Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@10:55:09 GMT

روشن شدن زنگ خطر اخراج 5 مربی لیگ برتر فوتبال

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۵۵۴۲

روشن شدن زنگ خطر اخراج 5 مربی لیگ برتر فوتبال

مربیان 5 تیم لیگ برتر فوتبال با پایان نیم‌فصل اول در خطر برکناری قرار دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی به نیمه خود رسید که چند بازی با تعویق مواجه شده است و در هفته‌های آینده برگزار می‌شود. مطابق انتظار برخی تیم‌ها در کورس قهرمانی قرار دارند، تیم‌هایی در رده‌های میانی جدول قرار دارند و چند تیم در پایین جدول با خطر سقوط روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر سرمربی تیم امری متداول در فوتبال دنیاست که دلایل متعددی دارد اما بیشترین عامل در برکناری سرمربی، نتایج ضعیف است. در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال تیم‌های تراکتور، گل‌گهر سیرجان و شاهین بوشهر نفر اول کادر فنی تیمشان را تغییر دادند که علت آن ناکامی در بازی‌های متوالی بوده است.

مربیان برکنار شده نیم‌فصل اول

تراکتور با مصطفی دنیزلی قطع همکاری کرد و احد شیخ لاری سرپرست موقت سرخ‌پوشان شده است. وینگو بگوویچ از گل‌گهر جدا شد و مجید جلالی هدایت نماینده سیرجان را بر عهده گرفته است. مسئولیت شاهین بوشهر نیز با جدایی عبدالله ویسی و حضور موقت مهدی کریمیان به میشو کریستوویچ واگذار شد. در این میان باشگاه‌هایی هستند که باوجود احساس خطر سقوط به لیگ دسته اول آزادگان هنوز دست به برکناری سرمربی تیمشان نزده‌اند و قصد دارند به کادر فنی فرصت بیشتری دهند.

منصوریان ناموفق در هدایت ذوب‌آهن

ذوب‌آهن که از مدعیان قهرمانی بود در 15 بازی تنها 15 امتیاز گرفته و در رده دهم ایستاده است. دو تیمی که پایین‌تر از سبزپوشان قرار دارند در صورت پیروزی در دیدارهای معوقه می‌توانند بالاتر از این تیم قرار بگیرند. علیرضا منصوریان فصل دوم حضورش در ذوب‌آهن را پشت سر می‌گذراند اما ناموفق بوده و اگر در نیم‌فصل دوم نیز با همین روند نتیجه بگیرد، شانس چندانی برای ماندن روی نیمکت نماینده سبزپوش اصفهان را نخواهد داشت.

فرکی امیدوار به بازی‌های معوقه

پیکان از 13 بازی تنها 13 امتیاز گرفته و در رتبه یازدهم ایستاده است. حسین فرکی هم دومین فصل حضورش روی نیمکت خودروسازان را تجربه می‌کند و انتظار از سرمربی که موفق شده با فولاد به قهرمانی در لیگ برتر دست یابد، بیشتر است. مدیران باشگاه پیکان امیدوارند تیمشان در بازی‌های معوقه‌ای که مقابل پارس جنوبی جم و تراکتور دارد امتیاز بگیرد تا جایگاه بهتری نصیبش شود اما صبر آن‌ها نیز اندازه‌ای دارد و اگر فرکی در پیکان به نتایج بهتری نرسد، موعد برکناری این مربی قدیمی فرا می‌رسد.

ناکامی مهاجری در 10 بازی

نساجی مازندران شروع بسیار خوبی با رضا مهاجری داشت اما از هفته پنجم به بعد از دور پیروزی خارج شد و در حال حاضر از 14 بازی 13 امتیاز دارد و در جایگاه دوازدهم است. نساجی در 10 بازی گذشته تنها 6 امتیاز گرفته و با پیروزی بیگانه بوده است. زنگ خطر برای برکناری مهاجری به صدا درآمده است و این مربی اگر نتواند سر و سامانی به تیمش ندهد باید غزل خداحافظی را از جمع شاگردانش بخواند.

کارنامه ضعیف کمالوند

فراز کمالوند با پارس جنوبی جم عملکرد ضعیفی داشته است. تیم او از 14 بازی تنها 11 امتیاز گرفته و در رده سیزدهم قرار دارد. پیروزی در دیدار معوقه برابر پیکان کارنامه کمالوند را در نیم‌فصل اول کمی بهتر می‌کند اما این مربی اگر بخواهد با همین شکل امتیاز بگیرد زمان زیادی در پارس جنوبی باقی نمی‌ماند. صبر مدیران باشگاه پارس هم اندازه‌ای دارد و نمی‌توان بیش از اندازه به کمالوند زمان داد.

اخراج صادقی در صورت ادامه ناکامی

ماندن ابراهیم صادقی در سمت سرمربیگری سایپا هم خیلی عجیب است. این مربی نتوانسته نتیجه‌ای بگیرد که قابل دفاع باشد. سایپا از 15 بازی تنها 11 امتیاز دارد و در رتبه چهاردهم ایستاده است. صادقی تیم جوانی در اختیار دارد ولی نتوانسته کارنامه موفقی ارائه کند. برای مدیران باشگاه سایپا که تیمشان در تمامی دوره‌ها در لیگ برتر حضور داشته‌اند، سقوط به لیگ دسته اول معنایی ندارد و قاعدتاً با ادامه ناکامی‌های صادقی، این مربی برکنار می‌شود.

تمامی مربیانی که به آن‌ها فرصت داده شده تا جبران مافات کنند در هفته‌های شانزدهم و هفدهم لیگ برتر می‌توانند نتایج خوبی بگیرند و جایگاه متزلزلی که دارند را کمی محکم کنند چرا که زمان تعطیلی نیم‌فصل با تصمیم کمیته مسابقات سازمان لیگ پس از اتمام هفته هفدهم است.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: علیرضا منصوریان حسین فرکی لیگ برتر فوتبال فراز کمالوند رضا مهاجری ابراهیم صادقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعمتی: نباید فقط خمس را مقصر دانست

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی | پاکو خمس، سرمربی اسپانیایی تراکتور بعد از فرازونشیب‌های فراوان سرانجام از این تیم جدا شد. او در حالی تبریز را ترک کرد که هواداران تراکتور انتظار داشتند خمس در جام حذفی یا لیگ برتر این تیم را قهرمان کند ولی او بدون کسب موفقیت خاصی از ایران رفت. البته اکثر بازیکنان تراکتور از کار کردن با خمس به نیکی یاد کرده‌اند و سیامک نعمتی هم تأکید می‌کند که نکات زیادی را از این مربی یاد گرفته است. با نعمتی درخصوص وضعیت تراکتور، جدایی خمس و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم و او به سؤالات همشهری پاسخ داد.

پیش‌بینی می‌کردی که خمس تراکتور را ترک کند؟

در این چند روز خبرها و احتمالاتی را شنیده بودیم و در نهایت ایشان تصمیم به ترک تراکتور گرفت. او در تمرین صبح روز دوشنبه با بازیکنان صحبت کرد و گفت که جدا می‌شود. از طرفی خانواده خمس هم در این مدت از او خواسته بودند که به کشورش برگردد و او به این موضوع هم اشاره کرد.

بازیکنان در جلسه دوشنبه، چه واکنشی به جدایی این مربی نشان دادند؟
همه ناراحت بودند و به نوعی تعجب کردند. ما یک خانواده هستیم که در طول روز ساعت‌ها کنار هم هستیم. وقتی خمس گفت قصد جدایی دارد همه احساس تنهایی کردیم. به هر حال ما با این مربی کار کردیم و او پدر این خانواده بود. خمس انسان شریفی است و من در این مدت نکات زیادی را از این مربی یاد گرفتم. من از کار کردن با این مربی لذت بردم و امیدوارم هر فردی جای خمس به تراکتور آمد راه این مربی را ادامه دهد.

خمس در این مدت در برخی مسائل هم مورد نقد قرار گرفت. در این خصوص چه نظری داری؟

در مورد چه مسائلی؟

برخی خمس را به‌دلیل ایجاد تغییرات زیاد، پیدا نکردن ترکیب ثابت و بعضی تعویض‌های اشتباه مورد نقد قرار دادند. قبول داری او در این مسائل ضعف‌هایی داشت؟

وقتی بیرون از زمین و بیرون از تیم هستید می‌توانید راحت تحلیل کنید ولی وقتی درون تیم هستید مسئله فرق می‌کند. باید این را درنظر گرفت که از نظر سرمربی چه‌کسی خوب تمرین می‌کند یا نمی‌کند یا چه‌کسی از لحاظ روحی آماده است یا آماده نیست. بحث مصدومیت و محرومیت را هم باید درنظر گرفت. در ضمن هر انسانی ممکن است اشتباه کند، بازیکن و مربی هم از این قاعده مستثنی نیستند. من نمی‌توانم در مورد تعویض‌ها نظر بدهم ولی فکر می‌کنم این امکان وجود داشت که خمس خیلی زودتر به ترکیب ثابت دست پیدا کند. البته ما در چند بازی پیاپی با ترکیب ثابت بازی کردیم و نتیجه هم گرفتیم ولی مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها هم می‌تواند تأثیرگذار باشد. تا این اواخر هم شرایط بدی نداشتیم ولی باخت ۴ بر یک برابر ذوب‌آهن برای تیم ما اتفاق خوبی نبود.

خمس حتی در بازی‌های بزرگ هم نتوانست خوب نتیجه بگیرد. دلیلش چه بود؟

این موضوع فقط مربوط به مربی نمی‌شود. او همیشه از اهمیت بازی با تیم‌ها و رقیبان مستقیم صحبت می‌کرد و از ما می‌خواست در این بازی‌ها با تمرکز بالا بازی کنیم. متأسفانه در این بازی‌ها خوب امتیاز نگرفتیم. البته در ۲بازی اول قرعه ما نامناسب بود، از این لحاظ که تغییرات زیادی در تیم داشتیم و همان اول فصل با سپاهان و پرسپولیس روبه‌رو شدیم و در لیگ قهرمانان هم به شارجه باختیم.

بعد از این بازی، تعدادی از هواداران تراکتور علیه خمس فحاشی کردند. قبول داری رقم زدن این صحنه‌ها تأسف‌آور است؟

واقعا همینطور است. آرزوی من این است که فحاشی از تمام ورزشگاه‌های ایران حذف شود. خیلی راه‌ها برای انتقاد وجود دارد ولی فحاشی اصلا درست نیست. خمس برای تیم زحمت کشید و این را نباید نادیده بگیریم. فوتبال مثل زندگی است و همه آدم‌ها ممکن است بالا و پایین داشته باشند، روز خوب و بد داشته باشند. اینکه در همه موارد خمس را مقصر بدانیم منصفانه نیست، فوتبال یک ورزش تیمی است و یک مجموعه در کنار هم هستند، نباید شکست‌ها یا موفقیت‌ها را فقط به یک نفر ربط داد.

هواداران تراکتور همچنان در حسرت قهرمانی در لیگ برتر هستند. در این مورد چه صحبتی داری؟

خب، ما دوست داشتیم آنها را خوشحال کنیم ولی متأسفانه الان شانس کمی برای قهرمانی داریم. تمام هدف ما این است که در بازی‌های باقیمانده خوب امتیاز بگیریم.

از عملکرد خودت در این فصل راضی بودی؟

من نباید در این مورد نظر بدهم. هواداران بهتر می‌توانند نظر بدهند.

کیفیت فنی لیگ امسال را چطور ارزیابی می‌کنی؟

بهتر از پارسال بود و کیفیت توپ‌ها هم نسبت به فصل‌های گذشته بهتر بود. از طرفی امسال بیشتر از سال‌های قبل زمین‌ها را قبل از بازی آب می‌دادند و این موضوع به سرعت بازی‌ها کمک می‌کرد. فقط این را بگویم که ۹۰‌درصد چمن ورزشگاه‌ها در ایران باید تعویض شوند.

کد خبر 845135 برچسب‌ها باشگاه تراکتور تبریز بازیکنان فوتبال فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • هاشمی‌نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند/ شمس‌آذر انتحاری بازی می‌کند
  • شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!
  • نعمتی: نباید فقط خمس را مقصر دانست
  • استقلال و پرسپولیس، 70 امتیازی شدن را هدف گرفته‌اند
  • یک پایان بی‌رحمانه: ژاوی فکر اینجا را نکرده بود
  • لیگ برتر فوتبال، شهرآورد اصفهان امروز برگزار می شود
  • از رویا به کابوس: ژاوی هم اخراج شد! (عکس)
  • خوردبین: پرسپولیس شانس اول قهرمانی است
  • مروری بر عملکرد پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر و جام حذفی
  • لیگ برتر بسکتبال| ذوب آهن و مهرام به نیمه نهایی رسیدند