Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آمار مراجعین بیماران تنفسی و قلبی طی ۲۴ ساعت گذشته به بخش اورژانس مراکز درمانی به دلیل آلودگی هوا اظهار داشت: در استان‌های البرز، تهران و مرکزی شاهد بیشترین مراجعه کنندگان به مراکز اورژانس بوده‌ایم و به طور کلی ۱۵۴۱ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به مراکز اورژانس مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۷۰ نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی و ۹۷۱ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی به این مراکز مراجعه کرده‌اند، گفت: استان تهران با ۱۰۵۱ مراجعه در صدر آمار قرار دارد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: استان‌های اصفهان، البرز و مرکزی در رده‌های بعدی مراجعات بیماران قلبی و تنفسی قرار گرفته‌اند.

خالدی تاکید کرد: به هموطنان خصوصا گروه‌های حساس توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد غیرضرور خودداری کرده و در صورت تردد و حضور در اماکن عمومی نیز از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

برچسب ها: رویداد24 ، آلودگی هوا ، اورژانس ، هوای ناسالم برای بیماران سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آلودگی هوا اورژانس هوای ناسالم برای بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخایر خونی استان هرمزگان در چند روز آینده با کاهش روبه رو می‌شود

ایسنا/هرمزگان مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: با کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون در چند روز آینده با کاهش روبه رو می‌شویم و اکنون به همه گروه‌های خونی در استان نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، ایمان زارعی امروز، ۲۶ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعطیلات نوروز، مسافرت و ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین دلایل کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون است و در حال حاضر مراکز با کاهش ذخایر خون روبرو شده اند.

وی گفت: با ادامه این روند ذخایر خونی استان در چند روز آینده با کاهش روبه رو می‌شود و اکنون به همه گروه های خونی در استان نیاز است، هرمزگان روزانه به طور متوسط به۱۵۰ تا۲۵۰ واحد خون نیاز دارد.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه حدود دو هزار بیمار خاص در استان وجود دارد، گفت: ۶۵ درصد مصرف خون در استان به بیماران خاص اختصاص دارد و عمر خون‌های بیماران تالاسمی ۳۲ تا ۴۵ روز است، همچنین خون اهدایی برای عمل های جراحی، مصدومان حوادث جاده ای و مادران باردار هم استفاده می‌شود.

زارعی گفت: داوطلبان ۱۸ تا ۶۵ سال با وزن ۵۰ کیلوگرم می‌توانند به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

پایگاه های انتقال خون در بندرعباس، قشم، بندرلنگه و میناب هم در دو نوبت صبح و عصر آماده خدمات رسانی است.

آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • کاهش ذخائر خونی در هرمزگان
  • ذخایر خونی استان هرمزگان در چند روز آینده با کاهش روبه رو می‌شود
  • میلان بازی باخته را به تساوی کشاند
  • برقراری بیش از ۹۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • کمبود نیروی پرستاری در شبکه بهداشت و درمان هشترود
  • آموزش در خصوص احیای «قلبی - ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • وقوع ۳ حادثه با ۲۲ مصدوم در فارس طی شبانه‌روز گذشته
  • افزایش بیماران عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر