Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، عاطفه رشنویی (مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه) با اعلام خبر بازدید هیأت متصدیان تعاونی ایتالیا از این محوطه‌های باستانی، گفت: این هیأت که به منظور مطالعات اولیه برای کارآفرینی مشترک در راستای مدیریت و ارتقای بخش‎هایی از میراث فرهنگی به ایران سفر کرده بودند، در سفر خود به خوزستان از شهر چغازنبیل، زیگورات آن و موزه هفت‎تپه دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در این بازدید مباحثی از جمله شهرسازی در چغازنبیل، دانش مهندسی سازه، جغرافیا و هیدرلوژی به کاررفته در ساخت شهر، روش‎های حفاظتی از ساختارها و آجرفرش‎های صحن زیگورات، بوم‎گردی منطقه، و نقش جوامع محلی در نگهداری و معرفی این محوطه مطرح شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه اضافه کرد: در ادامه بازدید از روستای خماط با هدف بررسی ظرفیت‎های آن از سوی این هیأت انجام شد.

در بازدید کوتاه از مجموعه هفت‎تپه نیز، بر ظرفیت‎های این مجموعه در برقراری ارتباط با سلائق مختلف گردشگر و به کارگیری روش‎های جدید معرفی و مطالعه تأکید شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خوزستان چغازنبیل زیگورات چغازنبیل میراث جهانی موزه هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی بازدید از ابنیه‌های تاریخی استان رایگان شد.
 طهرانی‌مقدم افزود: شعار امسال روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی با عنوان بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز انتخاب شده است و ایکوموس (شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها سازمانی برای نگهداری و پاسداری از اماکن میراث فرهنگی در سراسر جهان) به کشور‌ها توصیه کرده که در این باره برنامه‌های خود را ارائه دهند.
وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان بیش از هزار و ۶۰۰ بنا و محوطه تاریخی ثبت شده وجود دارد که در ۳۰ فروردین برای بازدید عموم علاقه‌مندان به صورت رایگان دایر خواهد بود و راهنمایان نیز توضیحات لازم را ارائه می‌دهند.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • افتتاح کارخانه خوراک در شهرستان‌های گرمسار و آرادان
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است