های نهایی گزینه‌ای غیر از حریری وجود ندارد.

پیش بینی الشرق الاوسط این است که اگر اتفاق غافلگیر کننده‌ای رخ ندهد احتمال کسب ۷۴ رأی از ۱۲۸ رأی نمایندگان پارلمان برای انتخاب سعد حریری بسیار زیاد است.

با این حال به گفته منبع مذکور هنوز درباره ماهیت دولت جدید که تکنوکرات باشد یا تکنوسیاسی توافق نهایی صورت نگرفته است.

لبنان از ۱۷ اکتوبر ۲۰۱۹ شاهد آغاز اعتراضات مردمی به وضع اقتصادی و معیشتی بوده تا جایی که تظاهرات کنندگان خواستار برکناری دولت و تشکیل دولتی جدید به دور از جانبداری‌های سیاسی شدند و همین مسئله به استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان و ایجاد چالش جانشین وی میان گروه‌های مختلف منجر شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نخست وزیر لبنان لبنان پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، آرای صادره به شرح زیر است:   با توجه به شکایت کیوان یاراحمدی از باشگاه شهرداری بندرعباس، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۳۱۳ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۹۵۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.   در پرونده شکایت عقیل کعبی از باشگاه مس رفسنجان، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۷ میلیارد ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.   در پی شکایت حمید عبدالوند از باشگاه نود ارومیه، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۸ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال قرار رد صادر کرد.

دیگر خبرها

  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • آرای جدید انضباطی لیگ برتر اعلام شد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • اعلام آرای انضباطی تیم‌های لیگ برتر فوتبال
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد